![](https://pravyprostor.net/wp-content/plugins/lazy-load/images/1x1.trans.gif)
Zakažme maškarní!
TOMÁŠ VYORAL
![Kanadský premiér Justin Trudeau](https://c1.primacdn.cz/sites/default/files/styles/landscape_large/public/8/a8/4982303-trudeau.jpg?itok=H8zBv4qt×tamp=1568927799&c=f2533fec46be500590f9d73c2b07d951 960w)
.
„Bylo to něco, co jsem v té době nemyslel jako něco rasistického, ale nyní vidím, že to s rasismem mělo co do činění a je mi to hluboce líto,“ uvedl mimo jiné Trudeau novinářům. „Požádám Kanaďany o odpuštění za to, co jsem udělal. Neměl jsem to dělat. Přijímám za to zodpovědnost.“
Takzvaný „brownface“ je totiž někde považován za nikoliv nezbytnou, ba až útočnou formu imitace osoby tmavé pleti a redukování etnické příslušnosti pouze na barvu pleti.
Karnevaly jsou přežitek. Zrušit!
V první řadě je zajímavé, že někdo takovou věc vůbec vytáhl na kanadského premiéra, který je znám svým progresivismem a vlídným postojem k multikulturní společnosti. Ten se samozřejmě v souladu se sebou samým servilně několikanásobně omluvil a posypal se popelem od hlavy až k patě.
Tří králové a černý vzadu? Rubikova kostka a bermudský trojúhelník hadr!
A co teprve Tři králové? To je vůbec Rubikova kostka, sudoku největší obtížnosti nebo maturita z matiky. Co ten černý vzadu? Na 6. ledna tak budou mít lidskoprávní neziskovky, různí opočlověci v tísni a další pré a budou mít tisíce poptávek po lidech tmavé pleti. Nebo si snad dovedete představit, že by černý vzadu byl bílý? To by byla další nekorektnost a diskriminace. Ale malovat si obličej by mohl být taky průšvih. Gordický uzel a bermudský trojúhelník hadr.
A co teprve já? Budu muset okamžitě obeznámit rodiče, aby doma spálili veškeré fotky a videozáznamy z mého dětství, z karnevalů, divadelních představení, besídek, domácího blbnutí a vůbec všude, kde jsem si (nebo rodiče mně) nedej bože namaloval obličej. Všechno, kde jsem si hrál na indiány, africké domorodce nebo asijské kung-fu bojovníky.
Vskutku nepředvídatelná je snesitelná těžkost bytí v té naší liberální demokracii.
Autor: Tomáš Vyoral