V záplavě komentářů na třídenní návštěvu čínského prezidenta v Rusku jsem zaznamenal maličkou zmínku o tom, že plnění obchodních dohod mezi Ruskem a dalšími státy se může napříště odehrávat v juanech. Zachytil jsem to jen jednou, byl jsem v časovém presu, ale dovolím si zaspekulovat, že právě tato věc signalizuje to hlavní na čem se medvěd s drakem domluvili. Prosím všechny ekonomy, kteří mě čtou, aby si vzali trochu nitroglycerinu proti infarktu, protože dneska mohu snadno něco plácnout, z čeho se jim přitíží… a samozřejmě ať mě v komentářích nešetří a uvedou na pravou míru všechno, co řeknu blbě… rád se také přiučím, ale mám z toho všeho pocit, že Sitting Ping si do Ruska přijel potvrdit novou rezervní měnu – tu svoji. Bez ohledu na to, že se to bude jmenovat jinak a bude to fungovat jinak než americký dolar.

Žalozpěv
VIDLÁK
Takhle to bylo i po Druhé světové – USA se staly světovým policajtem právě tím, že se dolar stal oním univerzálním měřítkem bohatství. Vše se měřilo dolarem. Světové komodity se oceňovaly v dolarech. Světový obchod jel v dolarech. Bankovní převody mezi státy se oceňovaly přes dolar, ostatní měny se přepočítávaly přes dolar. Situace Spojených států byla tenkrát asi mnohem výhodnější, než je dnes situace Číny, takže se jim to dobře zavádělo a v podstatě třicet let byl dolar pevnou a spolehlivou měnou. A všichni ostatní neměli na výběr, než se tomu podřídit. Dlouhá léta pak byl dolar neutrálním platidlem. Ať jsi diktátor nebo demokrat, tvému dolaru se v naší bance nic nestane.
Myslím, že právě tohle bylo leitmotivem současných rusko – čínských jednání. Rusko se stává pro Čínu tím, čím byla po Druhé světové Velká Británie pro USA. Ano, za takových podmínek se Čína do konfliktu na Ukrajině vloží a pomůže, aby to dopadlo, jak je potřeba. Našim transatlantickým bratrům se to podařilo. Spřátelily Rusko s Čínou tak moc, že se domluvily i v těch nejožehavějších věcech. Podle mě se dohodli především na privilegovaném postavení juanu.
Jak to řekl Sitting Ping? „Největší změna za posledních sto let… a řídíme ji my.“
Pojďme si říct nějaká fakta.
Čína za posledních dvacet let udělala neuvěřitelný skok dopředu. Dokonce i lidé, kteří tam jezdí za obchodem a tedy poměrně často, říkají, že pokaždé přijedou do úplně jiné Číny. Města jsou větší a modernější, koleje vedou do dalších oblastí, kam předtím nevedly, vlaky jsou rychlejší, restaurace luxusnější, z megatováren se stávají gigatovárny. Čínské válečné loďstvo je na počet lodí největší na světě. Čínské výdaje na zbrojení rostou, čínské investice do infrastruktury jsou ohromné. Každý den se prý v Číně spouští nová elektrárna, staví se přehrady, překonávají se přírodní překážky, obchod mezi Čínou a zbytkem světa roste před očima.
Má s tím někdo problém? Tedy kromě morálního rozhořčení, že zlí diktátoři to dělají na úkor lidských práv Tibetu? Má někdo problém s konstatováním, že za posledních dvacet let se z druhořadé mocnosti stal skutečný vyzyvatel dosavadního globálního hegemona?
Za posledních dvacet let udělalo velký skok dopředu i Rusko. Když si představíte, jak vypadalo kolem roku 2000 a jak vypadá dneska, tak je to také obrovský rozdíl. Jak do infrastruktury, tak do modernosti. A to i přesto, že v průběhu doby pořád čelilo nějakým těm sankcím Západu. I v Rusku se staví železnice, i v Rusku se staví dálnice a samozřejmě se v Rusku na prvním místě a s velkým předstihem staví armáda. Oni to tak mají rádi. Střely Kalibr, Kinžál, stíhačky čtvrté i páté generace. Rozvíjela se těžba surovin, probíhal bouřlivý rozvoj Arktidy. V Rusku se dělají megaprojekty k dosažení dalších nalezišť. Vezměte kteroukoliv nerostnou surovinu a mezi třemi největšími producenty bude Rusko.
Rusko se nezhroutilo pod současnými bezprecedentními sankcemi. Za mediálními fabulacemi o obrovi na hliněných nohou začíná vykukovat, že Rusko si za hubičku od Západu koupilo zpět podíly ve svých Gazpromech a Jukosech. Za podobnou hubičku si koupilo hentu stínovou flotilu tankerů. V ruských městech není hlad, regály jsou plné, zboží je dost, žádné pouliční bouře nejsou a různí Girkinové klidně mohou nadávat Putinovi.
Hele, fakt si někdo myslí, že ve vedení zemí, které tohle dokázaly, sedí nějací idioti? Že fakt stačí, aby se Putin zavřel do bunkru, někdo mu tam nosil divné knížky a ruský vládce se z toho zcvoknul? Ten stejný vládce, jehož armádě už rok docházejí rakety a pořád nedošly? A s tímto cvokem by se bavil čínský vůdce, který dostal Čínu na vrchol? Fakt tomu tady někdo věří?
Porovnejte to s naší Kotlinkou. Za posledních třicet let přibylo trochu dálnic, trochu se opravily některé koleje a hodně se jich zrušilo, nevznikla jediná nová elektrárna, žádná pořádná přehrada, neotevřel se jediný pořádný důl, ba ani kamenolom. Obyvatelstvo se z vesnic částečně přesunulo do Prahy, takže se tam trochu stavělo, ale nic moc. Konjunktura tu a tam byla… Za Babiše to chvíli vypadalo, že k nějakému tomu vzepětí modernity přece jenom dojde, ale čeští novináři v západním žoldu se postarali, aby z toho nic nebylo.
Naše vláda to vede od desíti k pěti, jak řekl Karel Havlíček, Vítek Rakušan za poslední rok stihl skoro položit Českou poštu, nechal uniknout data milionů uživatelů datových schránek, vyvěsil morbidní plakát s pytlem na mrtvoly, vymáchal se v Dozimetru a připravoval cenzurní zákony… ale těmto lidem máme věřit, že to Rus a Číňan brzy prohrají…
Saúdská Arábie a Írán obnovili diplomatické styky… Číňan to zprostředkoval.
Bašár Asad obnovil diplomatické styky se sunitským světem. Rus to zprostředkoval.
Erdogan je ochoten se s Asadem zase bavit… chudáci Kurdové.
Půlka Afriky se třese na to, až tam přijedou Wagnerovci, aby „udělali pořádek… “
Ne, já doopravdy nechápu, jak si někdo může myslet, že Číňan se sice dokázal stát velemocností, ale co se týče Ruska, tak dělá chybu za chybou. Rus se sice dokázal postavit na nohy a zmodernizovat hospodářství, dokázal ustát západní sankce, už rok mu ne a ne dojít munice, dokázal se s Číňanem domluvit na největších změnách za sto let, které alespoň trochu spoluřídí, ale na Ukrajině se rozhodl vypnout všechny mozky a dělá všechno špatně. To je prostě nesmysl. Buď jsou neschopní ve všem, nebo v ničem.
A tak mi dovolte tento žalozpěv… nad naší zemí, nad naším západem, nad vším, čemu jsme věřili. Největší změny za sto let a my se na ně budeme dívat. Nebo budeme využiti, abychom je pro hegemona ještě trochu oddálili.
- COVID … co to vlastně bylo? - 14.2.2025
- To nám je ale paradox - 14.2.2025
- Vypnutí ruských plynovodů poškodilo Evropu mnohem více než Rusko - 14.2.2025
Jüan se možná někdy v budoucnu stane globální měnou. Pokud v něj vzroste důvěra a bude volně obchodován. To dnes není. Stejně jako rubl. Čína I Rusko mají více než 2/3 rezerv v USD, část v eurech.
Používej laskavé svůj nick človíčku!
jo treba Maximus Pyjus neni obsazenej ; -)
Nikdo soudný nečeká, že se něco takového stane ze dne na den. Ostatně, precedens existuje – konec svého času dominující UK Lstg také trval nějakou dobu.
ale ono se to stane ze dne na den, stejně jako měnová reforma Tondy Zápotockého , přijme-li Asie, Afrika a Jižní Amerika juan jako rezervní měnu , bude to rychlý proces
To máš pravdu. Ani ze století na století
Nazdarek kkte. Krome toho ze jsi se zase jako spravny kkt prisel vyzvracet do diskuse ktera te vlastne nezajima napis z jakych indicii cerpa data tvuj vyblitek?
jako vždy nasunutý do článku babiš jak byl dobrý a k jakému vzepětí moderny mělo přijít,když nepřišlo za dvě volební období? víš co vidláku,s tím babišem si tady asi vedle
Ahoj,
nevím, co jsi myslel tím závěrem, že na Ukrajině dělá Rus všechno špatně? Vždyť je dávno jasné, že mu nic jiného nezbývalo! Někdy to valíš ode zdi ke zdi!
Ale ne. Smysl té pasáže je zcela jiný.
Země, kde dnes již znamená zítra.
No, já bych moc nebrečela, vsadím boty, že s náma se počítá. Trochu se to tady pohrabe hráběma a zase se to rozběhne, pro změnu zase stejně jako za normálních dejme tomu ba´tovských časů. Mnoha lidem se uleví, že už nemusí budovat ten svinčík s duhovou chocholí a zase nastoupí do normální fabriky nebo pojedou na služebku spouštět nějakou tu linku tam u vítězů. Takoví lidé tu pořád ještě jsou, co nezapomněli řemeslo, a část mladých se rychle přiučí. A osobně znám mladé taťky od rodin, co to umějí už teď.
Děláte si legraci?
2 nezbytné kroky:
1. Vystoupit z EU – absolutní nutnost k přežití !!!
2.Přísně potrestat nejen fijalové, ale i zemanovské a babišovské kolaborantské „svině“, které tento stát plundrovaly, tunelovaly a rozprodávaly
Bez těchto kroků se důvěra podnikavých, racionálních, pracovitých (ano, stále ještě existují) českých podnikatelů a firem obnovit nedá
No dyť to píšu – to pude. Jak sleduju se zájmem internetové kanály vítězících, takto se s tím počítá.
a ti loupeznici skudci a kolaboranti devianti aj budou sedet a cekat s rukama v kline jo? Myslim ze presne takhle zacinaji obcanske valky…trochu realismu prosim. Zmena nam prijde az dojde k vymene elit na zapade.
Potrestáním není myšleno pověšení … Jednou z příčin dnešního stavu je havlistická pravda a láska, tedy odpuštění bolševických zločinů a rozdání (vytunelování) státního majetku bolševickým a fašistickým kámošům VH (euf. Charta77)
Nic nezabíjí motivaci víc než arogance moci a bezpráví! A každý kolaborant musí nést svůj díl odpovědnosti a v chládku o svých prasárnách pár let přemýšlet …
Však se neboj. Na ruské kolaboranty taky dojde.
nebudte na gen. PP tak prisny. Dyt si to osobni selhani a pomyleni porevolucne odpracoval v NaTo…8-)
Bude to masakr, všude budou smrdět mrtvoly očkovanců: část jich dostihne světská revoluční spravedlnost, část spravedlnost boží, pojdou na komplikace po očkování. U nás na malé vesnici se to nebude týkat ani 30% lidí, ale třeba v Praze se bude hýbat jen voda ve Vltavě a odnášet ten odpad k ekologickému zpracování na bio hnojivo do Germánistátu
tesis se co?
Přišli jsme o dostatečné příjmy a bez těch se nedá ani pracovat ani podnikat, zvlášť když nám zvedli náklady na život mnohonásobně. Zisky jdou někam jinam někomu jinému a my platíme v překupnickém systému cizí náklady a ztráty a dary ze svého. Bez zdroje příjmů lidi ani nebudou mít děti, protože je neuživí a nebudou plátci, jen vyžírkové. Spěje to ke krachu a s touhletou vládou se to sesype, místodržící neví, co s tím má dělat a jen vyhazují peníze jinam v rámci jejich ideologie💩💩
.
Ty jsi chytrá jak jsi stará 🤣
Jako kdybych četl žvást od Kadla, který na PP kde komu vyhrožoval, jak mu bude chodit močit na hrob a Janina mu na to bude večer svítit
Už to nestihne, protože prolétl komínem krematoria, a Ajša ho bude následovat
Česká pošta pod patronací „ministra“ vnitra bude masivně rušit pobočky a Ukrajinská „Nova posta“ jich bude také asi masivně i u nás zavádět. Jaká to shoda náhod.
Po dvaceti letech od napadení pod falešnou záminkou Iráku koalicí všehoschopných pod taktovkou darebáckých Yanks centrální banka Iráku minulý měsíc přešla na obchod s Čínou z USD na Juan. Deatil, ale signifikantní, jak by řekl Venca Flashka. A Irák spolu s Iránem aktuálně uzavřel smlouvu o bezpečnostní spolupráci.
Co vše upečeno během návštěvy soudruha presidenta v Moskvě se jistě nedozvíme. Zdá se, že Sibiř je stále v Rusku a jedno je do očí bijící, jeden ze základních pilířů politiky USA, držet Ru a Čínu od sebe je v troskách.
Radši půjdu vyhlížet jaro…
tak pozor at Vam do oka nespadne Zirkon nebo Calibr…
To nehrozí. Čím častěji Rusáci zemím NATO vyhrožují, tím je méně někdo bere vážně. Skutečná velmoc nepotřebuje furt dokola omílat své teoretické vojenské možnosti.
ano skutecna velmoc rovnou jedna :-) ( Nagasaki, Hiroshima )… nepotkal jsem Vas vcera? mel jste rousku a pytlik na hlave a na kazde ruce? 8-)
Aha. A ja ikdyz s rezervou USA jako jednu z velmoci bral. Dekuji za pouceni a vyvedeni z omylu.
Ta poslední věta je nejdůležitější.
Co dělá armáda na ústupu? Pobere, co unese a zbytek? Zapálí a vyhodí do luftu.
Podívejte se na dvě země – USA a Německo. Už teď přetahuje Amerika Helmutům několik největších firem k nim, za oceán. Basf (kvůli cenám plynu) Volkswagen kvůli cenám všeho….
Ano, budem využiti, jak píše Vidlák. Jako obětovaný zpětný odřad při ústupovém boji. Aby stažení se Američanů za oceán proběhlo s minimem ztrát a doma, v USA, bylo na chvíli z čeho žít…
Kvůli odklonu od dolaru britský lokaj slíbil Ukrajině bomby s ochuzeným uranem. Libye také chtěla skončit s dolarem a jak dopadla…. Jenže Rusko není Libye.
Ostrůvek asi chce dráždít toho s trojzubcem.
https://www.shutterstock.com/image-vector/cartoon-poseidon-vector-clip-art-600w-140975209.jpg
Abych pravdu rekl nemam z toho dobry pocit. Kazdy co ma v Rusku nejake postaveni se k tomu vyjadril pomerne ostre. Beru to jako opravdu vazne varovani.
Ekonomové existují proto, aby astrologové mohli vypadat jako seriózní vědci.
Dobry…😀
V 53 z 85 ruských regionů vláda nevyplatila výplaty vojákům válčícím na Ukrajině. Že by jim došli prachy?
spis standartni bordel rekl bych…
Přišel s tím první snad iděs,že – už jsem ovšem zažil i lepší desinformace, třeba děs a běs Flegr mražáky, zázračný, i když experimentílní ještě dnes, roztok fajzr. Ducha Kyjeva, sny o hromadném znásilňování Ludmily Penisové, genocida, která je genocidou jen dle režimu fialové NF, ale dle OSN genocidou není, polní lopatky model z r. 1869 dle britských špionů a státní BBC, atd ad nauseam….
tak predevsim rusove podle medii uz rok prohravaji a ustupuji, ze by meli byt uz nekde u Pekingu…
Rusové už přes rok vítězí, akorát v Kyjevě furt nějak nejsou 😂
co chcete, proste novinari…
KOntrolni IQ otazka. Myslite že vitězi ten ktery ovladl uzemi, anebo ten ktery ho pozbyl? Vitězi ten ktery ma větši lidske a materialni ztraty, včetně ekonomickych na infrastruktuře anebo ten, ktery ma menši? Vitězi ten ktery ovladnul vodu, vzduch, ma mnohem větši palebni silu umožňujici mu kdykoliv udeřit kdekoliv na protivnika, anebo ten ktery už teměř nema letectvo, ma mnohonasobně menši dělostřelectvo, nevi kde ma brat dalši lidi do valky, nema potřebne suroviny a infrastrukturu ani penize na valku?
Jonášku, podle příznivců ruského Putinova neonacismu vítězí Rusko. Už prý osvobozuje Lisabon
Putinuv neonacizmus? Co tim minite? Mluvil snad putin někdy o nějakych podlidech, o tym že jeho oponenti se budou třest ve sklepich, dělal z Rusy nějake Ibrmenše vyvolene „krouti ostatnim“ ruce a vladnout na celym globu?
Uctiva snad Putin nějake nacisty – třeba esesaky, Banderovce, je snad potetovan haknkrojcy, organizuje ohňove pochody a slavnosti při vyročich umrti nacistu, pochody v nacistickych uniformach, vyhrožuje nějakemu etniku fyzickou likvidaci…?
Si asi PUtina pletete se sudruhy co maji jako talizman orla a na naramenicich dvojity blesk.
Nazdarek kkte. Ne Rusko nevitezi. To je jiste. Na Ukrajine nevalci NATO a to je taky jiste. Sice v oficialnich prohlasenich nejen vojenskych predstavitelu zemi NATO a EU nema nikdo uz dostatecny pocet zbrani ani munice ale rozhodne to tomu Rusku nandame. Ukrajina nasazuje pubescenty a duchodce do prvni linie ale to je taktika vitezu. A prohlaseni o nemoznosti protiofenzivy s prijatelnym vysledkem od vojenskych predstavitelu Ukrajiny jsou zvasty proruskych svabu jez infiltrovali nezdolne Ukrajinske nadlidi. Tobe to ale pali. Tak jeste zavitej na Astroforum presvedcit ty idioty ze je Zeme placata. Nejsi zadnej kkt tedy malej. Ty to zvladnes.
Vláda by měla přehodnotit svoje patolízalství na úkor obyvatel Česka a vsadit na zlato a Juan. Z dolaru kouká jen tunelování, krize a nákup amerických zbraní pro vedení války proti Rusku na našem území.
Zlata má ČNB spoustu. Na nákupy techniky proti Rusnáckům se opravdu hodí jedině dolar 😁
„Zlata má ČNB spoustu.“ Kde?
A mohla bych ho vidět?
Vždycky, když čtu Vidlákovy kydy, vybaví se mi jedna průpovídka z dětských let : A pak si se probudil a měls hlavu v nočníku….
To není průpovídka, ale tvoje každodenní ranní realita
Světova měna musi byt podložena
1/ silou (zbrani), aby bylo možno jejiho nositele ochranit před konkurenci
2/ silou ekonomiky
Ekonomicky je Čina velice silna a perspektivě bude velice sila i vojensky. Nyni taha v konkurenci (USA-Rusko-Čina) supervelmoci vojensky za nejkratši konec.
Podle meho jadrem rozhovoru Putin – Si je, že Rusko zaštiti expandujici juan svou vojenskou autoritou, se kterou si neumi rady ani kolektivni Zapad. Juan pronika
na světovy trh zcela spontanně a volně na rozdil od americkeho dolaru, ktery již řadku let USA vnucuji zemim silou (viz Irak a Libye kde kvuli planu na odchod od dolaru zabili vudce a zorganizovali nasilny převrat). Podobne plany z toho sameho duvodu měly s Iranem a s Ruskem. Kvuli tomu USA v roce 2014 zaplatily a zinscenovaly majdansky antirusky nedemokraticky banderovsky statni převrat v Kyjevu.
POte co USA postupně vytunily stani aktiva Libye, Iraku, Venezuely a Ruska extremně klesl zajem o americky dolar i o uschovu statnich aktiv v zapadnich bankach. Viz aktualně odliv činskeho kapitalu z Credit Suisse a odstoupeni činskych firem a milardařu od planu uložit sve finance do švycarske banky. To je cana zato že Švycarsko porušilo neutralitu, umožnilo vytunelovat ruske učty ve Švycarsku.
A bude to jenom horši. Bohate ropne země přechazi stale vic ve vzajemnem obchodě na vyrovnavani plateb s Činou na nedolarovou měnu.
USA, ktere maji prohnily b ankovni system maji nyni dalši problem navic. Silně klesa mezinarodni zajem o dolar jako mezinarodni univerzalni měnu, klesa ochota jej použivat v mezinarodnim platebnim styku. Časem dojde k tomu, že se dolar stane hyperinflačni, protože ho bude hafo a mezinarodni ekonomicke společenstvi jej v mezinarodnim platebni m styku přestane akceptovat. Přejde na jinou měnu, ktera hyperinflačni dolar vytlači z trhu.
A to je nočni mura zapadnich bankeřu, kteři zcela ovladaji zapadni ekonomiku i velkou politiku.
Čína je supervelmoc jako USA. To poslední, co potřebuje, je, aby ji vojensky zaštítila ruská srandaarmáda, která ani po 6 měsících nedobyla jedno větší okresní město.
Američti sustružnici v patach s celym NATO potupně po 20 letech Trvale okupace museli prchnout z Afghanistanu, odkud je vyprašili bosonozi ručnikaři s kalachy a Stingery.
Kaj noha emerickeho valečneho mirozvěsta vstoupi tam sto let trava neroste. Viz Irak, Libye, Afghanistan, ropny tuneling v Syrii a nyni žoldacka zastuopna valka na Ukrajině. MOzartovci přenechali misto Wagnerovcum a koncertuji raději doma v USA.
To víš, pasáci koz se naučili vyhánět okupanty na Rusech 😆
Rozdil je v tam, že Afghance v boji proti CCCP (včetně Ukrajincu, Gruzinu, Lotyšu, Estoncu, Litevcu…) podporovaly zbraněmi, penězi, vycvikem, zpravodajskymi informacemi i velitelsky USA, zatimco USA s celym NATO dostalo vyprask pouze od Afghancu (bez ruske podpory).
Pravda je taková, že Sověti se z Afgu stáhli a tamní režim vydržel ještě 3 roky. Zanks a pudlíci zdrhli za noci a jejich režim vydržel v řádu dnů.
Ambasador čechystánu seděl potupně na kufrech v Kábulu na ranveji na letišti a čekal, kdo ho vezme do evakuačního letadla, za sebou nechal barák plný drahého chlastu, jak rychle utíkal.
Nadhera. Takze jsou lide s mozkem.
Oblehání venkovského stavení WACO i s tanky Abrams, a to obránci měli jen lehké zbraně
https://www.youtube.com/watch?v=vhKmRtBfxjo
2015-Když vlastně v současné době třeba na Ukrajině je taková situace, že je 26 % inflace, že tam klesá hrubý domácí produkt.-v roce 2015
zdroj cit.
https://radiozurnal.rozhlas.cz/miroslav-ransdorf-ve-dvaceti-minutach-radiozurnalu-6266316
a 2023 naše made in Czech Republic inflace viz
https://www.kurzy.cz/makroekonomika/inflace/
…no ještě chvilku, nějaký ten rok blbnout s greendílem a jiné evrochujky a doženeme Ukrajinu v roce 2015 ?
)))
No, Vidlák, ak Češi patria k západu, ako tvrdíš, tak to potom pán Boh s nimi. Slováci sú síce tiež západní Slovania, ale nikdy nezabudli, že majú rodinu na východe a dušou tam aj patria. Zopár predajných potkanov, ani žiadna národnostná menšina hoc aj na čele vlády, na tom nič nezmení.
Psal jsem něco k tomu pod článkem „Rusko má k izolaci…“. Tak to sem jen přenesu, páč se to rýmuje:
„Něco na tom čecháčství maloměšťáckém bude. Překvapily mě výsledky průzkumu sympatií k Rusku mezi národy EU. Zatímco na Slovensku udával průzkum sympatizujících s Ruskem 75%, u nás to bylo jen 25%. Ten rozdíl je dosti zarážející, když přihlédneme k historické blízkosti obou národů.
Ono je to vidět i na odlišných projevech při protivládních demonstracích v obou zemích. Asi se potvrzuje, co říkal Josef o Slovácích. Že na rozdíl od Čechů ještě mají charakter.“
A s tím Josefem je to jen shoda jmen, že?
proc jste si zvolily potkany a Caputku? Myslim ze se od nas cehunu..moc nelisite .blbost nezna hranic. Zdravim timto Slovac.
Je to strašná škoda a oba národy se rozpadem strašně geopoliticky umenšili, což byl možná účel, rozděl a panuj. Máme svoje špecifiká oba národy, ale ty myslím, nebyli vubec na překážku, spíše se doplňovali, způsob toho smutného rozchodum bohužel no referendu at all. Strašná chyba byla ta teorie, jak každý bude mít vlastní stoličku v Bruseli a tak budeme stále pospolu. Pravda, Ján Čarnogurský prozřel a dnes je to můj nejoblíbenější politik Československý a muj top novinar je Ivan Hoffman. Born in the Czechoslovakia zemřu i jako Čechoslovák, a to jsem se sám na jaře 68 relokovalo a vrátil až k pohřbívání ve světě zavedené značky Československo. Sice jsem již utekl na jaře r. 68, ale na jihu Fr a pak v Africe tu znělku, vlastně režimu před pterým jsem se relokovalo, jsem poslouchal pravidelně
https://www.youtube.com/watch?v=miA6zCpopOI
Nostalgie v afrických frankofonních sfírách vlivu asi. I ten už končí pomalu, ale jistě i tam.
všechny elity euro Hujerů dostanou zemljanky na Kamčatce, tam múzou snít ty svoje demagogie a svět bude zase dal normálně fungovat.
Vidláku , ale vždyť jste přece všichni vykřikovali na pódiu že nejste proruský,,,,
Pitomi? jo!
a ty jsi prorusky, když maš takovy nick?
Patři pod toho tatara 12:43:49
Fandím Ukrajině
Ktere? Te demokraticke před americkym Majdanem anebo te banderovske pučisticke?
A proč mate v nicku PRORUSKE?
Ukrajině, která byla napadena
Ty jsi ale veselá kopa 😭😭
hmm tak opatrne s tou podporou Donbasu :-D
tvoje blbost