Zdá se, že vláda vůbec netuší, co nás čeká … aneb o cestě do pekla
PL/VÁCLAV KRÁSA
Základní problém spočívá v tom, že jsou uměle navyšovány ceny energií a většina obyvatel se pak dostává do chudoby a je stále více závislá na státu a na sociálních dávkách. To si myslí Václav Krása, předseda Národní rady osob se zdravotním postižením a expert Trikolory pro sociální oblast.
Premiér Petr Fiala ve svém nedávném projevu k národu avizoval, že další očekávaný růst cen energií bude pro mnohé lidi velkým šokem. Zároveň slíbil, že občany naší země vláda padnout nenechá. Věříte tomuto ujištění?
Vlastně nejde ani o to, jestli věřím nebo nevěřím předsedovi vlády. Základní problém spočívá v tom, že jsou uměle navyšovány ceny energií (emisní povolenky, Lipská burza a další) a většina obyvatel se pak dostává do chudoby a je stále více závislá na státu a na sociálních dávkách. Celý tento princip je špatný. Myslím si, že pan premiér neřekl, jak velký problém nás na podzim čeká a neřekl, jakým způsobem se občanům pomůže. Místo toho, aby vláda činila kroky ke zlevnění energií, tak vláda vymýšlí nové sociální dávky. Není to však jenom náš problém, je to prakticky problém všech zemí EU.
Premiér v této souvislosti také uvedl, že bude chtít, aby byly klíčové elektrárny opět plně v rukou českého státu. Byla tedy chyba, že stát v minulosti privatizoval část české energetiky?
Je pravda, že klíčové oblasti v energetice by měly být pod určitým dohledem státu a stát by měl mít možnost je ovlivňovat. Tím mám na mysli především výrobu a rozvod elektrické energie, plynu a tepla. Nemyslím si však, že teď je nutné kupovat elektrárny. Stát ovládá plně obě jaderné elektrárny a pokud má vliv na distribuci elektrické energie, tak uhelným elektrárnám nezbyde nic jiného než dodávat vyrobenou elektrickou energii do naší sítě. Považuji za chybu, že český stát neusiluje o odkoupení zásobníků plynu, které byly nyní k prodeji. Plyn je strategická surovina a stát by měl posílit svojí roli v distribuci plynu.
Německo údajně zvažuje, že opět uvede do provozu některé uhelné elektrárny ve snaze snížit tak spotřebu plynu, na jehož dodávky z Ruska se stále vznáší Damoklův meč. Co si o tom myslíte?
Německo je jedním ze strůjců zdražování elektrické energie, ale i plynu, protože odstavilo z činnosti všechny nejdůležitější jaderné a uhelné elektrárny. Tento krok způsobil nedostatek elektrické energie. Větrná ani sluneční energie nemohou nahradit zrušené elektrárny, protože tyto zdroje jsou velmi nestabilní. V současné energetické krizi asi bude muset Německo některé uhelné elektrárny opět uvést do provozu, ale obávám se, že to nepovede ke snížení cen energií.
Právě v Německu se ukazuje, jak je nebezpečné, když pochybná idea ovládá praktické ekonomické kroky a ekonomika je podřízena ideologii. Je to velmi nebezpečná věc a pokud by naše vláda skutečně chtěla něco pozitivního udělat, tak by neměla připustit tuto ideologizaci ekonomiky.
Paradoxně takřka ve stejnou dobu našli ministři životního prostředí členských zemí EU shodu na úpravách pravidel pro emisní povolenky, ale zároveň také potvrdili záměr zakázat prodej nových aut se spalovacími motory od roku 2035. Nepovedou tyto kroky k dalšímu prohlubování energetické krize a zvyšování cen energií?
To, co schválili ministři životního prostředí, že podpořili reformu trhu s emisními povolenkami či normu, která prakticky znemožňuje prodej nových aut se spalovacími motory od roku 2035, je neuvěřitelné. Přesně v duchu zvyšme ceny a vymysleme novou dávku se shodli i na vzniku fondu kompenzujícího lidem zpoplatnění emisí, vytápění budov či drahou dopravu. To je cesta do pekla. Nesmyslné umělé zvyšování výdajů na energie a následně další dávka. Další zotročování lidí.
Lidé budou platit mnohem více, ale my, EU, když budou lidé poslušní, jim pomůžeme. Je potřeba začít protestovat. Letos jen v ČR vznikly tři další nové sociální dávky. Většina populace postupně bude závislá na pomoci státu. To je zcela nepřijatelný trend. Takto se ze svobodných lidí dělají manipulovatelné loutky.
Vláda Petra Fialy se hájí tím, že nemáme jinou možnost, než být součástí jednotného evropského energetického trhu, to znamená nakupovat elektrickou energii na burze v Lipsku, a to i přesto, že jsme energeticky soběstační a energii umíme vyrobit za násobně nižší peníze, než za kterou ji pak nakupujeme z burzy. Co si o postoji vlády myslíte?
Předseda vlády pan Petr Fiala je příznivcem co nejužšího propojení evropských států, a to jak ideologicky, tak také hospodářsky. Řada lídrů členských zemí se tudíž snaží propojit všechny systémy tak, aby vytvořili jednotný celek. Problém je v tom, že každá členská země má rozdílné podmínky, rozdílné potřeby a nelze je úplně propojit, protože každá členská země prošla samostatným tisíciletým vývojem. V každé členské zemi je rozdílný pohled na některé skutečnosti, a tudíž ani není možné důsledně trvat na propojení například energetických soustav. Právě ideologický rozdíl v energetice mezi Českou republikou a Německem způsobuje naše obtíže a obrovských růst cen energií. Polsko má obdobný pohled na energetiku jako my, ale protože si zatím zachovalo uhelné elektrárny a nedodává elektrickou energii do Německa, tak cenový růst u nich není tak výrazný jako u nás.
V jiných oblastech se zase náš pohled může blížit pohledu Německa a být vzdálen vnímání konkrétní záležitosti Polskem. Tudíž tvrdit, že musíme naši elektrickou energii distribuovat pouze přes burzu v Lipsku není pravda a je to jeden ze základních kroků, který by vedl ke snížení cen elektrické energie u nás, ale pravděpodobně ke zvýšení cen v Německu. Tento krok by byl poměrně jednoduchý, ale naráží na naši závislost na dodávkách plynu, který k nám přichází právě prakticky jen z Německa, i když se jedná o ruský plyn. My bychom správně měli na burze prodávat pouze přebytky elektrické energie, a to za cenu, která nám bude vyhovovat. Je obrovskou chybou, že Česká republika místo toho, aby měla přímou smlouvu, tak odebíráme plyn přes Německo a samozřejmě za vyšší cenu, než by byla cena při přímé dodávce.
Nyní, při tahanicích v rámci opravy Nord Stream I., kdy nikdo nechce používat normální rozum a všichni kalkulují, aby vydělali, dochází k dalšímu zvyšování cen plynu. Na podzim, až začne topná sezona, přijde obrovský cenový náraz na většinu občanů. Budou statisíce lidí, kteří nebudou schopni náklady uhradit. Vláda by už dnes měla mít připraveny nástroje, jak lidem pomoci, jak řešit krizi. Nižší tarif není řešením pro všechny. Zdá se mi, že vláda ani netuší co jí čeká, i když odborníci mi tvrdí, že vládě dávají všechny informace, aby mohla konat.
Stále rostoucí inflace, kterou se vláda snaží kompenzovat cílenými dotačními programy, silně zatěžuje celý český sociální systém. Neobáváte se, že může dojít k jeho zahlcených, ať už z personálního či systémového hlediska?
Sociální dávky by měly reagovat na vysokou inflaci v kritických případech, kdy opravdu lidé nemají prostředky na živobytí. Naše inflace je z velké míry dovezena ze zahraničí a česká vláda má možnosti, jak tuto část inflace zmírnit. To by mělo velký význam zvláště pro průmysl, obchod a služby. U občanů lze, v případech, kdy mají příjem z ekonomických aktivit, snížit cenový dopad především prostřednictvím daní. Pouze v případech specifických skupin, nebo u nižších příjmových skupin by měly být využity dávky.
Pokud jsou dobře definovány skupiny občanů, u kterých je dávka nutná, potom jsem příznivcem plošného řešení, protože náklady na testování jsou poměrně značné a pro občany systém testování může být někdy ponižující. Současný složitý systém samozřejmě může vést k zahlcení úřadů, které dávky spravují.
- Jak nám premiér zase lže … - 11.10.2024
- Zelenskému dochází čas - 11.10.2024
- Atomový Hřib chce být předseda Pirátů - 11.10.2024
“Základní problém spočívá v tom, že jsou uměle navyšovány ceny energií (emisní povolenky, Lipská burza a další)…”
My chudí přece dáváme státu moc, aby mohl manipulovat cenou v naději, že jí budeme mít lepší na úkor bohatých kapitalistů. Že by tu moc, kterou jsme mu dali, obrátil proti nám? To by přece stát neudělal. Přeci by proti nám neobrátil naši hloupost a chamtivost…
Jde přece o to, za koho tam ti “volbami” vystrčení politikové byli instalováni a kým a koho práci dělají. Či komu panáčkují, přičemž většinou to občané, co je zvolili nejsou. Takže v praxi se stává demokracie jen divadlem pro hloupé, naivní občany.
Skutečná pravá “zastupitelská” demokracie je ve skutečnosti v podstatě fikce a k té skutečné teoretické se jen někde více, či někde méně blížíme. Západní demokracií už dávno zcela ovládly peníze a kapitál a tak si ji ti nejbohatší Rothschildové a Rockefellerové a spol. prostě podle sebe nastavili! A platí to samozřejmě i pro Česko, které je součástí toho bordelu na kolečkách!
Na Západě vládnou dnes globalisté vč. neokonů a tam mají hlavní roli sionisté, říkají si demokracie, kdežto např. v Rusku jsou to především jejich bratříčkové chasidé, kde je přímé direktivní řízení, pokud se to takhle dá nazvat. Ale to je od nich nutnost, neboť na rozvracení a ovládnutí jiných zemí jsou ti západní hoši borci a mají v tom dávnou praxi!
A kdo tohle nechápe a ani se nesnaží to pochopit, zůstává být naivním človíčkem.
Jenže proč nás mohou bohatí ovládat skrze stát? Protože se o sebe nechceme starat sami a předáváme moc státu. Politici naslibují, že se o nás postarají, že seberou peníze bohatým a my jim ve své lenosti a chamtivosti předáváme moc. Tu pak “kupodivu” použijí, jak se jim samotným hodí. Můžeme si za to sami.
Ale to je prece jen vyvoj systemu. Bohaty chce byt bohatsi, pak ho uz ani nezajimaji penize, ale moc a diky penezum tu moc dostane a politici se stanou jeho nastroj. Tomu se proste neda zabranit. Staci se podivat na cely financni system. Tisici firem a de facto par hlavnich vlastniku. Muzete horovat za cisty kapitalismus, za komunismus a stejne to vse dopadne stejne. Je to v lidech. Ne nadarmo se rika “pokud chces zmenit svet, musis zacit u sebe” a nebo ” s jidlem roste chut”.
Ano, je to vývoj systému. Jen Vám z toho vypadl ten ten chudý, který svou leností a závistí předal moc státu, který ho pak může dál obírat. Vlastně si za to do značné míry může sám.
Sudruzi,
proč si myslite, že chudy musi byt automaticky liny a zavistivy? Nejste nahodou na palici?
Zloději, chudý nemusí být automaticky líný a závistivý. Nicméně většina jako jste Vy závistiví jsou a proto volí socialistické strany.
To jste na urovni Jiriho, nebo maly,velky ze kazdeho, kdo nepise zrovna ve vasich notach, oslovujete soudruhu? A kde jsem napsal ze chudy musi byt liny a zavistivy? Na palici jste spis vy.
Chudy nic nepredal, mocni si to rozebrali sami. Chudy do politiky nikdy nemel co kecat. Byl vzdy jen vyuzivany. Navic nedelim svet na chude a bohate, ale na ty, kteri lezou systemu do prdele a ty, kteri se snazi systemu vzdorovat.
A kdo prosím Vás volí politiky zvětšující stát? Těch pár bohatých nebo masa chudých? V ČR je jediná strana, která chce zmenšit stát – Svobodní a ti dostanou tak 1%.
.. a zkusil jste se někdy zamyslet nad tím, kolik lidí vůbec chápe termíny silný nebo slabý stát, tak jako ho chápete vy nebo já? Kolik lidí o politice a fungování státu přemýšlí častěji než den před volbami?
Boomer, je naprosto jedno jak co lide lide chapou svet se stejne ubirat stejnym smerem.
V dnesni dobe je tech chudych minimum. Navic politicka scena je prast jak uhod. Volby jsou jen boj o koryta.
Porad mi jaksi nevysvetlujete jak zabranite mocnym byt jeste mocnejsi az vlastne vsechno ovladnou a je naprosto jedno jestli jsou u moci levicaci, nebo pravicaci. Napriklad BlackRock, Vanguard a UBS kontroluji pres $ 21 trilionu, k tomu si pripocitejte State Street. To oni ridi a urcuji vyvoj, zadni politici. Zadny cisty kapitalismus nikdy nebyl ani nikdy nebude.
Ten fialovej truhlík se natolik stylizoval do funkce premiéra a dnes téměř “vládce” EU, že už těm kravinám co vypouští z huby úplně věří! Totálně ten človíček zblbnul!
Zrovna mi na netu přistálo jak povídá a drží se za ručičky a mele:
“To jsou Putinovy ceny! To není můj výrok, že to jsou Putinový ceny, ten zazníval i při jednání evropských lídrů!”
Stal se z něj neuvěřitelný kretén, který se úplně z toho, kam se dostal zbláznil, a není schopen, pokud vůbec někdy byl, uvažovat reálně a střídmě!
..nevěřte tomu, že náš premiér je rozumu mdlého. Myslí mu to naopak velmi dobře, v první řadě totiž ví, že občané mu tak maximálně můžou políbit pr*el.
Maul halten und weiter dienen..
Souhlasím… jenže jenže jeho hnusný charakter, je podporován lidmi, kteří jako ukázkový příklad, debatují i zde. (nebudu jmenovat, kdo chce, ten ví, bylo by to na dlouho, ale jen tedy poslední Petr Zdeněk)
Naivní obhajoba vládních kroků a systému ve všem. Nechápu, jak někdo může převzít názory, které mu lije do hlavy ČT, tisk apod. Neuvěřitelné blbosti, co zde presentují. A myslí to vážně!!! to je neštěstí! A o to větší, že právě tohle je ukázka většinového postoje …alespoň z mé zkušenosti. S tím se i těžko debatuje, natož přesvědčuje.
.. inu, Petr Zdeněk s oblibou používá v diskusi ironii, což nebývá začasté pochopeno. Anarchista by měl hovořit jasně, úderně, říkat nejen co chceme, ale i jak toho dosáhneme.. a hlavně vlastní silou!
Ilumináti něco říkají a něco jiného sledují.
To není můj výrok …. Dobře ho toto charakterizuje. Pouhý kolovrátek, agitátor, poslušný mopslík a ohnuté cosi = EUnuch….
Ja si naopak myslim, že ukrajinska vlada Pjotra Fialenka velice tuši co nas čeka a je ji to šumak. Ona spiš netuši co čeka ji až nas potkaji naplno dusledky jejiho vladnuti.
Je ironii, že současny přeceda ODS, ktery kdysik kritizoval OjrioUhniji za jeji diletantsky centralizmus a necitelne byrokraticke nedemokraticke zasahovani do věci zemi, kterym nerozumi a nezna jejich potřeby se stal oficialně dočasnym přecedou tohoto spolku, ktery mezičasem ušel kus cesty a stal se ještě centralističtějšim a aktivističtějšim při neodbornem a necitelnem zasahovani do osudu jednotlivych zemi.
Ačkoliv se to zda uplně nemožne, Pjotr Fijalenko timto dokazal nascat a nasjat na svoji vlastni tupou poblitologickou makovici a udělat ze sebe kolosalniho Ňupa. Obzvlašť, když si každy muže dohledat a pustit ze zaznamu jeho kriticke vystoupeni na tema bruselskeho vměšovani a totalitarismu. Dnes je sam symbolem toho co v minulosti kritizoval.
Fialova vláda občany padnout nenechá. Ona je pomalu uloží. Do hrobu.
Fialenkova vláda netuší? Ale tuší, a až moc dobře! Scénář psaný nosatými obřezanci plní dokonale! Jsou to zaprodaní zm.r..di, kteří nezaslouží nic jiného než v době válečné (oni tvrdí, že jsme ve válce, budiž tedy po jejich) postavit ke zdi a ………
Jen tak pro zajímavost: příspěvek na bydlení je s přílohama (např nájemní smlouva, faktuty za energie etc) asi 24-30 stran naprosto nesmyslných rubrik kde se navic bez výstrahy tak jednou za rok tak některý formuláře mění: např tak že rubriky co byly vodorovně sou svisle. Váš formulář je špatně. Napište všechno znovu, že?!
Co šlo ještě v 2012 dodat v kopii dnes musí být v originále a každýho čtvrt roku je to dokola. Nemluvě o tom, že NIKDY si NIKDO nepude do archivu takže např. nájemní smlouvu budou chtít každy rok furt dokola.
Úkáčkám na “dáfki” stači jeden dvoulist, cigáni na to mají poradkyni a vy zjistíte, že formulář nedokáže správně vyplnit ani prcovnice z maggisrátu!
A přidejte si že vyřízení průkazu ZTP v Brně trvá 5-7 měsíců, příspěvku na péči 8-12 mesíců a invalidního důchodu rok a půl až do “nikdy”!
V podstatě souhlasím se všemi diskutujícími. Ale obávám se, že situace je ještě horší. Toto je totíž řízená demolice naši ekonomiky a tím celé společnosti. Vždyť by přece nebyl žádný problém zastropovat ceny pohonných hmot nebo snížit daně na potraviny. Jenomže vláda nechce. Je otázka proč.
Protože jsou to jen loutky na papíře a plnící pokyny loutkovodičů. Správci protektorátu, nikoliv suverénní vláda. Část z nich tomu ještě i věří (zejména z řad havloidních ouchylů), jiní už si chtějí jen nasyslit, než přijde střet s ledovcem. Průšvih kvasí léta, není to jen o této nevládě a předtím o Babišovi ….
A proc by to mela delat? Cim vetsi ceny, tim vetsi dane.
Nevješte hlavy, pořád ěšťě můžete soustružit na 3 000% podle nejdelšího jednodílného seriálu od vztyčení vysílacího stožáru. Byla doba kdy jsem pustil bednu sračkometu tak kterýkoliv kanál ze dvou to fakt dával. Asi jste ošizení trhem.
Time 14:11:58
https://pravyprostor.net/predseda-vlady-k-eu-prohovoril/#comments
Ad Sergej. Nevím, kdo všechno tahá v zákulisí za nitky, ale na věšení hlavy to už začíná být. A je hořká otázka, co bude na podzim a příští rok.
Zdroje jsou ad: nekonečný serejál.
https://www.youtube.com/watch?v=M-u3bBVH5_4
Sklízíme, co jsme zaseli, v roce 1989, pod hospodářem Vaňkem.
Za Havla tady byla mnohem větší svoboda než dnes i za komančů. Za to, že si voliči zvolili vrátit se k Bruselskému socialismu, si můžou sami.
Za Havla, byla ta svoboda vetsi i v USA.
Ano,v tom určitě souhlas, naší občané si zvolili v referendu rudou neomarxistickou degenerovanou šlechtu
s názvem EU (kterou vedou germáni, kteří se paktovali s mužickou zlodějskou svoločí Vladimíra Vladimiroviče), a teď mají menší svobodu a větší problémy, než za Havla.
(PUTIN JE BOLŠEVIK Z KGB A OTEKLÝ POLOMONGOL)
A ovlada i USA ze?
Jyřo,
EU vedou Germani, kteři jsou Kanzlersaktovymi vazaly USA. USA zavelelo Němcum Nordstrim 2 v žadnem připadě, bo potřebujeme k vam vyvažet neekologicky, tržně nekonkurenceschopny, KRVAVY břidličny plyn z USA.
A Dojč poslušně sklapnul opatky s uklonou a slovy: Ja wohl, najn Firer. Mysliš, že zastaveni Nordstrimu 2 nařidil Dojčum Putin?
Pracuje Gerhard Schroder, bývalý německý kancléř v ruském Gazpromu nebo americké Exxonu?
Společnost je zhruba ze 40 % vlastněná přímo Ruskou federací a z dalších 12 % společnostmi Rosneftegaz a Rosgazifikatsiya, které jsou ve vlastnictví ruské vlády. Okolo 26 % je vlastněno American depositary receipt a 23,5 % ostatními vlastníky.
V roce 2005 byla uzavřena smlouva mezi Gazpromem a německými koncerny E.ON a BASF o stavbě velkokapacitního plynovodu pod Baltickým mořem z Ruska přímo do Německa. Tento plynovod zvaný Nord Stream je již v provozu. Členem a později předsedou dozorčí rady společnosti Nordeuropäische Gasleitungs-Gesellschaft (NEGP), která tento plynovod provozuje, se stal bývalý německý kancléř Gerhard Schröder.
V červnu 2015 byla podepsána dohoda o výstavbě Nord Stream 2 mezi Gazpromem, Royal Dutch Shell, E.ON, OMV a Engie. [15] Vzhledem k tomu, že vytvoření společného podniku bylo zablokováno Polskem, podepsaly dne 24. dubna 2017 společnosti Uniper, Wintershall, Engie, OMV a Royal Dutch Shell dohodu o financování se společností Nord Stream 2 AG,
Dne 31. ledna 2018 udělilo Německo plynovodu Nord Stream 2 povolení k výstavbě a provozu v německých vodách a oblastech sesuvu půdy poblíž Lubminu. [16] V květnu 2018 byla zahájena výstavba na koncovém místě Greifswaldu. [17]
a PAK PŘIŠEL AMERICKY SUDRUH DIKTATOR BIDET.
https://necenzurovanapravda.cz/2022/07/francie-na-ulici-bodajici-afghanec-80-muslimu-utocicich-na-policejni-stanici-a-dalsi-porce-obohacovani/
https://necenzurovanapravda.cz/2022/07/hadanka-pro-vas-odkud-myslite-ze-jsou-zabery-z-titulniho-obrazku/