
Propagace komunismu je zakázána, co na to říkáte prezidente Petře Pavle?
MILENA DOUŠKOVÁ
„Češi a jejich selektivní paměť. Proč nám i 35 let po revoluci vládnou ti samí lidé, jen v jiných oblecích? Od Čalfy přes Babiše až po Pavla a Stříže. Jak je možné, že jsme tak slepí? Tady je můj nový článek o tom, jak se z naší země stala kolonie s komunisty v čele.“
Češi jsou příšerný národ. Pohrdají Poláky, Madaři ji nejsou dost dobří, Slováci jsou nedospělí, Rumuni a Bulhaři hloupí a Rusy nenávidí. Přitom milují Ukrajince a obdivují všechno ze Západu. To je na posrání
Co mě však doslova šokuje? Nenávidí komunisty, ale milují komunistu na hradě a vůbec si neuvědomují kolik komunistů nám od roku 1989 vládla. Kolik z nich sedělo ve vládě. V těch vládách, co dovedlo naši zemi tam, kde je. V prdeli.
I u soudu ještě pořád sedí komunisté. Tak se nemusíme tak moc divit, že Petr Pavel by chtěl žalobu, která by pravděpodobně rozhodla v jeho prospěch a jen by navýšila jeho kompetence. Jsme snad parlamentní demokracie a ne prezidentská.
Každý šestý současný státní zástupce byl před listopadem 1989 členem KSČ
První náměstek nejvyššího státního zástupce Igor Stříž je jedním z dosud aktivních žalobců, kteří byli před rokem 1989 v KSČ.
Z 1252 současných státních zástupců jich nejméně 204 bylo před rokem 1989 členy KSČ. I třicet let po pádu komunistického režimu tedy působí na státních zastupitelstvích 16 procent žalobců, kteří se k totalitnímu režimu aktivně přihlásili a vstoupili do komunistické strany, ačkoli to nebylo nutnou podmínkou pro výkon jejich povolání. Podíl bývalých komunistů mezi žalobci je o něco vyšší než mezi soudci.
Kdo měl v kapse rudou knížku?
Tady je výběr těch nejvýraznějších postav našich polistopadových vlád, které prošly KSČ (nebo aspoň kandidaturou):
Marián Čalfa: To byl ten první „porevoluční“ premiér. Členem KSČ byl od roku 1964 a v době revoluce byl dokonce ministrem v Adamcově komunistické vládě. Pak plynule přešel do čela vlády „národního porozumění“.
Vladimír Dlouhý: Symbol ekonomické transformace a miláček davů z 90. let. V KSČ byl od roku 1978 do roku 1989.
Jan Stráský: Poslední federální premiér a ministr v několika vládách Václava Klause. Členem KSČ byl v letech 1964–1969 (vyloučen po srpnu 1968, což byl častý osud mnoha pozdějších demokratů).
Pavel Rychetský: Dlouholetý ministr, místopředseda vlád a později šéf Ústavního soudu. V KSČ byl v letech 1966–1969.
Miloš Zeman: Náš bývalý premiér i prezident. V KSČ byl v letech 1968–1970, pak ho vyloučili.
Andrej Babiš: Toho netřeba představovat. Do KSČ vstoupil v roce 1980 a byl tam až do revoluce.
Jan Fischer: Předseda úřednické vlády. V KSČ byl celou dekádu, od roku 1980 do roku 1990.
Jiří Rusnok: Další premiér úřednické vlády a později guvernér ČNB. Byl kandidátem KSČ na konci 80. let.
Jak to vypadalo v číslech?
Analýzy ukazují, že v těch prvních vládách po roce 1989 (včetně federálních) byla víc než polovina ministrů s komunistickou minulostí.
Dokonce i v první vládě Václava Klause (1992–1996), která se tvářila jako ta nejpravicovější a nejvíce protikomunistická, sedělo několik bývalých členů KSČ. Často se to omlouvalo tím, že „jsou to odborníci“ nebo že „ze strany vystoupili už v roce 1969“.
Proč se to „ztrácí“?
Ztrácí se to proto, že se po revoluci vytvořil tichý konsenzus: kdo nebyl v STB nebo nebyl vysloveně „zlý“ komunista, tomu se to odpustilo, pokud se přidal na tu „správnou stranu“. Jak jsi psala v tom článku o Klausovi – „chybička se holt vloudila“.
POLITIKARINA.CZ
- Strach a posílení farmaceutického byznysu. Rédová varuje před opakováním scénáře za covidu - 29.1.2026
- Zvláštní dovolená - 29.1.2026
- Bezpečnostní kolaps na Hradě - 29.1.2026


(21 votes, average: 4,90 out of 5)
Pád socialismu nebyl produktem protestů studentů a podobně. Byl vytvořen proto, že komunističtí papaláši záviděli kapitalistickým papalášům že si mohou dovolit více. Nešlo o výměnu vedení. Většina komunistických papalášů zprivatizovala firmy. Nejsou jen ve vedení státu, ale i ve vedení těch největších firem a dělají přesně to, proti čemu se komunismus vyhrazoval. Celá sametová revoluce byl jen podvod. Studenti a další protestující byly při revoluci jen užiteční idioti, nic víc. Kdyby komunisté chtěli revoluci potlačit, klidně to mohli udělat. Neudělali. Tehdy se lidem mohlo zdát, že mají na výběr. Dnes se jim o tom nemůže ani zdát. Všude za hranicemi mohou vidět jen stejný bordel jako u nás.
pukavec
Nemám, co bych dodal, přesně jsi to popsal
Máte pravdu.
Ale to znamená, že ti tehdejší komouši nebyli komouši a levičáci, ale kapitálisti a pravičáci.
globální chazariáda, které tupí závistiví knedlíci sedli na lep – konečně ten komunisticko-socanský narativ “ budeme si všichni pod Řípem rovni v holé řiti“ ukojil jejich závist, ale ouha setrvačnost zdrojů od Rakouska-Uherska chcípla v sedmdesátkách a současně katalogy od Neckermanna ukazovaly prolétům , že jim v konzumu ujel vlak a dovolený na Marsu a Venuši se konat nebudou, navíc globální chazariáda se rozhodla, že ten vtípek zvaný „socialismus“ vyrábí akorát přežrané lemply a tak ho ukončila, samozřejmě ve svůj prospěch a samozřejmě že blbečkům to podali jakože to byl dort pro ně 🤦♂️🤣 a samozřejmě jsme na to všichni v 1989 skočili , někteří dodnes, mi se prozření dostalo hned v roce 1990 se sazbou daně z přímu(zisku) 45% , to aby si každej hejnebo počkej bez povolení chazariády náhodou nestihl postavit firmu konkurující chazariádě
Souhlas.
Doušková, jsi stále stejně blbá!
Pravdu má v celé šíři komentáře pukavec – pukavec 12.1.2026 04:03:36
Abych tu BLBOST pí Douškové zdůraznil, tak ji potvrzuji i pod nickem, který nyní používám.
Můj původní nick „Pavel K“ je již tak profláklý, že i Dousková by se za mě mohla stydět. I když ta je zvyklá na kdejakýho komouše …
Dneska mě do šroubku rozebral Jiří v tomto komentáři ↓
https://pravyprostor.net/moc-zavazuje-lekce-z-minnesoty-pro-cesko/#comment-643527
Kocourku holínkovitý ty seš blbec a to, že jsi použil nick
z tebe chytrého neudělá.
Debile, debile, debile, debile…..
I v tomto případě jsem výše částečně (DEBILE jsem měl napsat pětkrát) splnil domácí trest za to, že píšu v komentáři slovou Kocourek, protože to jsem já, DEBIL na entou.
uvědomuje si baba Doušková, že každý, krom disidentů, kdo žil třeba i jen docela obyčejně, což jistě i baba D. za totáče byl tak nějak trochu komunista, aniž by měl rudou knížku? Byla baba v jikřičkách, pionýru, SSM? Byla odbojářka, jářku její rodiče a zakazovali jí účast na výuce ruštiny? Možná baba z ruštiny i maturovala.
Doušková, drž už hubu protože si do ní sereš.
Hovádko z Prahy Krče.
Celý svůj praocvně aktívní život jsem prožil pod komunistickou knutou a stejně jako dnes mě byli
bytostně odporní ani ne přesvědčení fanatici,ale vyžírkové tvého typu,kteří si cíleným provokováním svého okolí,následným udáváním a aktivním rektálním alpinizmem k řitním otvorům právě mocných zajišťovali pohodné přežívání cizopasné tasemnice
Frigo vás také zdravím po delší době a přeji šťastný a pohodový rok 26. Jako vždy máte perfektní názor. Voni ti jakoby komunisté a ti snešní komunistobijcí ten převrat byli hezky schovaní v bezpečí a od revoluce jak potkani pomalu lezou zděr a vykřikují. Ti chytřejší už z kraje hned něco lacino z privatizovali a jsou za vodou. Tenkrát to vše rozjebali tajné služby a bylo s Rusi, že to projde v pokoji. Staří komunisté to s republikou mysleli v dobrém. Těmhle mladým ti už chtěli mít Západ, tak ho máme.
Je to presne tak. V ’89 jsem byl student a uz tehdy se mi zdalo podezdrele, ze by „studentska stavka“ stacila k sundani rezimu, ktery ma pevne v rukou armadu, policii a LM.
A ano, po te co v r. ’23 poslali Cesi do 2. kola prime (!) volby presidenta exkomunistickeho Slovaka a exkomunistickeho rozvedcika, tak to si uz pripadam definitivne jak dokonaly idiot. Uzavrel jsem to s tim, ze podstata ceske narodni povahy je povrchnost a lokajstvi.
TCH
dobře jsi to popsal, národ, kterej pošle do finále dva bolševiky si zaslouží ty sračky do sucha vylízat.
…reagoval jsem na pukavec 04:03:36 …
Ti studenti, co to jako organizovali, byli všichni z prominentních komunistických rodin a členové SSM.
Jj. A aby to byl jeste vetsi bizar, tak k od ’89 jsem nezazil tak zurivou antikomunistickou kampan. 😲
TCH
přitom dnešní KSČM je jedna z nejsolidněších stran, protože ta největší komunistická pakáž přelezla do ODS, TOP, STANu a i do dalších liberálních spolků.
No jasne, neboztik M. Macek jim rikal „bolsevici mysli“. Presne. Jinak ano, soucasni komunisti jsou ti, co tady nejvic baziruji na dodrzovani demokratickych principu. A Vietnamci se tu zase jako posledni pokousi budovat kapitalismus. 😁
TCH
Macka mi ani nepřipomínej, to byl náš zubař.
Po převratě jsem si říkal, mizernej zubař, tak třeba dobrej politik a zase omyl. Pak podnikatel a zlikvidovanej, vytunelovanej knižní velkoobchod.
O Mackovi se u nás v Postřelmově raději nikdo nezmiňuje.
Byl to zmrrd, však ODSák, tam nikdo slušnej nebyl a není.
:D, tak promiň no. Ja s ním žádný osobní zkušenosti nemá, tak můžu vzpomínat, čím mě zaujal.
TCH
OK,
to mně se na chrupu podepsal.
Kdo mu nestrkal pětikila do kapsy pláště, na to srral.
Nebyl bych si tak jistý. Třeba Sterzik měl dobrý nápady, jak zlepšit život obyčejných lidí, ale zazdil to úplně zbytečným útokem na křesťanské církve a podporou Palestinců, což bohužel patří k bontonu dnešní levice.
Miluško výborně, jen si nevšímejte místního psychicky narušeného jedince. Dívejte jak přiskočí, že jsem se vás zastal. 👍👍😊🙋♂️
Pavle, já už se dávno nerozčiluji na hlupáky. Roky blogování mě poučily:-)) Málokdy reaguji. Dneska na vás je to spíš vyjímka. Mějte krásné a klidné dny:-))
Tak tohle je originál, jak se říká od srdíčka, moc vám děkuji že jste se ozvala. Přeji šťastný rok 26 a ať se vám vyhne vše špatné. 😊🍀🌹🙋♂️
Proč by neměli vládnout bývalý komouši, když komouši převrat 1989 zorganizovali? Spolu s už tehdy bývalýma komoušema z Charty 77.
Ani mladá generace není lepší. Kryptokomouš Pirát Bartoš se jmenuje Ivan, tzn. že má komunistické rodiče. Normální Čech by takové jméno synovi nedal.
Takže podle vašeho vzoru, když dají rodiče synovi jméno František, Antonín, Václav nebo dceři Anna, Anežka nebo Eva, tak jsou kovaní katolíci?
Nejste trochu ujetej?
Ne, vy to překrucujete. I komunisti dávali český jména. Ale jenom komunisti dávali ruský jména. Ostatně četnost ruských jmen jako Ivan nebo Alexandr nebo Andrej v politice koreluje s vlivem komunistů na polistopadový vývoj.
Co si myslet o těch zuřivých maobolševických komunistožroutech,kterým déle než po třiceti letech přišli na to,jak ´ pro ně nebezpeční všichni věřící,tedy i přesvědčení komunisté jsou.?
Jen něco o netrpělivých hyenách nečekajících na odchod posledního žijícího pamětníka komunistické éry
Aby pomocí svých zdaleka ne jen komunistických brutálních zločinů a praktik své okolí znovu zavlekli do času povinnéhp jásámí, stalinsko/ urválkovkého teroru.podlého práskání ašmírování přitroublých Konopásků
.
Zákaz rudých praporků z nářadím.,vzpomínkových setkání pamětníků ze svými mladšími souvěrci jen dokazuje jejich přesvědčivé do nich hluboko vrostlé cítění pravých havlovských pseudodemoGratů vulgo ordnerů národních socialistů
jistého Adolfa von Braunau umně zkřížených z katy Josifa Džugašviliho.
Já vím že lepit nálepky a házet všechny do jednoho pytle je strašně jednoduché……ale vy přece „nejste jako oni“ ?
Považuji se za čecha a nesouhlasím s tím co se píše o češích….oni jsou totiž nejvíce vidět a slyšet pouze ty uřvané menšiny.
Copak jsou všichni eskymáci pojídači velryb ?
Jinak s ostatním souhlasím.
A proč teda ta „dobrá“ většina drží hubu a šlape lajnu podle úchyláků?