7.3.2019
Kategorie: Exklusivně pro PP, Společnost

Doba hysterická

Sdílejte článek:

PAVEL VESELÝ

Dnes máme dobu ani ne tak postfaktickou, ale emoční, spíše bych řekl hysterickou. Není důležitá zpráva a přemýšlení nad příčinou a poté důsledkem, který vyvolává další příčinu a další důsledek. Dnešní doba posunula věci dál. Máme dobu emoční. Ten pocit, ten problém, ten skandál. A nejlépe, když se ten skandál týká dětí.

Je zajímavé, nejdříve skandál s Meetoo, dnes v církvi. Když kardinál Dominik Duka lpí na tom, že problém je v rozpadlých rodinách, nikdo neposlouchá. K čemu dnes rodina? Ta má být pro všechny, možná až komunitního typu, kde se budou osoby a obsazení měnit nehledě na to, je-li to muž a žena nebo jiné složení. Všechno je možné, vše je dovoleno.

Lidé mají raději akademické filosofy, kteří je hladí po srsti. A nad tím vším boj LGBT komunity o manželství pro všechny. Tváříme se rádoby pokrokově. Nikoliv. Nejen v 80-tých letech a 90-tých letech byl, ale i dnes, je v hudbě proud skupin a zpěváků gay zaměření a gay komunity. Ať již to byli členové skupin jako Wham, Bronski Beat, Pet Shop Boys a mnozí další. Nikomu to nepřišlo divné, ani u Eltona Johna nebo Freddieho Mercuryho. Prostě to bylo součástí života. Takoví lidé prostě byli a jsou. A až poté přišli spíše neochránci než ochránci lidských práv a začali jako aktivisté bojovat proti těmto faktům a prý za svá práva. A tím se rozbořila pravidla a přišel dnešní přelomový chaos. Kde je ta doba naděje a opravdové demokracie, místo té přehnaně liberální demokracie? Ostatně i komunisté měli svoji lidovou demokracii. K čemu to vedlo, je známé.

Současný hon na církev v případě zneužívání v církvi to hysterie, jak to charakterizoval kardinál Dominik Duka, do určité míry je. Ve smyslu MeeToo. Je potřeba odsoudit zneužívání jako takové. Ať ho však páchá dělník, profesor nebo kněz. Rozdíl není v tom kdo, ale je to trestuhodné jako takové. Na druhé straně po osmi letech byl zproštěn viny kněz, který byl neprávem obviněn. Bude z křivého obvinění obviněn i onen mladík? Dostane nějaký trest za to, že zničil jinému člověku život?

Podobný případ se stal v nedávné době i ve světě a papež František se omluvil. Tedy je potřeba postupovat nikoliv hystericky kolektivní vinou, ale konkrétně prokázanými činy. A nejen v církvi, ale i u dělníků nebo profesorů. Jak řekl i kardinál Dominik Duka, děje se to vše na pozadí rozpadlých rodin a atomizace společnosti. Ve smyslu, vše je dovoleno. Ani papež František nebyl tak radikální v konci konference a jeho závěry byly zcela jasné, věcné a přesné. Nikoliv hysterické, a za to byl i on neprávem kritizován. Bohužel.

Kde byli všichni tito ochránci práv v roce 2010, kdy o celém problému kardinál Dominik Duka mluvil včetně jasného rozboru příčin. Právě ti ochránci, kteří dnes halasně vytvářejí potřebu čistoty všude a ve všem. Téma, které je dnes tak velmi aktuální, zvedl za svého pontifikátu veřejně již Benedikt XVI. Kde byli tehdy tito spravedliví? Nejspíše měli přednáškové turné a zabývali se tématy jako láska, a nebylo to tak emoční a hysterické.

Zneužívání dětí je trestuhodně obecně. O tom není sebemenší spor. Když už se ale tak halasně mluví o zneužívání v katolické církvi, je na čase mluvit i o případech křivého obvinění žen vůči mužům v době rozvodu, že dětem ubližovali nebo zneužívali. Těchto případů je hodně. Mnohým mužům to ničí životy a rozvrací vztahy. Až na europoslance Tomáše Zdechovského, který zde prosazuje již léta cochemský systém v případě rozpadů rodin, se tomu zřejmě nikdo nevěnuje. Když se po mnoha letech prokáže opak, žena i děti jsou téměř beztrestní. Vše se většinou zamete pod koberec. Zdá se, že není v dnešním přívalu feminismu asi zájem něco takového otevírat.

Musíme přece vidět matky samoživitelky, a tento pocit moci, který mnohé ženy zneužívají, se velmi rovná tomu, čím argumentují zastánci odsouzení skandálu v církvi. Některé ženy mají pocit, že děti jsou jejich majetkem, a zacházejí s ním jako s prostředkem, kterým mohou stále muže ovlivňovat a manipulovat s ním. Dítě se v jejich rukou stávají velmi nebezpečným, a bohužel velmi účinným nástrojem proti mužům. Pokud se to prokáže, je dnes bohužel neadekvátně žena chráněna ve smyslu, že byla přece zoufalá. A to i v případě, že ona byla tou, která za rozpadem rodiny stála. Ona je přece matkou samoživitelkou. A přitom se jedná o velký celospolečenský problém. Je jednoduché se zabývat kolektivní vinou.

Doba se mění a svět se vyvíjí. A my v případě nedostatků jiných možností, jak zaujmout, jsme se posunuli do doby hysterické. To bude ještě veselo….

Redakce
Sledujte PP

Sdílejte článek:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (12 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...