Menšinou ve vlastní zemi
MILAN ŠIMONÍK
Mnoho lidí se kvůli imigraci bojí, že budou ve své vlastní zemi menšinou. Nizozemský sociolog Maurice Crul v rozhovoru pro Die Welt říká: „Přesně to se děje i v Německu, ale není to prý špatně.“ – Tento rozhovor je v mnoha ohledech znepokojivý!
O tom, že se národy západoevropských zemí stávají fakticky “cizinci ve vlastní zemi” mluví s až cynickým klidem, jako by taková objektivně probíhající výměna obyvatelstva byla něčím běžným, či dokonce žádoucím (opakovaně mluví o obohacení). Připouští, že v takových multietnických městech roste kriminalita, ale vyřeší to slovy, že je to těžké téma…
Zajištění “klidného” soužití vyžaduje úsilí, z čehož nevysloveně plyne, že se to taky nemusí podařit. Opakovaně přitom poukazuje na podobný již dávno probíhající vývoj v USA, aniž by reflektoval jak úplně jinou historii této země, tak násobně vyšší kriminalitu, segregaci a další hluboké problémy, se kterými se USA dlouhodobě potýkají. Vůbec nepřipouští alternativu, že to taky vše mohlo být úplně jinak (při jiných politických rozhodnutích v minulosti), teď podle jeho slov není cesta zpět….
Maurice Crul se objeví v dobré náladě ve foyer Vrijen Universiteit Amsterdam a tichým hlasem žádá, abych ho následoval do jeho kanceláře. Odtud se nizozemský sociolog věnuje horkému tématu: Crul zkoumá „superrozmanitá“ města, ve kterých je bývalá většina jen menšinou z mnoha. Pro Crul nejde o to, zda tento scénář přijmout, ale jak se s ním vypořádat. Protože na mnoha místech je to již realita, jinde je to budoucnost.
Die Welt: Mluvíme spolu jako společnost, když už mluvíme o superrozmanitých městech, zatímco ostatní stále říkají: Taková města vůbec nechceme?
Maurice Crul: Je zajímavé podívat se na Spojené státy, protože demograficky jsou zde v Evropě o několik desetiletí před námi. Ve velkých městech jsou lidé zvyklí na rozmanitost a diskutují, jak s ní naložit. Celostátní politická debata se naopak ptá: Dobrá, naše společnost se mění – přijímáme to vůbec? Kdo to nepřijme, chce se vrátit v čase a migraci úplně zastavit. Tuto rozdělenou debatu lze v současnosti pozorovat na mnoha místech, zejména v menších městech: “Nechceme být jako Berlín nebo Hamburg!”
Ve svém výzkumu se snažíte zjistit, jak funguje koncept superdiverzity z pohledu lidí bez migračního původu. Zkrátka: funguje to?
Máme příklady v severozápadní Evropě, kde je to již realita.Tak jsme si řekli: Podíváme se na to empiricky v okresech, kam tato realita dorazila. Zjistili jsme, že většina lidí vidí podobné čtvrti jako výhodu. Nicméně, a to je druhá stránka, v těchto místech vidíme malou sociální interakci mezi lidmi s migračním pozadím a bez něj. Blízké a širší sociální okruhy nemigrujících lidí v těchto velmi různorodých oblastech jsou obvykle dosti homogenní.
To je zvláštní, že?
Ano, hlavně proto, že lidé, se kterými jsme mluvili, si to sami uvědomují. To vyvolává určitý neklid, zejména u progresivnějších lidí. Pokud půjdete na jejich narozeninové oslavy, uvidíte, že okruh jejich přátel není nijak zvlášť pestrý. To proto, že nebyli odmala učeni zacházet s diverzitou.
Asi proto, že nemuseli.
Protože nemuseli, ano. Na druhou stranu, když se podíváte na ty, kteří se to naučili v mladém věku, uvidíte velmi smíšené kruhy přátel. Tito lidé se také cítí více propojeni se svým okolím. Častěji se stýkají se sousedy, kteří mají přistěhovalecký původ. Naučit se tyto dovednosti je obohacující – společenský život je lepší. Ve svém okolí se cítíte bezpečněji. Takže je důležité se to naučit.
Jak se to dělá?
Zřejmě to musí být pro lidi co se to sami nenaučili nějakým způsobem organizováno. Zjistili jsme, že nejlepším způsobem je organizovat aktivity, při kterých dochází ke kontaktům jako vedlejší efekt. Pokud dáte své dítě do smíšené školy, setkáte se s rodiči s migračním původem. Obě strany jsou v roli rodičů, děti si hrají, jeden začne mluvit. Nepřipadá vám to divné, protože máte důvod mluvit – je to přirozená situace. Stejný efekt mají i smíšené sportovní kluby. Takové věci mohou zabránit konfliktům, které by jinak mohly eskalovat.
Můžete o tomto tématu mluvit, aniž byste hráli do karet populistickým narativům? Nebo musíme říci: Přes veškerou oprávněnou kritiku lidí jako Thilo Sarrazin měli ve svých demografických prognózách pravdu?
K této otázce bych přistoupil jinak. Zejména mezi progresivisty panuje iluze, že musíme oslavovat rozmanitost. Vždy jde o jakousi „šťastnou rozmanitost“, tuto naivní představu, že vše běží samo. A to je pak odpověď na protimigrační rétoriku. Ale zjistili jsme, že různorodá společnost vyžaduje úsilí. To samo o sobě nefunguje. Musíme to zorganizovat zdola nahoru. To je, myslím, skutečně odpověď na protiimigrační rétoriku.
Myslíte, že to bude fungovat plošně? To vyžaduje koordinovanou odpovědnost. Vaši kolegové, jako je Andreas Reckwitz, rádi diagnostikují fragmentaci a individualizaci v moderní společnosti, ve které se lidé s větší pravděpodobností od takových sítí oddělí.
Iniciativy zdola nahoru jsou všude a musíte lidem pomoci je začít. Například rodičovské iniciativy ve školách: nesmí být převzaty shora, ale školy a města si musí položit otázku: co rodiče potřebují, jak jim můžeme pomoci, aby jednali sami?
Takže jste optimista?
Jsem obecně optimistický a naše údaje tomu optimismu nasvědčují. Značná část těch, kteří mají negativní postoj k diverzitě, například označila své osobní vztahy s lidmi s migračním pozadím za dobré. Spolupracují jako sousedé, v obchodech nebo v práci. Jejich názory ne vždy utvářejí jejich každodenní život.
Protože pak jde o konkrétní lidi a už ne o abstraktní masy?
To je jistě aspekt, ale lidé prostě nechtějí neustále žít v jakémsi válečném stavu. Ti, kteří tak činí, nejsou ve svém sousedství šťastní. Prý se tam cítí jako cizinci. Cítíte se nejistě. Strany kritizující migraci by pak řekly: Žijete v ohrožujícím prostředí a my to chceme změnit. Ale jejich jediným řešením je říci: Otáčíme tento vývoj.
Což nebude fungovat.
Což nebude fungovat! I voliči těchto stran to vědí, a proto se v běžném životě často chovají jinak, než by napovídal diskurz.
Jak oslovíte lidi, kteří se chovají přesně stejným způsobem, jak naznačuje diskurz?
Měl jsem tuto diskusi s politiky zde v Amsterdamu. Nemůžete jen jako opatření navrhnout schůzku v takovém bloku a říct: Teď mluvíme o diverzitě. S jistotou tam tito lidé nepůjdou. Ale když teď řeknete: „Plánujeme spolu zeleninový záhon a chceme spolu diskutovat, jak to zvládneme.“ Pak se lidé sejdou, protože chtějí udělat něco pragmatického. Něco takového se právě teď v Amsterdamu hodně děje.
V naději, že položíte základ, na kterém můžete nakonec oslavovat rozmanitost?
Přesně tak, pak je to o něčem společném. A pak je dynamika velmi odlišná, protože je založena na něčem konkrétním a ne na nějaké formě ideologického záměru.
Takže k tomu musí dojít na velmi místní úrovni.
Ano, lokálně nebo dokonce na úrovni individuálního bydliště. A hlavně: zdola nahoru.
Ale to nefunguje ve více venkovských oblastech, kde téměř žádní migranti nežijí?
Předpokládám – zatím jsem na to nedělal žádný výzkum –, že princip platí i tam. I v menších městech dnes žijí lidé migračního původu. Když spolu lidé mluví, někdy to kontrastuje s jejich politickými názory. Když každodenní život přehluší diskurz.
To však nepomůže, pokud integrace již selhala. Když si lidé s sebou přinesli patriarchální struktury a odmítají pravidla svého nového domova. jak to mám zvládnout?
Než jsme zahájili náš projekt o lidech bez migračního pozadí, podívali jsme se na lidi s migračním pozadím. V obou studiích se nám podařilo identifikovat skupiny, které se vyhýbají mezietnickým kontaktům a považují svůj vlastní způsob života za nadřazený. V tomto smyslu jsou si tyto skupiny dokonce podobné. V případě migrantů si tento postoj obvykle spojujeme s jejich migrační historií – ale podobnost s těmi bez migračního původu ukazuje, že to s tím nemá mnoho společného. Jedná se o obecnější jev – podskupiny, které se zdají neschopné přizpůsobit se měnícímu se prostředí. V obou případech to vytváří zajímavý paradox: Být tak přesvědčen o nadřazenosti svého způsobu života proč se tolik starat o dopad jiných konceptů na vás nebo vaše děti? V obou případech tento nedostatek otevřenosti ztěžuje život v dnešních různorodých společnostech a přináší ekonomické a sociální nevýhody. To platí pro lidi s migračním pozadím i bez něj.
Předchozí koncept integrace – s jasnou většinovou společností – vždy zahrnuje určitou míru přizpůsobení menšiny. Výchozí situace se však mění; jak moc se musí bývalá většinová společnost začlenit do konstruktu nejrozmanitějších menšin?
Když se podíváte na situaci v 70. a 80. letech, koncept integrace nebo asimilace dával v té době dokonalý smysl. Ještě v 90. letech 20. století bylo dítě tureckých přistěhovalců v Nizozemsku jedním z pěti nebo šesti dětí přistěhovalců ve třídě . Dnes je v jedné školní třídě zastoupeno 20 národností. To znamená, že i děti bez migračního původu se musí umět vypořádat s touto rozmanitostí. Musíme přemýšlet o tom, jak k tomu dětem dáme dovednosti. I když zde v Amsterdamu stále můžete poslat své dítě do poměrně segregovaných škol. Ale potom to přichází sem na moji univerzitu, kde má polovina studentů migrační původ.
To je šok.
To je šok! Své dítě jste pak připravili na společnost, která již neexistuje. I v práci bude vaše dítě později pracovat ve velmi různorodém kolektivu. Pokud to nedokáže, selže.
V Německu občas zaslechneme případy, kdy jsou německé děti ve školách údajně šikanovány spolužáky-imigranty kvůli svému původu. Našli jste důkazy o takových případech?
Můžete vidět, že skupiny s negativními postoji k diverzitě, které mohou být také sebeizolační nebo segregující, to často hlásí. Cítí se diskriminováni lidmi s migračním pozadím. Existuje také spousta citací z kvalitativních průzkumů. Tento efekt však jasně souvisí s touto skupinou, což je zajímavé zjištění: ti, kdo formulují kritické postoje k migraci, nacházejí důkazy, že jsou sami diskriminováni.
Kdybyste to měl vysvětlit lidem, kterých se to týká, reakce by pravděpodobně byla: Takže teď je to naše vlastní chyba.
I pro tuto malou skupinu existují v každodenním životě vždy malé příležitosti, jak přijít do kontaktu s migranty. Totéž platí zde: Je důležité toto praktikovat. Tyto lidi nepřesvědčíte požadavkem, že prostě vítají rozmanitost.
Silvestrovské nepokoje ve velkých městech, jako je Berlín, byly v Německu nedávno velkým tématem . Jedním z diskutovaných témat bylo, zda k tomu přispívá migrace či nikoliv. Jaké je vaše hodnocení?
Neznám podrobnosti o situaci v Německu, takže se k tomu nebudu vyjadřovat. Mohu ale uvést zajímavou paralelu s Nizozemskem. Během Corony zde mezi mladými lidmi panoval velký nepokoj, pravděpodobně jste to viděli ve zprávách – byly tam pouliční rvačky s policií, ničil se veřejný majetek. A tito mladí lidé pocházeli především z malých až středně velkých měst. Nizozemští mladí lidé bez migračního původu. Je zajímavé, že nikdo nehledal psychologická nebo sociologická vysvětlení. Kdyby to byli mladí migranti, jsem si jist, že by se lidé okamžitě zeptali, jak byly tyto děti vychovány.
Existují důkazy, že superrozmanitá města jsou nebezpečnější než ostatní? Nebo je to mýtus?
To je úplně samostatná debata. Ve velkých městech je obecně větší kriminalita. Tuto debatu jsme měli také v Nizozemsku: Ve velkých městech je více kriminality, tato města jsou také rozmanitější, takže právě rozmanitost je důvodem kriminality. Ale to je samozřejmě mnohem složitější. Musíte zohlednit velikost města, anonymitu; navíc v menších městech často ubývá mladých lidí, kteří se častěji dostávají do problémů se zákonem. Tato debata je velmi obtížná.
Dnes jsme mluvili o superrozmanitých velkých městech. Jak dlouho trvá, než se začne mluvit o superdiverzních vesnicích nebo celých superrozmanitých zemích?
Můžete se znovu podívat na Spojené státy, kde se tato debata před desítkami let vedla. Každý zná zřejmé příklady superrozmanitých měst: Los Angeles, New York, Chicago. Na Texas nikdo nepomyslel. Nesledovali New York, aby zjistili, jak to dělat. Teď se náhle mění i Houston a teď nakonec hledají v New Yorku inspiraci. Protože je to tak rychlé. I v Evropě se nyní menší města dívají na ta velká. Protože i ony se mění – z různých důvodů, ale vždy stejným směrem: pestřejším A rychle.
To je také to, co lidi děsí.
Tempo změn je rychlé, ano. Lidé se ale také rychle mění.
Co radíte městům v Německu, která jsou stále v rané fázi tohoto vývoje? jak to mám zvládnout?
Myslím, že musíte říci – a to vyžaduje odvahu od politiků a rozhodovacích orgánů: Dobře, po desetiletí jsme měli integrační politiku, která se zaměřovala na migranty a jejich potomky. Ale za všechny ty roky jsme zapomněli na jednu skupinu, a to na ty bez migračního pozadí. Nový směr tedy není integrační politikou, ale takovou, která organizuje mírové soužití velmi odlišných lidí. To porušuje tradici, že lidé bez migračního původu nemusí nic dělat, protože jsou hostiteli.
Mnoho lidí to nebude slyšet rádo.
Ale je to také něco pozitivního. Poselství těmto lidem musí znít, že vaše aktivní role také znamená, že můžete pomoci utvářet budoucnost. Dříve jste vždy patřili do skupiny, která byla pasivní – a nemohla tedy ovlivnit výsledek.
Rozhovor v Die Welt 02/2023, “Lidé bez migračního původu budou menšinou”, simonik.net
Pragmatickej dizkurz a dynamickej ,potom taky segregovanej , bez zminky o eeeeskalaci se nic neobejde ,narrative ,ale bez zminky o pricinach , diagnostiky fragmentace diversnich integratoru s dulezitosti vse nalezite rozzvatlat a rozpatlat..
Inteligent se vzdycky vohne a vdecne, aby moh bejt inteligent..
Bez povsimu nastala ponekud dulezita zmena situace , kdyz z podanstvi na EU , nova generalsko-profesorska vlada nas povysila a presentuje nas vsude svete jako vdecny a jasajici otroky. podukrajinsky kolonie..
Ani prapory a pucky nechybi, tam kde maji a musi viset….
Taky uhlavni nepratele Ciny.
Hura do bezvedomi..
Lepsi jsou ty eeskalace na to..
Na ulici to vypadá jak na nádraží v Banhladéši, 2/3 hospod mají indi, ptákostánci a rákosníci (a nekrachují ač tam nikdo nechodí…), sousedi sou dýleři drog (dle výkřiků sousedovy starý na dvoře) a zbytek su cigáni.
My jsme holt ta normální bílá a heterosexuální menšina, teda až na úkáčka co jsou nacisti a jsou taky všude nalezlí…
Ty hospody jsou pracky vynosu z prodeje drog.
No to vi každej, ale protože jde vždycky o v barevný, nesmí se to říkat!
Chtít po tupém vymaštěnci z libovolné fakulty sociálního šarlatánství aby používal mozek je neskutečná drzost. Za chvíli budete chtít aby takové lejno bylo k něčemu užitečné a co budete chtít potom? Aby se živil poctivou prací? Aby neměl v hlavě až tak moc nasráno? Kde to skončí?
Tobě by zrovna psycholog či psychiatr prospěl.
Tobě, dědku prašivá, jak vidět, žádný psychouš nepomohl
Omlouvám se ale narcistní bláboly odporníka na rozmanitost jsem dočetl jen do půlky. Dál jsem toho samolibého kreténa, přesvědčeného o své pravdě nedal. Že si tihle užasní vědátoři nepoloží jednu jednoduchou otázku. Lidé jsou různí, PROČ asi???? Schválně vy študovaný kuerténi s deseti titulama. Pročpak černoch vypadá jinak než běloch? A ne,hovádko boží , nejsme stejní. NEJSME. Pokud nejsi barvoslepý a po lobotomii tak prostě stejní nejsme. Je to proto, vy multikulturní chytráci že matka příroda nás ve své neskonalé moudrosti, vyvavila tak abysme obstáli v prostředí kde žijeme. Eskymáci, mongolové mají tvar očí který pomáhá chránit zrak před odrazem slunečních paprsků od nekonečných sněhových plání. Nosy jež lépe umožní předehřát vdechovaný ledový vzduch a zároveň netrčí do prostoru a omezuje tak riziko omrzlin. Kompaktní,robustní stavbu těla vhodnou do drsných podmínek a efektivnější proti tepelným ztrátám. Černoch byl obdařen kůží jež ho chrání před AFRICKÝM sluncem. Ne francouzským nebo švédským. My máme světlou kůži ne z důvodu že jsme rasisti, vy progresivistická košťata ale výhradně a jen proto že v našich zeměpisných šířkách jde o evoluční výhodu. Dokud se sem nezačli dovážet , negři zde nežili. Stejně jako lvi ,žirafy,hroši. Naši rozdílnost formovalo prostředí. To jak vypadáme je dílem evolučního tlaku v tom kterém prostředí. A pomatení sociální inženýři opět( po kolikáté už?) doufají že tentokrát matku přírodu přečůrají. Že uměle vytvoří novou mišmaš rasu. Bude to nahnědlá břečka která nebude ani šikovná a inteligentní jako běloši, ani silná a odolná jako černoši ani vynalézavá a pracovitá jako asiati. Schválně,vy študovaní kuerténi zbytečných oborů. Pročpak chovatelé psů tak přísně hlídají rasu?. Rodokmen? Aby upevnili a udrželi žádoucí znaky a schopnosti pro to které plemeno. Jsme tedy míň než psi? Kdy už konečně pochopíte že rasismus nejlépe zachovává to vámi tolik vzývané,,multikulti“? Čím více ras,národů tím pestřejší mozaika kde se lze inspirovat jeden od druhého. Těžko se inspirovat nablblou, nahnědlou břečkou, která je stejně tupá, stejně líná,stejně nešikovná. Která dostala stejné ,,vzdělání“,( tudíž ví stejné hovno).Která otročí pro stejné nadnárodní koncerny a žere stejný nadnárodní hnus. To vy multikulturalisti ničíte kultury po celé planetě a děsivou rychlostí. Ne my rasisti. My respektujeme a uznáváme jinakost mnohem víc než vy. Svůj k svému, říkávali předci. Pročpak asi? A nebo taky ,, vrána k vráně sedá, rovný rovného si hledá“. To kdyby jste nevěděli proč vám v těch vašich ,,úžasných“ multikulturních megapolích pořád vznikají gheta. Sama od sebe,že? Čímpak to asi bude? Studovaní lůzři,čímpak? Víte to? Já Vám to prozradím. Hlas krve,rasy svádí vždy,všude ,příslušníky jedné etnické skupiny dohromady. Tak nám všem, černým,bílým,žlutým už konečně přestaňte organizovat životy. A jděte dělat něco užitečnějšího. Třeba dolovat uran. Hezký den všem svobodným lidem přeje Červený Jiří,,Jiruna “
Jiříku, jestli ty nebudeš rasista.
Já ale jsem rasista. A jsem na to hrdý. Jsem i xenofob,homofob,antisemita. Voní mi benzín i nafta. Líbí se mi ženský( pořád ještě). Taky sem bordelář,línej a tlustej. Též jsem omezenej a staromódní. Věřím bludům jako že existují JENOM dvě pohlaví. Nebo že černá není bílá. Že chlap co chce závodit s ženskýma patří na uzavřené oddělení. Že za vlastizradu by měl být trest smrti. Nebo dokonce, a teď se Blanko podržte, že rodinu tvoří muž,žena a děti. Takhle zvrácený já sem. Přeji Vám hezký den. V úctě Červený Jiří ,, Jiruna „ps : a taky chodím na demonstrace dezolátů. Sám jím totiž, podle Fialového slizu, jsem.😉
Multinick tu zase krade hesla, debílek. Já k tématu můžu říct pouze to, že dementem popisovaný systém může fungovat pouze do té doby, dokud je na kom parazitovat.
A ta doba teď končí. Uvidíme, co bude dement říkat, až mu zavřou oficínu, nebudou honotáře za pseudopřednášky a článečky a bude bydlet ve skvótu společně s
tím rozmanitým úžasným obyvatelstvem. Na jeho přežití sázím leda tak rozšmajdané tenisky.
Děkuji, pane červený. Vaše komentáře jsou vždy čtivé. Ráda je vyhledávám. A ubohé řvaní k.avek vás ještě vyvyšuje.
Cítím to taky tak a velmi hezky jste to napsal.
Nádherná ukázka toho, co tu nechceme.
Zbývá těžké rozhodnutí – jestliže ten „vysněný, vzývaný Západ“ přináší tohle, je třeba se oddělit. Stejně to tam zkrachne. Ne jen Německo, nebo Holandsko. Ale celý ten nelidský systém progresivního liberalismu.
Tak raději silnější plot a dobrou ostrahu.
jo, jo…potřebujeme pestrost. Fialu , nebo Zelenského, nebo přímo Rakušana a presidenta , co bude pro všechny, nejlépe Petra i Pavla….
Zajímavý článek o tom, jak Rusko prosazuje své zájmy v europarlamentu. Nepřekvapí, že hned na druhém místě mezi jeho propagátory je SPĎák Ivan David. https://euobserver.com/world/156762 Z politických subjektů jde hlavně o strany mající více či méně blízko ke komunismu a fašismu. Taky nijak překvapivé.
No tak s tím se jděte vycpat! Tohle je naše teritorium, země našich předků, kteří ji budovali a zvelebovali. Teď je naše! Nevím, proč a jak je přísun lidí odlišných kultur, kteří k tomu, co se zde vybudovalo přijdou jak slepý k houslím, přínosem???!!!
Klid. K nám stejně žádní migranti z Asie a Afriky nechtějí 😂 A slovanské Ukrajince náš pracovní trh potřebuje, jinak by zkolaboval.
Ale nepotřebujeme půl milionu prominentních synáčků, co hákovat nikdy nebudou, ale musí se dostávat z hluboké „deprese“ a „post traumatického syndromu“ pořádáním Bandera párty. A taky nepotřebujeme desítky tisíc mafiánů, aidsáčů, tuberáků, dealerů drog a vymahačů výpalného. To už tu jednou bylo.
Souhlasím, že nepotřebujeme tisíce mafiánů, aidsáčů, tuberáků, dealerů drog a vymahačů výpalného. Většina je jich sice z Ruska, někteří ale i z Ukrajiny.
A kde máte ty Rusy? Já vidím půl mega Ukáček, co tu pořádají Bandera párty.
A další akce – jako třeba – kdo neskáče, je Moskal!
Pěkná svoloč!
Hlavně v Brně, Praze, Teplicích a Karlových Varech.
… znám jednoho dýlera nedaleko.. a jmenuje se Farrag. To bude rus jak poleno, že???
Vaše úvaha o tom, jak jsem imigranti z Afriky nechtějí, je naprosto lichá! Dokud se tu máme líp než v Africe, chtít sem budou. A v momentu, kdy se naplní kapacity na západě, přelijí se k nám. To jsou základní fyzikální zákony!
Zkuste si to doma třeba se sklenicí, lijte do ní neomezené množství vody, třeba ten princip pochopíte i vy.
Já prakticky žádného migranta z Afriky neznám. Pokud se zde objeví, pak zpravidla jen při cestě jinam.
Tak to se pořádně rozhlídněte!
Třeba po Práglu!
Ale já jsem jeden z těch, co se rozhlížet nechtějí! Vaše informace mě nezajímá, mám své pokyny, kapišto?
Ale lejno, flákačů v politických neziskovkách, které poctiví lidé živí, je u nás dost. A vysoké školy s paobory k ničemu jsou plné pracovní síly.
Tak tohle zaklínadlo slyším často….. podobných mají obhájci kavárny a fialového hnusu stovky…na každý problém ….leč blbost z nich trčí! ! Jste fakticky tak blbí, nebo navedení?..
Přínosem? Jak pro koho….
Když potřebujete zlikvidovat původní porost, třeba trávu, nebo křoviny, co tam rostly odjakživa, abyste mohla vysadit záhon něčeho, co chcete pěstovat, použijete Roundup. Glyfosát.
Migrace je Roundupem na původní obyvatelstvo.
Pro toho, kdo chce náš prostor upravit po svém, je tedy migrace stejně přínosná, jako postřik Roundupem.
I těmto debilům jednou ti „rozmanití“ uříznou makovici! Zpravidla se tak děje zejména u chronických pachatelů dobra a to je dobře!
Já bych se soudruha zeptala, co říká Švédsku? Ještě před zhruba třiceti lety nejbezpečnější země světa a teď vás při eventuální cestě varují před teroristickými útoky.
Pokud chceme mít „rozmanitost“ á la Afghnanistán nebo Somálsko, tak jdeme správnou cestou!
https://necenzurovanapravda.cz/2023/03/britanistan-pod-pravem-saria-imam-si-odmita-potrast-rukou-s-podradnou-kate-middletonovou-v-hidzabu-video/
Ja uz mam davno reseni pro tyhle debily.
Obklicit celou demonstraci polcaktama, a registrovat vsechny demonstranty. Pak bych jim kazdemu navezl do domu, nebo bytu dve rodiny cmoudu a museli by se o ne starat. Vsechno platit ze sveho a kdyz ziji z davek, tak je zahnat do prace i s jejich darecky. To by jste videli, jak by zmenili nazory a refuziky. Vsechno jde, kldyz se chce.
Zismarja, co je ten autor za kretena. Kdy byl naposled v Parizi nebo v N.Y? Hnusne zacmoudene smradlave diry. Pokazde, kdyz tyto shithole citis navstivim, pozoruji upadek vseho I cely Berlin bude za par let vypadat tak jako uz dnes zacmoudene ctvrti. Tam si pripadate jak v Bagdadu, nebo v Teheranu. To nam da prace, tyto ctvrti vybilit.
Ale Blanicko, Jiruna neni rasista, je jen realista, ktery vi, ze mrtvy cmoud je dobry cmoud. To jsme se naucili od tech roznasecu demokracie. Na tom se zaklada ten jejich multikulti stat. Nejdriv vymidlet domorodce a pak se roztahovat.
Jiruno, podavam ti ruku na dalku. Tak uz jsme dva s tim ras. homo antis. a vsemi ostatnimi ismy.