Vraťte nám lidi, pivo, cigára a srandu, lumpové aneb Argument, proč zakázat internet
ŠTĚPÁN CHÁB
Definice toho českého. Kdysi snadná věc. Pivo, hospoda a jistého druhu švejkovství. Dneska? Dá se to ještě říct, nebo už jsme se stali nemastným i neslaným a velmi sterilním národem bez toho skutečně národního v sobě? Co nás vůbec ještě spojuje? Nejsme jen náhodně rozházené rodinné buňky na náhodně společném územním zřízení, ale nic společného už nás nespojuje? A to často už ani v rodinách?
Byl u mě brácha, poseděl, pohovořil, zase jel. I narazili jsme na téma veskrze české – hospody. Dýmaje z cigarety pravil, že je vlastně rád, že v hospodách zakázali kouřit, protože když kdysi vyrazil na pivo, byla druhý den kocovina o tolik horší, když se u toho přehulil. Na otázku, kdy od doby zákazu byl v hospodě na pivu, se zamyslel a po zaváhání pravil, že byl někdy minulý rok v restaurační zahrádce na jednom pivu. S cigárem u huby, samozřejmě. A pak šel.
Dobrá, na stará kolena už člověk od bujarých hovorů až do rána ustoupí, zbaví se jich, nemá na ně čas a ani nervy, i tělesné ostatky se příčí takovému zápřahu. Krista pána, co my jsme se toho ale v hospodách nažvanili. Spočítat nejde, kolikrát jsem viděl během takových hovorů vycházet za oknem slunce. A nebyly to žádné opilecké rejdy. Kulové. Pořád se mluvilo. O všem. Od obecní kanalizace až po pána boha. Ale taková kultura přece jen tak neodumře. No, neodumře.
Loni za mnou přijel Jiří Kačur. To on tak někdy udělá. Vsedne v Praze na železného oře a už mi buší na vrata. Zaskočili jsme do vedlejší vesnice, trochu střediskové, kde bylo odjakživa, kam si sednout k pivu a prožvanit se až do ranního rozbřesku. Jaké překvapení nás čekalo, když ústřední hospoda zavřela v sobotu v devět večer, protože němečtí turisti i kolemjedoucí cyklisti se přestali dožadovat svého přísunu živin. Na mou překvapenou otázku – kde jsou, sakra, lidi, vždyť je sobota a v sobotu se hýří a probírá se budoucí utopie země – jsem se dočkal odpovědi, že se zákazem kouření to začalo uvadat, s covidem to odumřelo definitivně. Pak jsme prošli celou střediskovou vesnici a nenašli jedinou hospodu, jedinou taneční zábavu, nic. Vprostřed léta, obklopeni letními prázdninami – nikde nic. V devět všichni do postele a nabírat síly na ranní směnu. Nepředstavitelné se stalo skutečností. Česká hospodská kultura zahynula během několika málo let.
Dočkali jsme se na oplátku takového proti lidskosti postaveného sterilního prostředí, v kterém chybí duch Jaroslava Haška, kolotání české hospody Bohumila Hrabala, ale i českého kulturního podzemí, které bylo vždycky zalévané pivem a začouzenou putykou. Teď se české hospody proměnily na záchytné body cyklistů, kteří si dají lehký salátek následovaný smootie (ať je to cokoliv), nezakouří si, pivo si dají málokdy a že by poseděli a zapojili se do hovoru? Do kterého? V hospodách už nikdo nesedí, už se tam nepíší budoucí dějiny.
Přitom Haškovy provokace všechny vznikaly u pivní pěny mezi kolotáním hovorů. Hrabalovo nádherně plynoucí pábení mělo vždycky hořkou chuť piva, kterou doslazoval cigaretový dým a laskavost krutosti těch milých lidí od piva a od lopaty a od humoru a od lásek našich nesmrtelných. I ta listopadová revoluce se upekla v hospodách, devadesátky, svobodné i mafiánské, protekly republikou s pivem v jedné a cigárem v druhé ruce. A s nástupem nového tisíciletí to všechno začalo tak nějak uvadat a rozpadat se, až jsme došli k hospodám, které se změnily na jakési dětské koutky pro hipstery, kde se řeší trendy v kulinářském oboru a pepří se to online recenzemi na talíř žrádla, s kterým si stejně do druhé dne vyřídí účty metabolismus a nezbude nic než… však nic nezbude.
Je to tak deset let, co to v hospodách ještě žilo, stále se lidé u piva pachtili unaveně za vzdušnými zámky utopií, spřádaly se revoluce doma i ve státě. Lidi mluvili, hádali se, teď si na stejná místa chodí přeměřovat ztepilost lýtek vypracovaných svými 50 kilometry na bicyklu denně. Dřív se v hospodě brousily hrany ve společnosti, lidi neměli proč se nenávidět pro své dnešní zcela domnělé dezolátství a lepšolidství, ale potkali se v hospodě a tam zjistili, že nesouhlas není důvod k nenávisti, ale k báječné hádce, která občas vyústila i ve vzájemné pochopení.
Spějeme tak do zdravějších časů? Nepijeme, nekouříme, sportujeme. No, jak se to vezme. Včera jsem v deníku Washington Post četl článek o panictví u mladých mužů. Trend je prapodivný. Podle jejich studie je 27 % amerických třicátníků nedotčených fyzickou láskou. Panici do třicítky. Ne náhodou stoupající trend prodlužujícího panictví vznikl ve stejném roce, kdy se na internet probublal server Pornhub, kde se mladý muž odreaguje a přestane mít zájem o skutečný vztah. Ne náhodou se v té době feminismus přehoupl do fáze ideologie, která křiví celou společnost. V Japonsku, nakoukl jsem do statistik, je to 33,6 % třicátníků, kteří nepoznali fyzickou lásku, údaj z roku 2021. To je děsivé.
Ale jinak jsme zdraví. No, podle dat Ústavu zdravotních informací a statistiky za posledních dvacet let stoupla v ČR spotřeba antidepresiv o závratných bezmála 300 %. Klinickou depresí vyžadující trvalou psychiatrickou péči a léčbu pak dle psychiatrů trpí v České republice více než 700 000 lidí, vyplývá z dat Svazu zdravotních pojišťoven z roku 2023. To nevypadá jako zásek do evolučního stromu na tom správném místě. Ano, možná se to předtím tak neřešilo a s rázně českým – zatni zuby a táhni – se jakékoliv projevy deprese posílaly na lampárnu, kde se vyhnitím dle české tradice vyřeší všechno. Ale možná také ne. Doba je úzkostná, bojavá, lidé v ní vystrašení, ale zároveň vystresovaní.
Včera mi kolem domu projela na kolech skupina Němců. V takovém tom předpisovém úboru pro cyklisty, který připomíná reklamu na kondomy. Taková upravená skupina perfektních cyklistů, s perfektními úsměvy, perfektní výbavou, perfektním cílem žít v perfektně zdravém těle do stovky… no prostě čistě nečeský přístup, kde ještě donedávna znělo příjemné – tělo má jít do hrobu zhuntované. Vyvedlo mě z omylu to, že jedna z perfektních postav reklamy na prázdnotu mi řekla – dobrý den. Nebyli to Němci, ale Češi. Ta dekadence nesmrtelnosti přišla už i k nám. A přišla, je jich čím dál víc. Zamořují naší zemi a jsou… jiní. Zdraví, optimističtí, zářiví a nejspíš až po uši nadopovaní antedepresivy.
Co je na tom špatně? Hodně. Použiju citát. No co, někdy to na mě přijde. „Trávíte víc času trénováním běhu a hodu než tím, jak být slušným člověkem. Jaký asi bude epitaf na vašem náhrobku? Byl svalnatý?“ napsal francouzský spisovatel Éric-Emmanuel Schmitt. K tomu pak tématicky v jiné knize: „Co je to za mánii cpát do mě prášky, sotva se ve mně objeví kousek citu?“ Otázky, samé otázky.
Doba je úzkostná, bojácná, stresová, ale zároveň nesmírně a až nezdravě a kupodivu stádně individualistická. On ten kolektiv, národ, ta reakční buňka v hospodě u piva a cigára, ono to všechno dává smysl. Obzvláště při poznání toho, jak to postrádá smysl, když se to všechno poztrácí v době korektnosti, kde se přece nepije až do rána, nekouří, nehádá se u stolu v hospodě, a v křoví někde za hospodou neprobíhá první milování dvou zamilovaných náctiletých.
Mám pocit, že ti, kteří by Haškovi nebo Hrabalovi při jejich furiantských nápadech seděli v hospodě na pravici, se teď uchylují k pavědám jistého duchovního experimentátorství, k útěkům do duchovna. Hledají odpovědi na svou osamělost v ještě větší osamělosti v hledání dokonalosti své vlastní radikálně individualistické duše. Nenajdou je tam. Nejsou tam.
Blbě položená otázka na počátku – kam se ztratilo to české, to pivo, cigára a sranda. Nejen to české. Ale kam se ztratilo to lidské na celé planetě. Holt jsme společenský živočišný druh, to nám nějaké mrtvé lajky na sociálních sítích nenahradí. Spíš prohloubí tu osamělost. Nejsme spolu. No tak se nedivme, že jsme tak proti sobě. To je normální reakce na nenormální stav společnosti.
- Malá úvaha nad Fialovým rozpočtem a dalšími skvělými úspěchy Fialy a jeho obludária - 6.9.2024
- Jak na zlobivé fakany - 6.9.2024
- Kdo znásilňuje v Německu? - 6.9.2024
No a hlavně prachy, vždyť tyhle netáhla už nemají za co chlastat a musí pracně smolit tyhle bláboly
a co ty táhlo, tebe trápí co, že tady musíš větrat
klávesnici ?
nojo, musím se v práci nějak zabavit, aby mi to uteklo
Svatá pravda. A já děkuji přírodě, že jsem měl to potěšení zažít hospodské bublání konce 80. a začátku 90. let. Tedy časů, kdy v hospodě nejen teklo dobré pivo, což je dnes opravdu velký problém, ale nebylo si kam sednout. Dnes se pro změnu točí velmi drahé pivo (rozdíl v ceně točené/lahvové je občas třeba 40 Kč a to i na dědině) a také špatné pivo (obvykle proto, že je dnes velká móda mít naražené třeba 4 různé sudy, ale prázdnou hospodu).
Tak.
Byla to nádherná doba, ty devadesátky. Svobodná, odvázaná… Ale i v osmdesátkách, na konci jinak pochmurného “bolševika” se žilo hospodsky vesele. To se otevřeně a tak nějak samozřejmě chlastalo, dělala sranda, frajer byl ten, co vymyslel nějaký fórek či blbinu….
Dnešní doba je neo-puritámství. Ale ani ta doba konce 19 století, kdy se cudně zahalovaly nohy od stolů a slovo menstruace se vyslovovalo šeptem po ohlédnutí, jestli není v doslechu muž, neřku-li dítě…. tak ta taky netrvala věčně. Ono se to zas jednou zlomí. Až pominou nepřirozené a úchylné tlaky na společnost. Až chcípne liberální demokracie.
Jo, snad už 30 let se plzeňské Prazdroj-pívo fedruje do plechovek a flašek v Polsku.
Možná ho tam “pajcujou” těmi polskými patoky?
V Kauflandu prodávají i polské pivo Leon v plechovkách, to je ale eklfaft, hlavně že na potisku mají 7,2 procenta alkoholu, ale s chmelem se to nepotkalo. On se chmel často mixuje s kořenovými bylinnými „hořčinami typu Hořec, Andělika atp., které potkáme v bylinných likérech všeho druhu.
Po tom listopádu se postupně objevilo pivo v plechovkách,
což mě přivedlo k vyzkoušení celého pestrého plechovkového sortimentu ve francouzském marketu Carrefour, kde mj. jezdily v rámci info-servisu mladé děvuchy na kolečkových bruslích.
Mělo to prostě úroveň, často se tam daly potkat zahalené muslimky v černých hábitech.
Pro ochutnávku začali nabízet zejména uzeniny,
což brzy přilákalo skupinky mladých cikánů, kteréžto za „bruslařky držely na dištanc“ od misek či talířů.
Pro mě ta ochutnávka nebyla ani tak zajímavá,
jako spíše ty roje cikánů kolem.
Potom tam nastoupilo Tesco nic moc.
(Dnes tam v tom hauzu kralujou Vietnamci,
kteréžto já ignoruji.)
Víš, podle Cocteauova plánu jsem nepřítel, protože mám mozek, rád čtu, jsem pro svobodu projevu a svobodu volby, jsem ten typ, co má rád tučný jídla, říká si, dám si šťavnatej stejk nebo tučný žebírko na roštu s dvojtejma bramborama, chci mít vysokej cholesterol, chci jíst máslo a hroudy a slaninu sýr, jasný, chci kouřit kubánský doutníky, chci běhat po ulici celej opatlanej zelenou želatinou a chci číst Playboye, proč, protože mám zrovna chuť, viděl jsem budoucnost a víš jak vypadá, je to stará panna, co posedává v béžovym pyžamu a pije koktejl z banánů a z brokolice.
Buðte dobrý!
Svoji zivotni uroven poznas tak, ze se podivas do sve penezenky a zjistis, kolik hotovosti v ni mas 😂 a vo tom to vsechno je v.o.l.o.v.e. 😂
Pane Cháb!
Až mě u Vás udivuje ta katastrofální neznalost
historie názorového vývoje lidského druhu.
Vždyť vsnad i vy tušíte že všechny zásadní historické zvraty,rebelié ,revoluce,uskutečnitelné myšlenkové směry a převraty,obchodní transakce a vrcholná literárně dramatické skvosty započly v útulném a bezpečném prostředí vinárny,baru,taverny,krčmy,putiky,Jedové chýše či pivnice.
Posledním dvěma maňáskovým divadélkům tajtrdlíků vlád ČR na spárech zemských škůdců předvádějící truchlohru progresívní lidové demoGracie bylo striktně nařízeno se tomuto vývoji a rázně zaskočit,
Ceny a mrzká úroveň obsluhy, jídel a nápojů,spojené nesmyslnými příkazy a nařízení odpuzují taždého blouda roztouženého pohovořit si z přítelem či jen z člověkem odnaproti stolu.
Těm bědujícím a žíznícím rebelům doporučuji zanyslet se nad gotwaldovským songem ”
” Tetˇkdyž máme,co jsme chtěli !! !”
Dědku plesnivej bláznivej žvatlavej, cos to zase spatlal? Cos to zmatlal zas? To je hrůůůůza, to je děs…
Ty blbečku, tak sem nelez. Jen se furt opakuješ chudáčku.
Jirlko to je těžký
.Ten mentální mrzák Franta totiž nic jiného ného něž prudit neumí.
Nejspíš pro svoji jeho okolí ohrožující demenci dávno nřazemý a zapomenutý odstavený kantor, páchnoucí a zahnívající vlastní neschopností cokoliv vlastního vyslovit,natož napsat !
Až objevil ten pravý,Pravý prostor,dnes shromaždiště i dálšího jemu podobného lidského odpadu.a žumpy.
Dědku plesnivej bláznivej žvatlavej, cos to zase spatlal? Cos to zmatlal zas? To je hrůůůůza, to je děs…
Zakaz koureni zavedli kdysi Nacisti. A
dnes? :( …
Take zakaz alkoholu.
https://perspectives.ushmm.org/item/nazis-hit-alcohol-tobacco
“…skupina perfektních cyklistů, s perfektními úsměvy, perfektní výbavou, perfektním cílem…”
Kteří v úzkém místě srazí a přejedou protijedoucího cyklistu nebo chodce ani se neohlédnou.
Tak vy si zvolite idioty z petikolky do vlady a parlamentu a potom se divite ze nemate na pivo 😂
Vy dementi, vy mate z piva misto mozku z piva kostku 😂 vo tom to je vy v.o.l.v.e. 😂
No tady se daně z nemovitostí letos zvedly o 50 procent.
Pětikolka alias pažravé kobylky pak radostně debužírujou na opulentních raurech, že.
Tuším, že se daň z nemovitosti zvedla o 80 procent.
Nikdy jsem nechodil do hospod, bylo tam nahuleno a pivo mi nechutnalo, mam rad limonady. To vse mi vydrzelo az do duchodoveho veku. Za komunismu se rikalo, ze Sex je zabava chudych, a byla to pravda. Takze ta blizkost k proletariatu mi zustala, i kdyz jsem si financne polepsil. Proste Co se v mladi naucis, pokud mas stesti, vydrzi ti to cely zivot. Misto do hospod jezdim do Swingers klubu a prozivam nadherne chvile, zkuste to take!
Limonády napajcované chemickými bavičkami a kyselinou citronovou nebo fosforečnou (Coca Cola).
V tom sociálizmu byly dvě limonády původně za 50 haléřů, žlutá a oranžová.
Později se ukázalo, že ta chemická žluť je karcinogení.
Internet je stará záležitost! Již Jan Hus kázal on air v Kaplí Betlémské a že ten internet fungoval je dokázáno v rozvoji husitské společnosti. Vrabel, Rajchl, strejdula, partrubek dnes nemusí kázat pod střechou v nějaké Kaplí Betlémské ale mají nejen internet ale i celý Václavek a stejně nemají výsledky jako pan Jan Hus. Prostě komu není shůry dáno ani v apatyce nenakoupit.
Vole,
zkus si ten dualizovaný a přiblblý příspěvek znovu přečíst a pokud máš ještě trochu mozku v hlavě, tak se do ní pořádně třískneš!
Internet je stará záležitost! Již Jan Hus kázal on air v Kaplí Betlémské a že ten internet fungoval je dokázáno v rozvoji husitské společnosti. Vrabel, Rajchl, strejdula, partrubek dnes nemusí kázat pod střechou v nějaké Kaplí Betlémské ale mají nejen internet ale i celý Václavek a stejně nemají výsledky jako pan Jan Hus. Prostě komu není shůry dáno ani v apatyce nenakoupi
Člověk zažil Kalifornii v LA v roce 97,když se tam průkopnicky zavedl zákaz kouření v hospodách.I policajti si tam chodili zahulit za bucka pod popelníkem a ve vzduchu visela otázka “proč to dělají”.V Kocourkově to začalo tím,že do zahulených hospod nemohou chodit rodiny s děckama.Kde jsou ty nacpané hospody nekuřákama dnes?Nikde.Protože od začátku šlo o legální zákaz shromažďování pod zdravotním výmyslem,na což přišel i fízl v LA v roce 97.Dnešní Kalifornie je vlastně úplně jiný stát než tehdy a Kocourkov vlastně taky.
A vypečené utřinosy, co?
https://protiproud.info/politika/7900-fialova-zkaza-vlada-nebo-organizovany-zlocin-chudneme-jako-nikdy-predtim-zalar-digi-meny-jak-se-branit-udrzme-si-korunu-za-kazdou-cenu-opet-se-rodi-obycejny-fasismus-cesta-do-otroctvi-tohle-uz-ne-jdu-do-politiky-znici-ji-to.htm
Trochu srandy—
Ekologie podle EU! Poškrábaná baterie v elektrickém vozidle vyžaduje sešrotování vozidla
ANO nebo NE?
Řešení najdete na této stránce viz
https://1url.cz/O1LRO
Autoblog.pl poznamenává, že náklady na výměnu baterie v tomto modelu převyšují cenu nového elektromobilu, například Citroen C3. Oprava v autorizovaném servisu je vždy mnohem dražší, než je skutečná hodnota vozidla, což nutí výrobce a pojišťovny k častější výměně vozidel za nová.
Níže uveden obrázek pro ty, kteří jsou zmateni propagandou EU „Zelená dohoda“.
https://1url.cz/Z1LCj
co je pitomci ? chlastejte pivo z petky v garáži nepojízdný hasičský stříkačky – dobře vám tak čecháčkové vyc hcaný
https://www.youtube.com/watch?v=trjk1qn0I3Y
jsi de bil
pane autore o to JIM přece šlo, zakázat, co se dá, vyhnat lidi z hospod, kde se mohli družit, kecat domlouvat, vyměňovat si názory do úzkého soukromí vlastního domácího kriminálu s povinným poslechem dementologie z ČT, neboť lidé se NESMÍ družit, neboť by se mohli nakrásně domluvit, že to co shora teče není mana nebeská, ale pomyje, to vše pod průhlednou blbologickou terminologií ochrany zdraví a to i v době, kdy stále víc lidí natahuje ráfy v šedesáti, kdy máme čtyřicetileté infarkťáky, třicetileté mrtvičkáře a každý třetí má raka, kdo nemá raka, má deprese, asi z té úžasné pohod, která naší banánové republice vládne a odkud prakticky vymizel humor
Šťastný I po smrti
Vlastní náhrobní kámen ještě za Tvého života. Originální motivy na Tvůj náhrobní šutr. Nech se zviditelnit ještě za svého života. Originálně zviditelnit.
Obrázky, vlastní texty, datum narození a pokud už víš, kdy si to hodíš, až Tě to tady přestane bavit, tak i tento pochmurný datum.
Po Tvé smrti se na Tebe stejně každý vykašle. Majetek Ti rozkradou, dluhy Ti ne chaj.
Chválu na sebe rozhodně neslyšíš.
Nejvíc Tě budou pomlouvat ti, co kázali pít vodu a sami chlastali jak duhy.
Pořádnýho cloumáka, aby ses probudil a šel je vyfackovat, Ti na hrob nikdo nepřinese.
Všechny je však přelstíš tím, že si už teď necháš udělat nejoriginálnější náhrobní kámen.
Všichni se na Tebe budou chodit dívat a tiše Ti ho budou závidět…
Je svoboda. Někdo misto dřistani u piva jezdí na kole někdo do 30 nesouloží a někdo si nařiká jak byl dřive ožralý a překouřený .Každeho věc jak žije a že zmizeli hospody jak za Haška a Hrabala ? Změna je život . Už se stím jednou páprdove smiřte
Svoboda? Větší volovinu jsem tu nečetl.