“Wargaming” nemožného úkolu, aneb mělo/má Rusko důvod bát se invaze?
Sdílejte článek:
MARIAN KECHLIBAR
Podle mě nemělo, a pokusím se to zdůvodnit.
Milí čtenáři, jelikož nepatřím k lidem, kteří by rádi utínali kontakty z ideologických důvodů, za poslední půlrok jsem se několikrát pustil do debat s lidmi, kteří tu ruskou invazi na Ukrajinu považují za zdůvodnitelnou. A to tím, že jde o válku preventivní či preemptivní, protože NATO se rozhodlo Rusko obklíčit.
Případně bývá doplněn o mapu amerických základen ve světě:
Podobné obrázky stačí nezanedbatelnému množství lidí k tomu, aby je přesvědčily. Obrázky jsou vůbec přesvědčivé, bohužel částečně tím, že zkratují myšlení ve prospěch dojmů.
Tak tedy nechejme ty dojmy stranou a pojďme poctivě uvažovat. Vyjde z toho něco jiného.
První věc: “mapa základen” dává asi stejný smysl jako “mapa měst”. Technicky vzato jsou Trhové Sviny město a Tokio také. Ale označit je na světové mapě stejným symbolem by bylo absurdní: jedna ta entita je mnohem větší než druhá. Na velikosti záleží a budete-li řešit nějaké otázky globálního rozsahu, Tokio v nich bude hrát mnohem větší roli než Trhové Sviny, které lze na “první dobrou” úplně zanedbat.
To samé samozřejmě platí i o vojenských základnách: malých je více než velkých. Většina základen jsou relativně malé objekty, jejichž personál se počítá ve stovkách, maximálně v nižších tisících. Například v celém Estonsku bylo až donedávna cca 1000 cizozemských aliančních vojáků a po propuknutí války na Ukrajině stoupl jejich počet na zhruba 1700. (Teď někdo může říci, že těm číslům nevěří, ale zkuste “schovat” nějaký podstatně větší počet vojáků v tak prťavé zemi, aniž by to v dnešním světě plném smartphonů a kamer vyšlo najevo!) Celá NATO Enhanced Forward Presencemá zhruba 15 000 vojáků rozmístěných v dlouhém pásu od Estonska až po Bulharsko.
Proti (předválečné) ruské vojenské kapacitě to není nic moc “obklíčení”, naopak bych tento počet lidí označil jako poměrně chabou sílu. Na nějakou tu špionáž, výcvik, logistické služby a podporu občasných větších cvičení (kdy se objem personálu na pár týdnů nafoukne dejme tomu 10x) to samozřejmě stačí, ale na přípravu útočné války proti nepříteli velikosti Ruska ani přibližně ne. O celé řády ne. K těm číslům se ještě dostaneme.
Existují samozřejmě i velké základny, vojenské ekvivalenty onoho Tokia, ale ty jsou pořád tam, kde byly už za studené války: Ramstein v Německu, Incirlik v Turecku atd. Právě kvůli tomu, jak jsou velké, je nelze jen tak dle libosti stěhovat z jednoho místa na druhé. Fungují desítky let, mají zaběhané zásobovací řetězce, nalilo se do nich za tu dobu hodně peněz a stavba nových nemovitostí je drahá i pro armády, nejen pro nás civilisty. Ne, že by si to v případě nutnosti ty armády nemohly nějak zafinancovat, ale pokud mají na vybranou, raději ty peníze utratí za nové zbraně a výcvik, než za stěhování.
Když byl americkým prezidentem Donald Trump a vztahy mezi Německem a USA byly chladné, snažili se Poláci přesvědčit Američany, aby se z Ramsteinu a dalších základen hromadně “přestěhovali” k nim, kde budou více vítáni. Nepodařilo se jim to, a jeden z důvodů byl právě ten, že by to bylo moc drahé a nepraktické. Velké systémy mají velkou setrvačnost, a o armádách to platí dvojnásob, ty jsou vesměs dost organizačně konzervativní.
Po skončení studené války šlo do výstavby nových základen v Evropě jen málo peněz, naopak se mnohé staré (hlavně v Německu) opustily a přenechaly civilistům. Plány, jo plány, těch je nepochybně hodně, ale papír a tisková konference snesou všechno. Kdyby se realita řídila plány politiků, měli bychom v Praze sedm linek metra a v Brně nejmíň tři, o rychlodráze do Kladna a husté síti dálnic nemluvě. Realita ale začíná nejdřív v okamžiku, kdy se někde začne skutečně lít beton do základů nové stavby, a zkušenost je taková, že devět plánů z deseti má problém se do této fáze vůbec dostat. Vojáci nemají v tomto žádnou výjimku, tam ta byrokracie a rozpočtování fungují úplně stejně.
Dokonce i v současné vyhrocené situaci pochybuji o tom, že by v Evropě vznikla ještě aspoň jedna nová základna velikostně srovnatelná s Ramsteinem, nebo třeba jen třetinová. Je to opravdu příliš drahé. Těžiště infrastruktury NATO je stále zabetonované tam, kde se do ní za studené války investovalo nejvíc, což je právě západní Evropa.
Druhá věc, kterou bychom správně měli probrat, je politika. NATO je dost nejednotná organizace, což se projevuje i teď: některé státy (USA, Británie, Polsko) lifrují na Ukrajinu tisíce tun materiálu, kdežto jiné (Německo) jsou daleko opatrnější a váhavější.
Kdyby opravdu došlo na přípravu nějaké útočné války v Evropě, asi by ty vnitřní rozpory byly daleko větší. Už i americká invaze do Iráku způsobila mezi západními spojenci velký rozkol; tady by byl ten rozkol šílený, protože by se bojovalo nám za humny. Takový kancléř Scholz, člen tradičně pacifistické sociální demokracie, je člověk, který působí dojmem, že se bojí i praštit dveřmi od záchoda. Nepovažuji za realistické, že by jen tak schválil nový plán Barbarossa a že by mu to u německé veřejnosti prošlo.
Ale tuto sekci úmyslně nechávám nerozvinutou, protože tady může následovat dlouhý a marný rozhovor typu “zmanipulujou je”, “nějak to udělají”, “vždycky to prosadí” atd. Tam těžko někoho přesvědčíte, politika je hodně založená na dojmech.
Skutečně zajímavá je ta třetí sekce, ve které se podíváme na objektivní, neokecatelné limity takové akce.
Třetí sekce, logistika případné invaze. Protože to, co hodně lidí malujících fixkou šipky na mapu prostě nebere v úvahu, je následující písnička:
♩ ♫ ♬ “Váálka je logistika a logistika je váálka atd.” ♩ ♫ ♬
No dobrá, možná bych si neměl dělat srandu z tak vážné věci, ale stejně je to pravda. Vést válku bez dostatečné logistické podpory je jako stavět dům bez cihel, malty, dřeva a betonu: naprosto nemožný úkol. Všechny ty šipky znamenají celé masy lidí, munice, zbraní, paliva, potravin atd.
Takže, pro začátek: kolik lidí by bylo potřeba k invazi do evropské části Ruska, aby měla aspoň nějakou šanci uspět? Při odhadu se můžeme poučit u akcí srovnatelného rozsahu z posledních sta let.
Operace Barbarossa (1941) – německá invaze do Sovětského svazu. 3,8 milionu vojáků.
Invaze do Československa (1968) – půl milionu vojáků, přičemž tvar naší tehdejší země byl mimořádně nepříznivý pro její systematickou obranu.
Operace Pouštní bouře (1991) – 950 000 vojáků, přičemž válečné cíle byly omezené, nedošlo k okupaci celého Iráku.
No a konečně
Ruská invaze na Ukrajinu (2022) – cca 200 000 vojáků, což se ukázalo být zoufale málo. On to byl upřímně jeden z hlavních důvodů, proč jsem si až do poslední chvíle myslel, že jde z Putinovy strany jenom o strašení – tak malý počet mužů ve zbrani neodpovídal tak rozsáhlému záměru. A vskutku, s tak malou invazní silou vznikla hlavně na severní frontě rozsáhlá “hluchá místa”, kde se ani nebojovalo, protože tam prostě neměl kdo bojovat, a kudy mohli obránci celkem snadno infiltrovat týl útočníka a napadat jeho konvoje zezadu, což také nakonec vedlo ke zhroucení ruské snahy o dobytí Kyjeva.
Rusko je přitom mnohem větší než Ukrajina. Velké vzdálenosti, řidší dopravní síť, pravděpodobně by se dala čekat i rozsáhlá partyzánská činnost. Válčení se od druhé světové trochu změnilo – míň lidí je na frontě a více jim poskytuje podporu. Ale některé věci se nezměnily ani trochu. Například obsadíte-li město, musíte tam zanechat docela početnou posádku, aby potlačovala místní guerrilly. To byl v Bagdádu začátkem 21. století úplně stejný oříšek jako v Madridu za napoleonských válek, a ve Smolensku nebo Petěrburgu by to byl úplně ten samý oříšek.
Takže, kolik vojáků by bylo potřeba ke konvenční invazi do Ruska? Pohledem na čísla uvedená výše: aspoň čtyři miliony. Zhruba 3x více, než jich momentálně USA mají v činné službě, a o něco více, než činí celý vojenský personál NATO, tedy za předpokladu, že by se té hypotetické akce rozhodlo zúčastnit i Turecko, které má velmi početnou armádu, ale složenou převážně z mladých branců na základní vojenské službě, kteří toho moc neumějí.
Už tady narážíte na vážný problém. Jistě je v silách USA či podobných bohatých států nafouknout svoje armády dejme tomu na dvojnásobek, ale nejde to udělat přes noc. Výcvikové kapacity jsou omezené, dokonce i ty pozavírané základny a kasárna budou chybět. Dají se znovu uvést do provozu, ale bude to trvat dlouho a bude to proces, který se nedá utajit. Podíváme-li se třeba na Hitlera, ten systematicky zbrojil zhruba pět let, než si začal troufat na (daleko menší) Československo. Takové procesy se nedají nijak zásadně urychlit, a to se ani nebavíme o tom, kolik to bude stát peněz. A nedají se ani utajit, je na ně velmi dobře vidět.
Dobrá, udělejme další krok. Dejme tomu, že se vám nějak podařilo posílit ozbrojené složky natolik, že ty potřebné čtyři miliony lidí k dispozici máte. Teď nastává další fáze: přesunout je do nástupních prostorů v pobaltských zemích a na Ukrajině. Připomeňme si ještě jednou tu mapu s šipečkami:
To taky neuděláte za den. Příprava sil na vylodění v Normandii trvala zhruba rok, a to přitom jižní Anglie měla dostatek silnic, civilní infrastruktury atd., a ještě navíc nebyla moc velká. Východní Evropa je roztahaná a s tou infrastrukturou pro vojenské účely to tam dodnes není nikterak slavné; hlavních silnic je málo, bažin hodně atd.
Celá tahle masa lidí, kterou byste přinejmenším několik měsíců pomalu přesouvali někam k Narvě a k Pripjati, by samozřejmě potřebovala průběžně zásobovat. Potraviny, praní prádla, léky, suchá WC atd. – prostě jsou to lidé a nějaké základní potřeby mají i v tom poli. I když pominete všechny vojenské zásoby, které pominout nemůžete, zásobovat několik milionů de-facto kočovníků na cestě je dost složité a vyžadovalo by to vybudovat velké sklady rozměrů IKEY od Baltu až po Černé moře.
A teď k tomu připočtěte ten vojenský materiál, který je na stejný objem těžší než potraviny a zubní pasta (zbraně a munice jsou z kovu!), také daleko nebezpečnější na zacházení (viz X ruských arzenálů vyhozených do vzduchu), a přitom nemůže být moc daleko od zamýšlené fronty. Kolik jenom náklaďáků by bylo ke všemu tomu vození věcí sem a tam potřeba? Padesát tisíc, nebo snad sto tisíc? To už nedokážu přesně spočítat, ale pochybuju, že by to vycházelo na míň než jedno nákladní auto na sto vojáků, spíš asi podstatně víc. Už jenom sehnat takový počet řidičů, mechaniků a adekvátní hromadu náhradních dílů by nějakou dobu trvalo, on je těch řidičů chronický nedostatek i v míru.
Byl by to organizační problém i proto, že Američani a Britové při projekci svých sil hodně spoléhají na loďstvo a pozemní dopravu mají slabší. Loďstvo, to mají opravdu silné, a má také velkou kapacitu pro přepravu materiálu, jenže právě to loďstvo je někde ve východoevropských stepích, stovky a tisíce kilometrů od moře, k ničemu. Právě proto do vnitřku kontinentální masy Eurasie nikdy nepronikla britská koloniální moc, a to ani v 19. století, kdy byl ten britský stát daleko silnější než dnes a kdy obsazoval různá cizí území poměrně hladce. (Ale vesměs šlo o území snadno dostupná z moře!)
A toto veškeré mravenčí dění by samozřejmě ti Rusové pozorovali svými družicemi, kterých mají dost, a věděli by poměrně přesně, jak ten “build-up”, postupná koncentrace sil u jejich hranic, probíhá – co už je hotovo, co se právě provádí, co ještě není na místě atd. Trvalo by to celé měsíce až roky a nedalo by se to utajit. Moment překvapení – nula.
Čímž vstupuje do hry poslední věc, a to jsou jaderné zbraně. Tyto obrovské koncentrace sil, které vznikají před pozemní invazí, jsou extrémně zranitelné jadernými zbraněmi, jedním úderem můžete zabít statisíce lidí naráz. Toto není Normandie roku 1944, kdy protivník sice dobře věděl, co se na něj chystá, ale reálně s tím nemohl na dálku nic udělat, dokud se ti útočící vojáci nevylodili přímo na kontinentu samotném. Tady by ti Rusové mohli dojít k názoru, že tu velkou koncentraci sil u svých hranic, která by v dané fázi už jasně prozrazovala úmysl protivníka, prostě smažou z povrchu planety pomocí jaderných zbraní. A zároveň tím zničí valnou většinu konvenční pozemní kapacity NATO.
Samozřejmě by to nejspíš vedlo k eskalaci a k zániku lidstva, ale tohle riziko už obsahuje i ten konvenční scénář, to se prostě nedá ignorovat.
Suma sumárum: konvenční útočná válka NATO proti Rusku je hovadina, fikce. Ten scénář je nereálný, i kdybyste si vymysleli libovolné důvody, proč se do toho vůbec pouštět. Byl by to šíleně obtížný logistický úkol, vyžadující masivní nábor lidí, masivní výstavbu infrastruktury a rozsáhlé přípravy, které by probíhaly dlouho a stály by snad ještě víc peněz než celý slavný Green Deal. Absolutně by se přitom nedaly utajit ani před veřejností, ani před tím nepřítelem, kterému byste víceméně lezli přímo pod rakety a provokovali jej k tomu, aby je skutečně ze strachu použil.
A to jsme zatím ani nepokračovali dál k otázce, jak by vlastně ta hypotetická invaze probíhala – kdyby se tedy nepřítel laskavě rozhodl, že ty koncentrované síly u svých hranic žádným jaderným úderem nezničí a umožní jim vstup na své území. Protože pak teprve přichází na řadu ta správná noční můra: bahno, pustina, mráz, partyzáni atd. Opravdu lákavý podnik, že?
Jistě je reálných X dalších méně násilných scénářů, kterými se Američané prosazují nebo aspoň mohou prosazovat proti Rusku a budovat si vliv v jeho okolí. Zakládání politických stran, financování různých organizací, úplatky, propaganda, sankce, špionáž. To je standardní velmocenská politika a ti Rusové to samozřejmě umějí taky, jenom na to mají o něco míň peněz a vlivu. Na tom není nic extra překvapivého, to se dělo vždycky a bude dít vždycky. Valná většina států je ochotna tenhle druh mocenských her hrát, aniž by je jednostranně eskalovaly do otevřené války, protože chápou, že by to bylo riskantní a vzájemné ztráty by snadno převýšily potenciální zisk.
Ale horká válka s cílem zničit tak velkého protivníka fyzicky, to je zcela mimo realitu. Pokud pořád věříte, že ne, tak si prosím vás vezměte mapu nějaké z těch ruských pohraničních oblastí, jezděte po ní tužkou a zkuste si třeba jenom zakroužkovat všechny mosty, jejichž vyhození do vzduchu by značně zpomalilo postup takové armády vpřed. Nebo všechny bažiny, které budou při zhoršení počasí neprostupné pro těžkou techniku. A změřte si vzdálenost od nejbližších spřátelených přístavů, kterými by proudil na bojiště válečný materiál, s přihlédnutím k tomu, že silnic je málo a některé z nich ani nemají pevný povrch. V takových podmínkách je problém uspořádat i blbej karneval, natož útočnou válku. Jestli Putin skutečně uvěřil v nějakou reálnou hrozbu přepadení Ruska ze strany Západu, tak žije v jiném světě než my ostatní.
Všimněte si prosím také, že ta výše popsaná realita momentálně komplikuje život právě těm Rusům. I oni se při bojích na Ukrajině pohybují skrze bažiny a lesy, i oni přicházejí o muniční sklady a techniku, i oni musejí počítat se zničenými mosty a neprůjezdnými železničními tahy, i oni se potýkají s nedostatkem personálu. Všechna ta omezení, která jsem vyjmenoval, se vztahují i na ně samotné, dokonce i v terénu, na který jsou ze své vlasti zvyklí. Výjimku ze zákonů válečné logistiky nemá nikdo. Jsou podobně univerzální jako zákony fyziky a platí pro všechny stejně, nedají se neutralizovat žádnými řečmi ani heroismem.
Už jenom proto měli dát v Kremlu přednost diplomacii před rozpoutáním války. Jak údajně řekl cynický, ale efektivní francouzský vyjednavač jménem Talleyrand o jedné justiční vraždě zorganizované Napoleonem: “Toto bylo horší než zločin, to byla chyba.”
No, stalo se, nedá se to odestát. Myslím, že co se katastrofálních rozhodnutí v dějinách Ruska týče, bývalý car Mikuláš II. dostal rovnocennou společnost.
Konkrétní podobu konečného výsledku této války si ale netroufám ani odhadnout. Jsme teď “in” a někdy v roce 1916 taky nebylo jasné, kolik císařů a králů padne a jakým přesně způsobem. O jejich poddaných ani nemluvě.
Vážení čtenáři, chtěli bychom Vám všem poděkovat za finanční pomoc, kterou vyjadřujete podporu Pravému prostoru. Díky Vám tak můžeme stále nezávisle publikovat a pracovat na dalších vylepšeních. Níže uvedený graf představuje, kolika procenty nám Vaše příspěvky (dobrovolné předplatné) pomáhají na nutné měsíční náklady na provoz a zachování existence PP.
S úctou a pokorou děkujeme za jakýkoliv příspěvek, který nám společně pomůže PP dále rozvíjet. Můžete tak učinit platbou přesPayPal, poslat Bitcoin na adresu: 3HPkQ31E6U9Y9HhVSc1f2DXMkbmWq1ttJ5 nebo příkazem na účet: 4221012329/0800 (Pro platby ze zahraničí: IBAN: CZ07 0800 0000 0042 2101 2329, BIC: GIBA CZ PX), QR platby
Pokud chcete podpořit PP a nechcete, abychom mezi dárci zveřejnili vaše jméno, stačí do zprávy pro příjemce uvést: Anonym. Pokud máte zájem o vydání potvrzení o poskytnutí daru (např. pro daňové účely), napište nám na redakční mail redakce@pravyprostor.net
Příspěvky za měsíc BŘEZEN 2025: **********************************************
RNDr. Richard Čapek CSc. 400,- Kč, František Šmíd 1000,- Kč, Karel Vávra 200,- Kč, Václav Dopita 1000,- Kč, Rudolf Roedling 500,- Kč, Václav Červinka 200,- Kč, Vladimír Broul 500,- Kč, Vladimír Štádler 500,- Kč, Ivo Pimper 500,- Kč, Marek Janičko 500,- Kč, ing. Jan Dvořák 100,- Kč, Miroslav Andreska 300,- Kč, Ladislav Konopka 400,- Kč, David Bezděk 50,- Kč, Jan Procházka 500,- Kč, RNDr. Václav Vohánka 1000,- Kč, Pavel Barvínek 139,34 Kč, Karel Klouček 500,- Kč, Lubomír Štěpán 250,- Kč, Jiří Kobližka 400,- Kč, Yvona Škurková 200,- Kč, ing. Tomáš Šimčík 200,- Kč, Anonym 200,- Kč, Martin Vacek 500,- Kč, Anonym 70,- Kč, Renata Lechová 200,- Kč, Anonym 300,- Kč, Dr. Ilja Baudyš 500,- Kč, Petr Včelka 1000,- Kč, Alexandra Wernerová 1200,- Kč, Radomír Šimek 100,- Kč, František Kvasnička 1000,- Kč, Táňa Shcherban 1000,- Kč, Jiří Obermaier 200,- Kč, Jiří Randák 500,- Kč
Celkem za měsíc: ... 16 109,34 Kč
Vybráno 35.00%
Chci vlastní ikonu u diskuzních příspěvku. Jak na to?
Podle českých zákonů jsme povinni na žádost orgánů činných v trestním řízení poskytnout veškeré informace o vás shromážděné systémem (IP adresa, pošta, vaše příspěvky atd.). ) Žádáme vás, abyste do diskuze na naší stránce nedávali komentáře, které by mohly naplnit skutkovou podstatu některých trestných činů zmíněných v trestním právu. Zejména nezveřejňujte příspěvky rasistické, podněcující násilí nebo nenávist na základě pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národnostního nebo společenského původu, národnosti nebo etnické skupiny atd. Zjistěte více o povinnostech diskutéra v pravidlech našeho portálu, které je povinen prostudovat každý diskutér. Zveřejněním diskusního příspěvku potvrzujete, že jste studovali, pochopili pravidla a berete za svůj příspěvek plnou zodpovědnost.
Jak přidat ikonu Pravého Prostoru na plochu mobilu či tabletu? Návod ZDE.
Náhledové fotografie k článkům jsou většinou ilustrační.
LILY ZHOU Britský premiér Boris Johnson ve čtvrtek vystoupí s projevem k národu, potvrdila Downing Street v souvislosti se
115 komentářů
Olga
00:54:59
Tento samolibý narcis doposud nepochopil,
že NATO není spolek válečníků sdružený proti nějakým Arabům či černochům.
Vyzvracel se tady tedy řádně.
Jiří Červený
02:11:25
Tedy autore,to je výkon. Trhové sviny a Tokio. Malé a bezvýznamné město vs město veliké. Aha. Logika. Ale jen Tvoje,trollí.Chtěl bych se Tě kluku ušatá zeptat. Z malého města nejde odpálit raketa? Já myslím že to jde i z vesnice. Nebo dokonce i z pole. A kromě toho,manipulátore jeden,ty vlaječky označující americké základny kolem dokola Ruska označují ještě něco. Jestlipak Ti prejt mezi ušima umožní uhádnout co? Nic? Není divu. Tak já Ti to prozradím,dezinformátore. Označují vazalský stát USA. Nepřátelský vůči Rusku. Velikost základny a počet amerického personálu v dané zemi je irelevantní. Celá armáda té které země může být použita jako kanónenfuter pro americké zájmy. Jak vypadají ty mapky teď? Tvrdit při pohledu na obklíčené Rusko že není obklíčené protože je obklíčeno málo může opravdu jen gigant ožužlaný mozkomorem. A nebo zaprodaný šmejd. Co jsi Ty nemám odvahu tipnout. Že by od každýho trochu? Ale děkuji za pomoc při orientaci v ,,kdo je kdo“ a úsporu času. Nadále mohu už Tvé příspěvky klidně přeskakovat. Lži či nesvéprávné bláboly rád oželím. Bez úcty,Červený Jiří,,Jiruna “
libi22
09:01:55
Jan
09:33:03
Rusko napadlo 2 země za 60 let. Jednu zem mají společnou s USA (dále jen NATO). Kolik jich napadlo za tu dobu NATO, nechám na uvážení každého a odvaze si to připustit. NATO je tedy útočný pakt, který vede války proto, aby živil svůj zbrojní průmysl. Ten je placen z daní Američanů a z prodeje zbraní do další zemí zapojených do NATO prasáren. Když jim pak v USA padají věžáky, tak za to prý můžou země, které byly před tím USA napadeny. To se bude dít i v Rusku, kde budou Ukrajinci (NATO bude pomáhat) provádět teroristické útoky. Možná je bude Pekarová vychvalovat, jako je vychvalovali muslimáči v USA. Rusko je humus a NATO taky, ale v souhrnu je Rusko jen lehce problémový chlapeček a NATO je letitý agresor.
Eurydika
08:12:08
To má fakt „logiku“, že je NATO zaměřené proti Arabům a černochům.)))
Proto asi tak skvěle hlídá evropskou mořskou hranici a nechává Evropu totálně zdevastovat primitivními imigranty z Afriky…
mmm
11:46:39
dobrej pitomec ten autor, ale hvězdičku za snahu -))))
Standa
12:48:45
Kechlibar a jeho bláboly jsou na úrovni Jiřího, který tady v komentářích perlí. Já jsem si myslel, že inteligentní člověk nesklouzne pod určitou laťku. Bohužel jsem se zmýlil
Helanov
01:17:55
“ Už i irácká invaze způsobila mezi jednotlivými členy NATO velký rozkol. “
Tak to mě uklidnilo. Doufám, že to uklidnilo i Iráčany , kterým zůstala po odchodu mírových sil rozvařená a ekonomicky zničená země. Jistě to uklidnilo i Syřany, kam se přelily zdecimovaní Saddámovi sunité a vytvořili IS.
Autor mě poučil, že Mže není Temže.
To je dozajista důležitý poznatek.
Dalo by se i říci, že v tomhle ohledu autor nelže.
K. Kraus
01:36:34
V r. 2019 si US stát, konkrétně Pentagon, zadal studii u RAND Corporation. Na Yanks je pěkný to, že pokud chtějí někomu Obamovsky zkroutit ruce za zády, tak se tím veřejně i pochlubí. Možná se inspirovali u Mein Kampf. Tudíž tahle kuchařka s receptem jak zničit Rusko je available na síti. Jako velmi důležitá šmakuláda se tam probírá nějaká pěkná proxy válka, konkrétně jako kvalitní a s velkým potenciálem se doporučuje plně vytěžit konflikt na Donbase. Což se o 3 roky konečně podařilo. Co bezprostředně předcházelo únoru tr. je obsaženo v rozhovoru Putina při návštěvě genseka OSN v Kremlu a také lze dohledat plné znění na netu. Snad ještě krátce kde udělali seveoroemeryčtí soudruzi chybu, tedy více chyb.
– nepočítal se zpětnými dopady sankcí
– nedokázali odhadnout situaci na trhu s energiemi
-neuvědomili si, že Rusko je podstatným exportérem potravin na planetě
-tu poslední chybu asi v době vzniku kuchařky nemohli tušit, i když kdo ví, tedy míru rozvratu západního finančního světa úspěšně korunovanou skrz pseudopandemií covidu.
Jsou tam i další už menší chybky, to nemá cenu rozebírat, snad jen, že nedržet zásoby a výroba munice je něco jako just in time v automobilce je fakt blbost, vojenské záležitosti svěřím do rukou lidí ze soft tituly vojenských politruků a zbytek budou tací, kteří si myslí, že těžké dělostřelecké kusy patří do muzea kanonády u Verdunu, protože je přece v Afgu, ani v Mali protivník neměl, když mám problém tak zalehnu a zavolám si letectvo a ono to vyřeší.
Kechlibar už dříve zaujal trollingem s tabulkama v Excelu o novém černém moru z Wu Chanu, tohle je ovšem sešup na level asi YT svazáckého influencera co si říkal Kovy.
Maximus
03:02:35
S těmi zdroji energií jste ťal do živého, to je silný argument, který Západ a hlavně Evropu položí na lopatky! Tedy pokud se v chování vůči Rusku nezmění. Oni si ti hlupáci co tady režírují všechny ty protiruské akce, opravdu neuvědomují ohromné množství a rozložení toku energií a že velmi podstatná část jde od Rusa, ale oni si vůbec nepřipouští to, že bez ruských energií a surovin prostě padnou na hubu! Pro dlouhé vedení války a třeba jen té studené, potřebujete mít k dispozici značné zdroje nerostných surovin a energií, kde dominuje ropa a plyn pro hospodářství a nezapomeňme na elektřinu. To Evropa nemá a jede na doraz a ještě vymýšlí kraviny typu Green Deal a na to navazující šílenosti s uhlíkem a elektroauty zatím u osobní dopravy. Evropa a potažmo celý Západ si sedne na prdel a bude to hodně bolet. Rusko už přesměrovává vývoz energií a surovin do Asie a Evropa utře za nějakou dobu svůj nafoukaný rypák. A to bude průšvih! Know-how a technologická vysoká úroveň bez dostatku surovin a energií nestačí, na to dojel vlastně i ten německý válečník s knírkem. Tomu došli navíc mimo výše uvedeného i lidé a celé válečné hospodářství pomalu zkolabovalo.
SPIRON
13:38:58
Maximusi, ale všechny tyto důsledky sankcí a z toho plynoucí nedostatek všech energii a nerostných surovin Evropa a západ přeci dobře znají a vedoucí, že tahle jejich rozhodnutí nutně povedou ke kolapsu nás všech!
Vždyť přeci jedou podle not Great Resetu podle Klause Schwaba a globalistů a podle nich v roce 2030 nikdo nic nebude vlastnit a všichni budeme šťastní!
Oni nás prostřednictvím drahých energií nutných k životu chtějí připravit o všechen majetek!!!!
Stylem: „nemáš občane na zaplacení energií? A auto máš? No tak ho prodej a na chvíli zase budeš mít na energie!“
Pak po autě přijdou na řadu domy, byty, chaty, zahrady, kola, televize, pračky, ledničky, oblečení……a najednou si budeme muset všechno od globalistů pronajímat!!!
A z této obrovské totality, digitální totality, jakou tato planeta ještě nezažila, už nikdy nepůjde vystoupit!!! Já myslela,že víře, proč se vše tolik zdražuje, já myslela, že víte, že cílem toho všeho He ožebračení a zbídačení obyvatel!
Xyz
02:02:48
Je to dlouhé, od první věty absurdní. Proč to mám číst? Autor je matematik. Ať se drží svého kopyta, pokud tedy není takový matematik, jakými byli mí učitelé a profesoři.
Svoji úroveň politologa mi předvedl už v jiném článku, kde hodnotil Vladimíra Putina asi tak kvalifikovaně, jak to tady na diskusích dokáže jistý Jiří.
Když se mi zachce keců (pro udržení přehledu o propagandě), pustím si ČT. To je pohodlnější.
Olga
03:54:54
Matematici typicky nemají ponětí o životabehu, jak známo.
Maximus
02:48:37
Kechlibar je ještě větší truhlík, než jsem si myslel. Taková snůška rádoby argumentačních kravin, tak to se jen tak nevidí. On se pasoval na velkého vojenského experta a stratéga, okamžitě by mohl z fleku dělat náčelníka generálního štábu velké armády! Do výčtu agresí USA se mu nevešel třeba Vietnam, ale spousta dalších akcí po světě co ti hodní Američané ve světě za posledních 70 let provedli. A těch převratů, kde americká CIA a spol. jen zrežírovala. Kdepak USA a Západ, jsou ti hodní a Rusko je zlé a samá agresivita a to odjakživa! A tohle je úsměvné:
„Jestli Putin skutečně uvěřil v nějakou reálnou hrozbu přepadení Ruska ze strany Západu, tak žije v jiném světě než my ostatní.“
Kechlibar asi byl posledních 10 let někde v pralese a tak se k němu nedostaly informace o převratu v r. 2014 na Ukrajině, co zincenoval Západ v čele s USA, nedostaly se k němu informace o tom, jak ukrajinští nacionalisté vedení jewish lobby začali systematicky dělat příkoří ruský mluvícím obyvatelům Ukrajiny, on neví, že tam Západ za osm let vybudoval velmi silnou armádu, která měla zaútočit na obě odtržená území a Krym. Rus je jen v útoku předešel. Ta armáda byla tak silná a ještě vyzbrojována průběžně natolik, že i Rus s tím má docela problémy. Jasné, na invazi vydal jen část své armády, není hloupý, aby se choval jinak. Kechlibar si nevšiml, že Rus nelikviduje na Ukrajině energetické, dopravní a např. vodní sítě a vůbec logistiku Ukrajiny, nevšiml si toho, že nebombarduje po americko-britském způsobu města jako např. to bylo v Drážďanech za 2.WW a vůbec toho přehlédl mnohem více, on je zalezlý v západní americké prdeli a tak tady píše ty jeho zoufale úvahy. To už je podruhé, co se tady v krátkém čase projevil….. Víš co Kechlibare, vykašli se na to, seš trouba a spousta věcí ti nedochází. Máš mozek zatemněný ideologií a to způsobuje, že nejsi schopen se na věci dívat s nadhledem a nestranně. Např. zřejmě asi nevíš nic o tom, kdo vládne Západu a kdo má jeho finanční systém na lonži a kdo ho hospodářsky ovládá. Pak všechny tvoje analýzy jsou jaksi mimo realitu.
Kechlibare, raději se věnuj přirůstající invazi afroarabů ve Francii, Německu, Británii a vůbec na tom hodném skvělém Západě a do válčení se ty „Velký Matematiku“ nepouštěj, to není tvoje parketa.
dědek
12:11:15
Vypadá to, že ten náhlý přerod z relativně objektivního tvora je způsoben něčím také náhlým. Vzpomínáte, s jakým strachem v očích třeba vysvětlovali naši „politikové“ akci Vrbětice? Co když mu tam v Německu někdo šlápl na kuří oko?
Alan Chalan
02:52:06
Pojďme popořadě:
1. Camp Bondsteel je druhá největší základna v Evropě. Byla vybudována v roce 1999. Když se chce, tak to s těmi základnami jde. U Rammsteinu je důvodem pokračování okupace potenciálně neposlušného Německa. Polák je zaražen v americkém rektu, ten kontrolu nepotřebuje.
2. NATO je organizace která nemá členy, ale jednoho šéfa a podřízené.
3. ostatní body přeskočím a shrnu do jediného. Deklarovaným cílem USA, jak ostatně sdělila i krvavá madla, není tažení na Moskvu konvenční armádou. Cílem je rozkouskování Ruska a dosazení loutkových vlád. Vlastně vybudování něčeho, co se USA podařilo s bývalými satelity Sovětského svazu a dokonce s jeho bývalými částmi. Díky tomu, že USA mají hodně peněz ke kterým se snadno dostanou (vytisknou si je), manipulují tyto země a defacto je kontrolují. Všechna čest, tohle jde USA skvěle, mnohem líp než komukoli jinému. Členství v NATO je pak de facto stvrzením vazalství a neformální okupace této „členské“ země.
Zde se nabízí krásné srovnání s neohrabaným sovětským svazem v roce 1968 když stvrzovali naše vazalství pomocí tanků a USA v devadesátkách kdy se totéž povedlo pomocí prestitutů, zkorumpovaných politiků a agentů v neziskovkách občanské společnosti.
Základny se staví z různých důvodů a vždy, pokud to vyžadují zájmy USA. Ne vždy jsou ale základny potřeba. Třeba v Polsku, na Ukrajině nebo u nás. V provinciích k tomu určených je potřeba vzbudit nenávist a stvořit zuřivého psa, připraveného kousat. Mimo Ukrajiny jsou ve smečce ještě Polsko, pobaltské státy, připravuje se Gruzie, Turkmenistán a další.
NATO nepotáhne na Moskvu. USA vypustí své psy a spustí barevnou revoluci.
Strach z invaze je Ruský blábol. Stejný, jako když USA tvrdí, že okupační invazí šíří demokracii a lidská práva. O čem je ten článek? O blábolech?
PS: Diplomacie je vždy lepší než válka. A tato válka je obzvlášť špatná a zbytečná. Už aby skončila. A místo ní zůstala jen ta diplomacie a válka obchodní. V té máme my, kolektivní západ už pěknou řádku šrámů a vyhlídky nejsou zrovna růžové.
Vlastimil II
07:30:24
Hlavním cílem základen NATO je – jak velmi správně (nejen Vy) píšete – kontrola a naprosté podřízení dané země. A že se navíc daří úspěšně „vychovat“ příslušné lokaje, stačí zabrousit do diskuzí na Novinkách. Jinak jsem Mariana až do dnes měl za mnohem inteligentnějšího. Jedinou pravdou v té snůšce mainstreamových blábolů je nedostatečný počet ruských vojáků. Že by nastal přerod podle příkladu p. Čulíka, který z původně zajímavých Blistů udělal proislámský plátek plně sloužící bruselskému záměru výměny obyvatelstva Evropy? Mariane přečtěte si např. M. Belica: Praha na hřbitově metropolí
dědek
05:05:17
V případě amíků platí, že i sebemenší základnička znamená, že je země okupovaná a bude poslouchat. A tak kde zatím není, většinou stačí velvyslanectví… Autor jen potvrdil, že je jen obyčejný sériový námezdní dělník.
Nojo
06:10:37
vy hloupý propagandisto kechlibare, americké základny rozmístěné po celém světě neslouží prvořadově k napadení ruska, ale k udržení vlivu v oblastech
a zemích, kde se nacházejí a k podpoře a udržení u moci tamních, vládnoucích loutek. Viz německo.
pupík
06:45:47
Mariane , to si řekneme za 2 měsíce.
Pepa
07:06:54
Kechlibar už je jako zdroj seriózních informací mrtev.
Odpočívej v pokoji, měl jsem tě rád.
SPIRON
13:45:50
Také hsem na jeho článek hleděla s otevřenou pusou a nechápala!
Bíba
07:17:52
Normálně mi to mozek nebere, jaké nuly zaměstnává deep state. Při první příležitosti se tito greténi odkopou. Je slabá tahle kobyla v posledním tažení za dobro lidstva.
islám žádné základny nepotřebuje, rozeseje systém nejprve zevnitř, a ti hlupáci a vítači se posekají již navzájem. ekonomické rozkrádací politické gengy to přivedou vše cu grunt, ani nemusí válka být. a to se vyplatí…
ctrl
Metatron
Takže USA už nepokrytě rozjíždějí třetí světovou, přisunují na jih svoje zbraně a útočí přímo na Krym…no to jsem zvědav, co na to Šalamoun v Kremlu…američtí fašisté útočí maskovaní za ukrajinské nacisty na lázeňská centra na Krymu….tohle podle mě hrozí mobilizací ruské armády….a pak to teprve začne a Rus se zastaví kdo ví až kde na západě……Krym je plný ruských turistů a fašouni tam drze začali útočit….kdo se topí, ten kolem sebe divoce kope a plácá rukama a utopí v amoku i toho, kdo ho chce zachránit….USA tedy přistoupily k tomu teroristickému postupu…..a ten mají rády..je to jejich tradice…
40 OdpovězSrp 20, 2022 19:09
sergej
Návštěvník
sergej
Falze flagisté kádrování brutopýrací a těch teroristů tu mají plné inkluzky a poté darmožrouty plní s.r.o. neziskovek paraleních řízení států sorošek.
0OdpovězUpravSrp 21, 2022 7:34
Je mi jasné že masmédiích ambasády oligaršíků se vám ani nezmíní tak to je pro ty co čumí jak tele na nová vrata nečitelné a dokonce to pro ně není česky.
https://aeronet.news/hra-s-ohnem-na-ukrajine-americky-politolog-se-pripojil-ke-kissingerovi-a-varuje-pred-hrozbou-katastrofalni-eskalace-zastupne-valky-na-ukrajine-ze-se-do-boju-zapoji-americka-armada-naprimo/
oskar
07:47:30
Neskutečně idiotský článek, který to zazdil touhle větou: „Už jenom proto měli dát v Kremlu přednost diplomacii před rozpoutáním války.“ Ví hloupý autor něco o tom, že nelze vést diplomacii s někým, kdo o ní nestojí? Než začnu psát bláboly, měl si o tom něco zjistit a nastudovat, jinak to vždy dopadne blbě…jako tento článek.
Pepa
08:27:00
Prosinec 2021 – Rusko, nejprve diplomatickou cestou a pak veřejně, předává Spojeným státům a NATO, svoje požadavky a návrhy. Nejpodstatnějšími požadavky je to, aby USA ukončily rozšiřování NATO na východ – včetně Ukrajiny – a aby nerozmisťovaly v blízkosti ruských hranic prvky raketových základen. Nebudou-li USA v reálném čase pozitivně na nejdůležitější ruské požadavky reagovat, bude RF nucena přistoupit k nespecifikovaným vojensko- technickým opatřením
Leden 2022 – USA i NATO odmítají tyto nejdůležitější ruské požadavky, a zvyšují stavy vojsk NATO ve východní Evropě a zintenzivňují dodávky zbraní na Ukrajinu. Proti komu?
SPIRON
13:49:37
A odpověď USA a NATO na ruské požadavky byla „Co vám je do toho!“
SPIRON
13:50:39
A odpověď USA a NATO na jejich ruské požadavky byla „Co vám je do toho!“
Jiří
07:48:29
Dobrý článek autora. Ale je jasné, že se nebude líbit zdejším proruským ulhaným nenávistným kolaborantům, příznivcům našeho nepřítele, oteklého polomongola a bolševika z KGB Putina.
Pijack
08:27:02
Víš něco o tom ty blbínku, že nás v roce 1968 přijeli osvobodit Ukrajinci? Vrať se do školy oteklý cajzlíku.
Joe Profaci
11:01:43
Jyrka
Je bukvice, a Rusko nemá rád, jelikož v Rusku bukvicím pšenka nekvete
Eurydika
08:07:35
Pěkné žvásty!
Rusko je prostě obklíčené NATO, za humny mu pořádají Majdany, celá leta tu USA vedou nenávistnou antiruskou kampaň, Bidet si dovolí Němcům zatrhnout Nord Stream 2 (ač je to a s nimi celou EU ekonomicky položí) a panu Kechlibarovi to zřejmě přijde naprosto v pohodě?!
Kdyby si Rusko dovolilo umístit jedinou vojenskou základnu na Kubě, bylo by z toho povyku…
Po nechutných prohlášeních Krvavé Madly, která už se škvaří v pekle, že by se „sobecké Rusko mělo rozdělit o své obrovské nerostné bohatství“ (míněno nechat se tunelovat jako za alkoholika Jelcina), bylo Putinovi asi jasné, oč Američanům jde. Komu to ještě pořád jasné není, musí být absolventem pomocné školy.
Jiří
09:06:11
Proč lžeš, že je Rusko obklíčené NATO, Putinova děvečko? Viděla jsi někdy mapu světa a na ní území Ruské federace?
Joe Profaci
11:04:24
Jyrka
Je bukvice a Rusko nemá rád, jelikož v Rusku bukvicím pšenka nekvete
Jiří
11:59:51
Tady ale jde přece o to, že ta Putinova děvucha píše blbosti o obklíčení Ruské federace vojsky NATO.
Joe Profaci
13:44:48
Jyrko
Před nedávnem jednala Čína se Šalamounovými ostrovy o policejní spolupráci, a také o možnosti čínské základny na Šalamounových ostrovech, vzdálených 2000 km!!! od Austrálie.
Zde máš reakci USA –
USA nevylučují vojenskou reakci, pokud Čína zřídí základnu na Šalamounových ostrovech!
USA vyjádřily obavy ohledně návrhu bezpečnostní dohody mezi Pekingem a Honiarou, přičemž mluvčí amerického ministerstva zahraničí poukázal na „širokou povahu bezpečnostní dohody“, která může Číně umožnit rozmístit v zemi své vojenské síly. Dohoda by prý mohla vyvolat nestabilitu a „vytvořit znepokojivý precedens pro širší oblast Tichomoří“.
A tu drzost mají ti, kteří mají vojenské základny po celém světě, v počtu cca 800 základen!!!
A reakce Austrálie proti možné čínské základně na 2000 km vzdálených Šalamounových ostrovech –
Čína kritizovala Austrálii za to, že se postavila proti bezpečnostní smlouvě se Šalamounovými ostrovy, označila to za porušení suverenity motivované koloniálním mýtem a prohlásila, že Canberra nemá právo stanovovat žádnou „červenou čáru“.
Stalo se tak, když australský premiér Scott Morrison řekl, že zřízení čínské vojenské základny v této zemi jižního Tichomoří bude pro jeho vládu „červenou linií“, jen několik dní poté, co Peking a Honiara potvrdily podpis dohody, aniž by prozradily podrobnosti.
Takže, o co tu jde?
Upadající, bývalý hegemon, rozlezlý po celém světě, a zasahující po celém světě do nezávislosti ostatních, suverénních států, musí pochopit, že svět se změnil,
a že jsou tu státy, které už nehodlají snášet anglosaské manýry.
S tím je konec, a čím dřív to v USA pochopí, tím líp pro svět.
Jiří
14:31:48
Proč se staráte o mou sexorientaci, všímejte si radši vysoké úrovně mých příspěvků, kterými vám otvírám oči, abyste nespadli do hromady proruských onucí!
Pijack
08:10:39
Já si pořád lámu hlavu nad tím, jestli již Ukrajina není členem NATO. Podle toho, jak plní svěřenou roli proti Rusku, tak členem NATO Ukrajina je… a ne že není, jak nám to propaganda fabuluje. I když ne oficiálně.
Ostatně, pokud jsou u nás vrcholní politici přesvědčeni, že je třeba na Rusko zaútočit jadernými zbraněmi, pak je věc zcela srozumitelná. Prostě nejvyšší ústavní činitelé chtějí válku… a to jadernou. Praštil jsem se do hlavy, nebo ne?
sergej
08:26:52
Jo, i Pjakin se zmínil že sem do gutlinky je namířených 15. raket megatunových hlavic a to si jako myslí že když to začne lítat že vezmou kramle? Kam
Pepa1
08:24:57
mě by spíš zajímalo-jestli mělo na Ukrajině USA ty chemický laboratoře na covid a kdoví co tam zkoumali a vyráběli.Jenže to se nedovíme-jedni plácaj a druhý mlčí-takže na tom asi něco bude a v tom případě se Rusákům nedivím.Další věc ,že se neměří stejným metrem-copak podobné prasečiny nedělá a možná ve větším měřítku i USA?Dle mne je to uměle vytvořeno a provokováno-už desítky let a Rusové se chytli,ted jde o Evropu-naprosto Evropu odříznout od energií a prakticky ji zničit.O prachy velkým hráčům už nejde-natisknou si jich co chtěji-ted jde o splnění úkolu a ten diktuje satan-všechno zničit a zbytek zootročit.Na podobné soudy jsem byl vždy raději opatrný-ale ujistil mě covid a očkování-to nebylo vymyšleno člověkem,tento rituál a nebo obřad je vítání antikrista-něco co je skoro stejně nebezpečné jako chřipka-slouží k demolici ekonomiky-k ničení dětí-restrikce byli všechny k hovnu,očkování nefunguje-ale za to je pravděpodobně nebezpečné a pořád se lže i když data a info ze světa ukazují přesný opak než oficiální pravda.Přiblížili jsme se k Biblické apokalypse a jediný způsob jak se ji vyhnout je dobré přátelství s Bohem-bez pokrytectví,bez určování co se nám hodí,co chceme,co bychom chtěli.My jsme už dojeli-prakticky jsme dojeli už při odchodu z Ráje a ted záleží na každém z nás -komu uvěříme-jestli satanovi a jeho loutkám-evoluce,revoluce,vychvalování uchyláků,hraní si na ekologii a nebo Bohu-cesta,pravda,život-Kristus Pán.Jsme vzdáleni od začátku Božího soudu-dle všech událostí-několik měsíců a spíš dní.Jakmile se rozjedou děje ze Zjevení Janova-ono některé už skrytě jedou,tak nebude vyhnutí-svět se společně s každým člověkem ocitne v pasti-tam už nepůjde manévrovat-bud mučednická smrt a nebo peklo.Ještě je chvilka a to pro nás pro všechny.
Pijack
08:38:31
Satan stvořil člověka. Bůh stvořil kočky a pejsky.
Pepa1
08:47:20
satan nic nestvořil-jen jsme ho poslechli a nasrali si do hnízda,místo Boha jsme poslechli a většina do dnes poslouchá satana a proto se stal bohem světa,ale není-je o něco silnější a chytřejší-než člověk má jiné tělo.A dnes v této fázi už je satan jen udržován-aby dodělal-to co začal,pychá mu zavřela oči a Bůh ho už zablokoval-ten neví co dělá-stejně jako jeho sluhové-sice ho poslouchaji-někteří ani neví co a koho-jen ze strachu jedou-viz naše předchozí a současná vláda,nikdo z nich netuší,že především jim jde o krk-protože jim pýcha zavřela oči
Mira
08:45:31
Zbytečně dlouhý článek…..
Joe Profaci
11:10:15
Zbytečný a hloupý, pro od blbeška pro blbešky
Jiří
08:52:06
A další prolhaný proruský nenávistný kolaborant zde lže jak cygan z Přivoza. V roce 1968 provedla okupaci ČSSR vojska Varšavské smlouvy, a to pod vedením SSSR. Vojáci SSSR zde zůstala na území ČSSR jako okupanti. Mezi vojáky SSSR byli Rusi, Ukrajinci, Kazaši, Gruzinci, Arméni…..Jinak, když už zde píšeš o té škole, tupounku, tak to podle tvého příspěvku v diskuzi vypadá, že ty jsi chodil do školy někde v RF.
Jiří
08:57:32
To patří pod nick Pijack, 08:27:02, z neznámého důvodu odpovědi přeskakují na konec diskuze, místo pod nick kterému odpovídám.
Pijack
09:11:40
Hlášení Pražského (českého) rozhlasu v roce 1969 – „naši matičku měst Prahu osvobodili Ukrajinští přátelé. Ukrajinští kluci nám přivezli svobodu na mírových tancích… Sláva Ukrajinským plukům, nikdy nezapomeneme“
Zeus
09:14:38
Jiriku jak by ti rekl muj nadrizeny, ty jsi ale vul 🙈
Jiří
12:25:29
Ano, už jsem si zvykl, že když civilizovaných občan ČR napíše jasná fakta o nějaké události z minulosti (většinou jde o nějakou událost v souvislosti s totalitním nevolnickým státem s názvem SSSR),tak proruští kolaboranti takovou osobu nazývají neslušnými výrazy.
Boomer
12:30:40
..civilizovaný občan, jehož blábolivé žvásty se hemží zapařenými onucemi, řitěmi a jejich olizováním. Akési čudné toto, Hlučínský
Jiří
12:55:43
To že jsem civilizovaný občan ČR (který má v oblibě Českou republiku), ještě neznamená, že si v diskuzi nechám všechno líbit směrem od proruských kolaborantských ulhaných poskoků Vladimíra Vladimiroviče.
Joe Profaci
13:18:17
Jyrka
Je buzík, a Rusko nenávidí, jelikož v Rusku buzíkům pšenka nekvete
Jiří
14:37:01
Nejsem gay, i když pohlazení od hezkého kluka mě vždy potěší. Např. Frigo minimax, kterého mám obvzlášť v oblibě se umí přitulit, no a co, souzníme politicky, sranda jak c y p!
Jiří
15:31:22
Ubohé hovado zde opět píše hlouposti pod mým nickem.
Jiří
16:02:28
Nicméně, že si mě někdo všímá, mě velmi vzrušuje, jistě je to mladý sameček obdivující mou vytrvalost a vysoké QI.
Joe Profaci
17:23:55
chá chá chá chá chá
Pavel K
20:13:34
¨
….v Rusku mu pšenka nekvete…. on mu stačí zdejší ňunísek, který mu ten květový výtrusní opílý a vypráší pestíky. Pak můžeme jen s údivem očekávat co na něm vyroste. Aby to nebyly opice.
Jiří
14:45:51
Cygan z Přivoza, to nebylo na tebe malý velký, promiň, hlavně to nikde nehlas.
Marchello
09:09:41
Kechlibar nezklamal, bambilion argumentů úplně o hovně. Člověk bez konceptuální znalosti o fungování a řízení běhu světa a dějin chce ostatní poučovat.
Detektor lži
09:13:13
1968 nás přepadli i Poláci, amícké m*dky!
Josef55
09:14:32
Jak by autor okomentoval situaci, pokud by se pokusil Putin budovat vojenské základny v těsné blízkost USA? T
ascari
14:57:14
Tak shodou okolností takový případ historie zná. Chruščev kdysi chtěl vybudovat základnu na Kubě, dokonce s jadernými zbraněmi. USA reagovaly námořní blokádou Kuby (tedy nikoli vojeským útokem). Z toho plyne, že Rusko, mělo li podobné podezření, mohlo také zareagovat blokádou,která by zabránila případnému dovozu raket na Ukrajinu, místo toho zahájilo bombardování Ukrajiny, a to navíc především její ruskojazyčné části.
Pepa1
09:21:29
osobně si myslím,že nejde o válku-stejně jako před tím nešlo o covid,ale jde o to co to způsobí a co si na základě comedie-která stoji plno životů jak na straně Ukrajiny tak Ruska-mužou „elity“ dovolit udělat s Evropou a potažmo se zbytkem světa.Je to pimprdlové divadlo-šachy-kde zbijí jeden druhého,ale vysledek je předem dán a Rusko jak ho někteří zbožnují-je jen vtaženo a řízeno nějakým klanem zednářů,bankéřů a hraje kompars.elity se snaží ovládnout svět od té doby co stojí a vždy se jim něco posralo,ale dnes mají už obrovskou moc-vlády jsou jen figurky-taky proto mohli spustit covid a vyvraždování ve jménu zdraví a to i v Rusku-dokonce tam byli izolované celá města,cenzuruje se tam skoro jako u nás,že tam jsou nějaké kosmetické rozdíly-to není v konečném efektu rozhodující-to je jen kamufláž a lidi jak na tenise koukají na míček.A my se tady dohadujeme zatím co nám už řežou větev
novota
09:29:07
Takže na bývalém UV KSČ/ dnes min. dopravy/ vlaje opět správná okupantská vlajka v barvě modrožluté jako připomínka jejích okupačních vojsk v roce 1968.
V recepci této budovy jsou ještě dodnes stopy po výstřelech ze samopalu, kterou provedli ukrajinští okupanti. Na rohu budovy kde zastřelili okupanti jednoho občana jsou opět květiny.
Sláma v kravíně.
Pepa1
09:32:20
paradoxy jsou někdy hodně paradoxní-jak z učenice pro satanisty
Pavel
09:32:48
„Uklidnilo“ mne autorovo tvrzení že není čeho se bát protože už jen válka v Íráku vyvolala v alianci velký rozkol To teda měli Íráčani kliku, dokážete si představit kolik obyvatel by v Íráku přežilo kdyby žádný rozkol nebyl?
Jan
10:03:17
Pan Kechlibar tady ve výčtu toho, co je pro NATO nereálné, zapomněl na jeden podstatný detail, a to je 8 let trvající vyzbrojování UK armády, čehož nejlepším důkazem je, jak dlouho teďka dokážou vzdorovat přesile. To bylo od NATO „chytré“: formálně je uk nečlen, takže lifrovat tam munici, prachy a cvičit jejich vojáky právě uniklo hledáčku lidi, jako je Kechlibar
Nojo
15:27:30
hlavní problém aktuálně nespočívá v osmileté dodávce zbraní ukrům, ale v tom, že ukři osum let budovali betonová opevnění na hranici s doněckou oblastí.. a všude kolem jsou lidi…. nicméně prý to má i výhodu v tom, že rusům stačí střílet furt do stejných míst. Ukři tam furt dodávají kanonenfuter a tak se hraje na to, dojdou-li rusům náboje, nebo ukrům vojáci.
Juri
10:37:16
Autor očividně nezná a ani neuvažuje logicky. Příběh o Smolíčkovi pacholíčkovi a jezinkách by jej mohl poučit
Boomer
11:04:20
.. mapky, které zde autor předkládá, stejně jako diskuse v souvislosti s plány s mapkami spojenými, jistě neunikly také pozornosti ruských analytiků. Jedním z cílů „speciální operace na Ukrajině“ může být právě prevence v tomto směru. Tak velká země nemůže s rukama v klíně jen tak sedět a čekat, co jako bude, co udělá protistrana. A že umí problémům vyjít vstříc, to už předvedli několikrát.. zeptejte se třeba v Kazachstánu.
Oblíbenou mantrou greendealových plašanů je princip předběžné opatrnosti. A ten je možno uplatnit i na jiné problematiky.. a dokonce i v Rusku. No považte!!
„I když není jisté, zda hrozící nevratné nebo závažné poškození skutečně nastane, není to důvod pro odklad opatření, jež mu mají zabránit.“
hovorka11
11:22:01
Článek je naprostý blud.
Před ruským zásahem se aktivizovala ukrajinská armáda na dobytí luhanska a doněcka po celé délce fronty s novou technikou dodanou z USA, GB (minomety, protitankové zbraně, radary atd.) a od nás dodanými těžkými pojízdnými houfnicemi Gvozdika.
Ten tlak byl navíc vyvolán odstřelováním těchto oblastí, kde zahynulo velké množství civilistů včetně stovek dětí. Předtím USA zrušilo dohodu o vzájemné reciproční kontrole vojenských oblastí mezi evropskými státy NATO a Ruskem. Zrušili i smlouvu o nešíření zbraní středního doletu. To už jsem tušil, že se něco chystá a že ty cvičení NATO u hranic Ruska něco významného znamená
USA s GB zatlačilo na Ukrajinu a přes podepsání dohody Minsk2 pro ukončení bojů mezi Ukrajinou, Ruskem s ručením Německa a Francie před invazí Zelenskyj prohlásil, že tyto oblasti dobude, navrátí Krym, kam zablokovali říčku pro pitnou vodu a rozbije krymský most a bude usilovat o jaderné zbraně.
V té době již ukrajinská armáda byla díky GB a USA kvalitně vycvičena a zaučena jak mají bojovat.
Pokud by nechali rusové vyvraždit obyvatele luhanska a doněcka sympatizující s rusy Azovem a pravým sektorem, jak se dělo např. za 2 sv války ve Volyni, tak by na tlak občanů v Rusku padla vláda a Rusko by se stala papírová velmoc. Následovalo by dobytí Sýrie a plno dalších převratů v „nedemokratických zemích“ jak je označuje západ.
Každá válka je špatná a tu 8 let trvající odmítla jako tuto Ukrajina (asi díky poradcům) ukončit.
Válka bude evidentně pokračovat, protože jen koukáme, jak ji naši politici podporují.
Joe Profaci
11:30:43
Jasná věc
Mike
12:28:02
Přesně tak. Ale to Kechlibarovi nemá cenu vysvětlovat, protože je zaslepená prorežimní onuce
Mike
12:30:50
Doufám, že ho za tyhle bláboly aspoň platí nějaká Sorosova neziskovka nebo jiná firma, přes kterou platí americké tajné služby svoje agenty-*“novináře“.
Protože jestli tohle dělá Kechlibar zadarmo, tak je to konec snad ještě smutnější než konec Emanuela Moravce
Joe Profaci
11:28:02
Sesmolit takový blábol, to se musel Zanzi-bar zapotit
Je to na úrovni ožraly, kterému hodili stříbrňák do plivátka
Začínám si myslet, že Milouš Jakeš nebyl až takový blbec
hovorka11
11:50:11
Ještě k významu tlaku USA na nákup 24 stíhaček F 35 pro ČR:
Tyto stíhačky jsou na vysoké komunikační schopnosti s různými částmi armády a funguji jako hromadné AWACS které spolu komunikují.
Jejich letecké výkonové parametry a bombardovací schopnosti jsou podprůměrné a nehodí se k vedení boje s méně rozvinutými státy.
Naopak se díky neviditelnosti, komunikačním a sledovacím schopnostem naopak hodí pro válku s vyspělým „nepřítelem“.
Myslím, že každému je jasné, že velké nákupy F 35 u států NATO povedou k většímu zadlužení a vojenské závislosti států NATO na americké vůli vést válku v Evropě. Myslím, že každému soudnému je jasné proti komu.
Válka na Ukrajině ukazuje, jak se toho dá ze zámoří s lidskými zdroji v EU dosáhnout.
sergej
16:42:17
…Jejich letecké výkonové parametry a bombardovací schopnosti jsou podprůměrné a nehodí se k vedení boje s méně rozvinutými státy.
Naopak se díky neviditelnosti, komunikačním a sledovacím schopnostem naopak hodí pro válku s vyspělým „nepřítelem“.
Kouká z toho leda sračka a opití rohlíkem, něco jako dostaneš přes držku ale vrátíš mu to kladivem, které ani nemáš. Tak možná strategicky něco jako obětování pěšáka v šachu.
Ktosi-iný
18:32:12
Na Jejich letecké výkonové parametry sere pes. Tie hračky majú jediný dôvod – dve percentá do kasičky v USA.
Zdá sa, že ovčania ČR (samozrejme aj lováci) sa radi zozbierajú na tie 2%,
hovorka11
20:10:20
Amici tím řeší více věcí:
1) Výborný kšeft pro své zbrojní firmy
2) Zvýšení zadlužení ČR za nevhodná letadla pro nás
3) Zvýšené ovlivňování ČR přes závislost armády na servisu za předražené stroje, předělané letiště a neschopnost vlastní soběstačnosti na obsluze složitých letadel.
Nám by zcela stačilo cca 30 ks vyzbrojených L 159 na zachycení případných narušitelů hranic za asi 1/ 10 ceny. Další peníze by šly na protileteckou ochranu a pozemní vojska.
sergej
20:42:24
Jiří
11:55:00
Zase zde píšeš o speciální vojenské operaci, rudý paragáne, i když jde jednoduše o okupaci a zabrání cizího území ze strany necivilizovaných
zlodějských vandráků Vladimíra Vladimiroviče. Nedivím se, že se s tebou tvoje děcka baví přes obálky dávané do šuplíku, proruský mužiku.
Artur
12:08:52
Blábolisto, douč se historii. Malorusko, Bělorusko,Rusko!
Boomer
12:26:32
.. hloupý Jirko, princip obálek, uložených v šuplíku na obou stranách, s příležitostným otevřením a odškrtnutím další položky, je spolehlivým způsobem, kterak posoudit kdo měl pravdu a kdo se mýlil v určité věci. Chápu, že s ohledem na vaše dva závity se vám to nutně musí jevit jako příliš složité, ale na všichni lidé jsou na tom tak špatně, jako vy. Existuje Gaussův diagram rozložení IQ v populaci, lidé vašich parametrů se v něm nacházejí nalevo od hranice 100 bodů.. tedy abych byl přesnější.. hoóóódně nalevo, těsně vedle limitu, při kterém už je nutno zvažovat použití klecového lůžka..
Joe Profaci
13:49:10
Trefa!!!
Ktosi-iný
18:37:08
Jiří – ak potrebuješ orgazmus, najdi si nejakú babu. Ale ak ti na toto stačia tie prdy, ……. tak sa radšej obes.
Ktosi-iný
18:40:31
Jiří – ak potrebuješ orgazmus, najdi si nejakú babu. Ale ak ti na toto stačia tie pr-dy, ……. tak sa radšej obes.
Mikelo
12:01:40
Nu dobrá, odkazy na Kechlibara jsem smazal. Asi má už 4 tečky a vrahcína dělá svou práci. Nebo dostal křivonosou výhružku které nelze čelit?
Svoboda
12:24:23
Autor je prostě režimní lokaj. Jen z umírněného křídla.
Jiří
12:34:59
Má zkušenost je taková, že podobné výrazy jako „režimní lokaj“ použivají většinou proruské lokajské ulhané zbabělé kolaborantské onuce směrem k civilizovaným občanům ČR (kteří mají v oblibě Českou). republiku).
Standa
12:59:38
Blb jako ty patří naSeznam. Proč se nás snažíš přesvědčit o svých bludech a hloupostech. Stejně tě nikdo tady nebere vážně a jen tu ztrácíš svůj jistě drahocenný čas. Seznam je oáza pro takové jako jsi ty.
Jiří
13:24:01
Proruský blbe*ček mne posílá na Seznam. To tu je zase sranda jak cy*p!!!!
Jiří
14:27:00
Ale přiznávám, byl jsem tam a jsou tam ještě větší vypatlanci, takže žádný sukces se nekonal. Tady je to lepší, mám to tu v oblibě, jsem tu král!
Joe Profaci
14:32:55
Jyrko
Kdybys měl krapet inteligence, co by se za nehet vešlo, odešel by si sám, tam, kam tě srdce táhne, na Seznam
Tam by si byl mezi svými, sobě rovnými, sklízel by si jen samou chválu
Tady ti všichni jen nadávají, máš to zapotřebí?
Takového talentu je na PP škoda
Jiří
15:54:04
Já zcela určitě zůstanu zde,na PP, nevadí mi ani uživatel mého nicku, který zde zaplavuje komentáře hloupostmi jako děcko z mateřské školy.
Jiří
16:06:51
No zahulíme a uvidíme. Pokud by se našel fešák, co by mě vytěžil jinak……
Pavel K
20:18:14
To musí být hnus, ty chlupatý sedáky a roztřepený voko.
Joe Profaci
21:47:03
nacionalista
13:02:18
opět jsi zmeškal zas to prosáklo měnit častěji ty pemprsky ty dva závity jak píše p.Boomer nebudou asi z nerezu koroze je sviňa
Svoboda
17:33:04
Autor je prostě režimní lokaj. Jen z umírněného křídla.
Naproti tomu Jiří jako cyp je režimní lokaj z křídla retardovaného
ornius
13:26:38
To je ale blbost.
Teď aby nám ještě vysvětlil, jaktože se tak děsně nechápavý Putin udržel tak dlouho u moci.
Autor polemizuje s naprosto nereálnou fikcí, ale skutečnost nebe na vědomí: Luhanská a Doněcká republika vyhlásily nezávislost v souladu s Chartou OSN, podobně jako Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Bangladéš, Alžírsko či Kosovo a požádaly Rusko o uznání a obranu před bombardováním z Ukrajiny. A to bylo před invazí.
Jiří
15:38:59
Ty jsi správné pako, jebe ti fakt hodně, tupče.
Jiří
15:45:10
Patří to pod nick Jiří, je to odpověď pro uživatele mého nicku, 14:27:00 (zase to samo přeskočila na konec komentářů).
Ktosi-iný
18:12:45
MARIAN KECHLIBAR je idiot. Jeho lži, absurdity , demagogiu nemá zmysel vyvracať. To jeho počítanie vojakov je prežitok z napoleonských vojen, keď každý muž s mečom určoval silu armády.
Ktosi-iný
18:22:12
Absurdní text. Autorovi by mělo stačit porovnat počty vojáků, výzbroje a ekonomické výkonnosti Nato/Rusko.
U vojáků to je cca 4:1, u výzbroje cc 18:1 u ekonomické výkonnosti cca 30:1. takže Rus tahá za výrazně kratší konec provazu. k tomu je potřeba ještě zmínit, že Nato nbojuje oficiálně vlastními silami, ale použilo již snad všechny občany států, které sousedí s Ruskem na západě, jihu i severu.
Boomer
18:34:26
..ekonomická výkonnost je prima ukazatel, ovšem závisí na více faktorech, dva z nejdůležitějších jsou energetické zdroje a suroviny.
„Došlo uhlí došla pára, vlak nám umřel mezi poli..“
Ktosi-iný
18:47:32
Keď sa už potrebuješ skrývať za cudzý nick, tak si to aspoň daj preložiť do SK.
Ktosi-iný
18:49:06
Keď sa už potrebuješ skrývať za cudzý nick, tak si to aspoň daj preložiť do SK
Uz toho vola vubec nectu. Marian zblbnul. Nebo byl blby od narozeni a jen to dobre skryval?
Vidlak to vidi asi stejne. A jeho clanky jsou dobre. Nedela ze sebe chytraka, a prizna ze neco nevi.
Ktosi-iný
18:54:14
Nechápem majiteľa tohto webu, prečo ho za_sie_ra takýmito sra-čka-mi.
Dva tschuracu se hledali, az se nasli. Jiri a Marian.
Tomáš
10:07:31
pan Kechlibar ma s poctem vojaku a techniky ktere by bylo potreba koncentrovat pred utokem proti Rusku ze strany NATO zrejme pravdu. Pravdu pokud se jedna o snahu ve valce proti Rusku zvitezit. Nicmene pokud by slo o snahu pouze do valky s Ruskem zatahnout co nejvic evropskych statu, tleskat tomu ze zamori a těžit z toho jak se bude Evropa a Rusko zároveň mydlit, statisíce mrtvejch, průmysl v kopru, 20 let tráva neporoste. Na to bohatě stačí mít pár set tisíc vojáků v Evropě a pěkně vše vyprovokovat a pak se stáhnout a sem tam poslat nějaké zbraně a hromadu propaganda keců. Přesně jako teď na Ukrajině. Tedy nemusí být záměr vyvolat vítěznou válku, ale dlouhou a opotřebovávací válku. A na to ty počty techniky a vojáků v Evropě docela stačí.
Boomer
10:20:56
..správný postřeh. Amerika už nemá chuť někde v Evropě přímo zasahovat, to si vyzkoušeli dvakrát, a už nemají zájem o nějaké rakve ve vlajce.
Budou jenom dodávat korálky, deky a staré flinty..
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Tento samolibý narcis doposud nepochopil,
že NATO není spolek válečníků sdružený proti nějakým Arabům či černochům.
Vyzvracel se tady tedy řádně.
Tedy autore,to je výkon. Trhové sviny a Tokio. Malé a bezvýznamné město vs město veliké. Aha. Logika. Ale jen Tvoje,trollí.Chtěl bych se Tě kluku ušatá zeptat. Z malého města nejde odpálit raketa? Já myslím že to jde i z vesnice. Nebo dokonce i z pole. A kromě toho,manipulátore jeden,ty vlaječky označující americké základny kolem dokola Ruska označují ještě něco. Jestlipak Ti prejt mezi ušima umožní uhádnout co? Nic? Není divu. Tak já Ti to prozradím,dezinformátore. Označují vazalský stát USA. Nepřátelský vůči Rusku. Velikost základny a počet amerického personálu v dané zemi je irelevantní. Celá armáda té které země může být použita jako kanónenfuter pro americké zájmy. Jak vypadají ty mapky teď? Tvrdit při pohledu na obklíčené Rusko že není obklíčené protože je obklíčeno málo může opravdu jen gigant ožužlaný mozkomorem. A nebo zaprodaný šmejd. Co jsi Ty nemám odvahu tipnout. Že by od každýho trochu? Ale děkuji za pomoc při orientaci v ,,kdo je kdo“ a úsporu času. Nadále mohu už Tvé příspěvky klidně přeskakovat. Lži či nesvéprávné bláboly rád oželím. Bez úcty,Červený Jiří,,Jiruna “
Rusko napadlo 2 země za 60 let. Jednu zem mají společnou s USA (dále jen NATO). Kolik jich napadlo za tu dobu NATO, nechám na uvážení každého a odvaze si to připustit. NATO je tedy útočný pakt, který vede války proto, aby živil svůj zbrojní průmysl. Ten je placen z daní Američanů a z prodeje zbraní do další zemí zapojených do NATO prasáren. Když jim pak v USA padají věžáky, tak za to prý můžou země, které byly před tím USA napadeny. To se bude dít i v Rusku, kde budou Ukrajinci (NATO bude pomáhat) provádět teroristické útoky. Možná je bude Pekarová vychvalovat, jako je vychvalovali muslimáči v USA. Rusko je humus a NATO taky, ale v souhrnu je Rusko jen lehce problémový chlapeček a NATO je letitý agresor.
To má fakt „logiku“, že je NATO zaměřené proti Arabům a černochům.)))
Proto asi tak skvěle hlídá evropskou mořskou hranici a nechává Evropu totálně zdevastovat primitivními imigranty z Afriky…
dobrej pitomec ten autor, ale hvězdičku za snahu -))))
Kechlibar a jeho bláboly jsou na úrovni Jiřího, který tady v komentářích perlí. Já jsem si myslel, že inteligentní člověk nesklouzne pod určitou laťku. Bohužel jsem se zmýlil
“ Už i irácká invaze způsobila mezi jednotlivými členy NATO velký rozkol. “
Tak to mě uklidnilo. Doufám, že to uklidnilo i Iráčany , kterým zůstala po odchodu mírových sil rozvařená a ekonomicky zničená země. Jistě to uklidnilo i Syřany, kam se přelily zdecimovaní Saddámovi sunité a vytvořili IS.
Autor mě poučil, že Mže není Temže.
To je dozajista důležitý poznatek.
Dalo by se i říci, že v tomhle ohledu autor nelže.
V r. 2019 si US stát, konkrétně Pentagon, zadal studii u RAND Corporation. Na Yanks je pěkný to, že pokud chtějí někomu Obamovsky zkroutit ruce za zády, tak se tím veřejně i pochlubí. Možná se inspirovali u Mein Kampf. Tudíž tahle kuchařka s receptem jak zničit Rusko je available na síti. Jako velmi důležitá šmakuláda se tam probírá nějaká pěkná proxy válka, konkrétně jako kvalitní a s velkým potenciálem se doporučuje plně vytěžit konflikt na Donbase. Což se o 3 roky konečně podařilo. Co bezprostředně předcházelo únoru tr. je obsaženo v rozhovoru Putina při návštěvě genseka OSN v Kremlu a také lze dohledat plné znění na netu. Snad ještě krátce kde udělali seveoroemeryčtí soudruzi chybu, tedy více chyb.
– nepočítal se zpětnými dopady sankcí
– nedokázali odhadnout situaci na trhu s energiemi
-neuvědomili si, že Rusko je podstatným exportérem potravin na planetě
-tu poslední chybu asi v době vzniku kuchařky nemohli tušit, i když kdo ví, tedy míru rozvratu západního finančního světa úspěšně korunovanou skrz pseudopandemií covidu.
Jsou tam i další už menší chybky, to nemá cenu rozebírat, snad jen, že nedržet zásoby a výroba munice je něco jako just in time v automobilce je fakt blbost, vojenské záležitosti svěřím do rukou lidí ze soft tituly vojenských politruků a zbytek budou tací, kteří si myslí, že těžké dělostřelecké kusy patří do muzea kanonády u Verdunu, protože je přece v Afgu, ani v Mali protivník neměl, když mám problém tak zalehnu a zavolám si letectvo a ono to vyřeší.
Kechlibar už dříve zaujal trollingem s tabulkama v Excelu o novém černém moru z Wu Chanu, tohle je ovšem sešup na level asi YT svazáckého influencera co si říkal Kovy.
S těmi zdroji energií jste ťal do živého, to je silný argument, který Západ a hlavně Evropu položí na lopatky! Tedy pokud se v chování vůči Rusku nezmění. Oni si ti hlupáci co tady režírují všechny ty protiruské akce, opravdu neuvědomují ohromné množství a rozložení toku energií a že velmi podstatná část jde od Rusa, ale oni si vůbec nepřipouští to, že bez ruských energií a surovin prostě padnou na hubu! Pro dlouhé vedení války a třeba jen té studené, potřebujete mít k dispozici značné zdroje nerostných surovin a energií, kde dominuje ropa a plyn pro hospodářství a nezapomeňme na elektřinu. To Evropa nemá a jede na doraz a ještě vymýšlí kraviny typu Green Deal a na to navazující šílenosti s uhlíkem a elektroauty zatím u osobní dopravy. Evropa a potažmo celý Západ si sedne na prdel a bude to hodně bolet. Rusko už přesměrovává vývoz energií a surovin do Asie a Evropa utře za nějakou dobu svůj nafoukaný rypák. A to bude průšvih! Know-how a technologická vysoká úroveň bez dostatku surovin a energií nestačí, na to dojel vlastně i ten německý válečník s knírkem. Tomu došli navíc mimo výše uvedeného i lidé a celé válečné hospodářství pomalu zkolabovalo.
Maximusi, ale všechny tyto důsledky sankcí a z toho plynoucí nedostatek všech energii a nerostných surovin Evropa a západ přeci dobře znají a vedoucí, že tahle jejich rozhodnutí nutně povedou ke kolapsu nás všech!
Vždyť přeci jedou podle not Great Resetu podle Klause Schwaba a globalistů a podle nich v roce 2030 nikdo nic nebude vlastnit a všichni budeme šťastní!
Oni nás prostřednictvím drahých energií nutných k životu chtějí připravit o všechen majetek!!!!
Stylem: „nemáš občane na zaplacení energií? A auto máš? No tak ho prodej a na chvíli zase budeš mít na energie!“
Pak po autě přijdou na řadu domy, byty, chaty, zahrady, kola, televize, pračky, ledničky, oblečení……a najednou si budeme muset všechno od globalistů pronajímat!!!
A z této obrovské totality, digitální totality, jakou tato planeta ještě nezažila, už nikdy nepůjde vystoupit!!! Já myslela,že víře, proč se vše tolik zdražuje, já myslela, že víte, že cílem toho všeho He ožebračení a zbídačení obyvatel!
Je to dlouhé, od první věty absurdní. Proč to mám číst? Autor je matematik. Ať se drží svého kopyta, pokud tedy není takový matematik, jakými byli mí učitelé a profesoři.
Svoji úroveň politologa mi předvedl už v jiném článku, kde hodnotil Vladimíra Putina asi tak kvalifikovaně, jak to tady na diskusích dokáže jistý Jiří.
Když se mi zachce keců (pro udržení přehledu o propagandě), pustím si ČT. To je pohodlnější.
Matematici typicky nemají ponětí o životabehu, jak známo.
Kechlibar je ještě větší truhlík, než jsem si myslel. Taková snůška rádoby argumentačních kravin, tak to se jen tak nevidí. On se pasoval na velkého vojenského experta a stratéga, okamžitě by mohl z fleku dělat náčelníka generálního štábu velké armády! Do výčtu agresí USA se mu nevešel třeba Vietnam, ale spousta dalších akcí po světě co ti hodní Američané ve světě za posledních 70 let provedli. A těch převratů, kde americká CIA a spol. jen zrežírovala. Kdepak USA a Západ, jsou ti hodní a Rusko je zlé a samá agresivita a to odjakživa! A tohle je úsměvné:
„Jestli Putin skutečně uvěřil v nějakou reálnou hrozbu přepadení Ruska ze strany Západu, tak žije v jiném světě než my ostatní.“
Kechlibar asi byl posledních 10 let někde v pralese a tak se k němu nedostaly informace o převratu v r. 2014 na Ukrajině, co zincenoval Západ v čele s USA, nedostaly se k němu informace o tom, jak ukrajinští nacionalisté vedení jewish lobby začali systematicky dělat příkoří ruský mluvícím obyvatelům Ukrajiny, on neví, že tam Západ za osm let vybudoval velmi silnou armádu, která měla zaútočit na obě odtržená území a Krym. Rus je jen v útoku předešel. Ta armáda byla tak silná a ještě vyzbrojována průběžně natolik, že i Rus s tím má docela problémy. Jasné, na invazi vydal jen část své armády, není hloupý, aby se choval jinak. Kechlibar si nevšiml, že Rus nelikviduje na Ukrajině energetické, dopravní a např. vodní sítě a vůbec logistiku Ukrajiny, nevšiml si toho, že nebombarduje po americko-britském způsobu města jako např. to bylo v Drážďanech za 2.WW a vůbec toho přehlédl mnohem více, on je zalezlý v západní americké prdeli a tak tady píše ty jeho zoufale úvahy. To už je podruhé, co se tady v krátkém čase projevil….. Víš co Kechlibare, vykašli se na to, seš trouba a spousta věcí ti nedochází. Máš mozek zatemněný ideologií a to způsobuje, že nejsi schopen se na věci dívat s nadhledem a nestranně. Např. zřejmě asi nevíš nic o tom, kdo vládne Západu a kdo má jeho finanční systém na lonži a kdo ho hospodářsky ovládá. Pak všechny tvoje analýzy jsou jaksi mimo realitu.
Kechlibare, raději se věnuj přirůstající invazi afroarabů ve Francii, Německu, Británii a vůbec na tom hodném skvělém Západě a do válčení se ty „Velký Matematiku“ nepouštěj, to není tvoje parketa.
Vypadá to, že ten náhlý přerod z relativně objektivního tvora je způsoben něčím také náhlým. Vzpomínáte, s jakým strachem v očích třeba vysvětlovali naši „politikové“ akci Vrbětice? Co když mu tam v Německu někdo šlápl na kuří oko?
Pojďme popořadě:
1. Camp Bondsteel je druhá největší základna v Evropě. Byla vybudována v roce 1999. Když se chce, tak to s těmi základnami jde. U Rammsteinu je důvodem pokračování okupace potenciálně neposlušného Německa. Polák je zaražen v americkém rektu, ten kontrolu nepotřebuje.
2. NATO je organizace která nemá členy, ale jednoho šéfa a podřízené.
3. ostatní body přeskočím a shrnu do jediného. Deklarovaným cílem USA, jak ostatně sdělila i krvavá madla, není tažení na Moskvu konvenční armádou. Cílem je rozkouskování Ruska a dosazení loutkových vlád. Vlastně vybudování něčeho, co se USA podařilo s bývalými satelity Sovětského svazu a dokonce s jeho bývalými částmi. Díky tomu, že USA mají hodně peněz ke kterým se snadno dostanou (vytisknou si je), manipulují tyto země a defacto je kontrolují. Všechna čest, tohle jde USA skvěle, mnohem líp než komukoli jinému. Členství v NATO je pak de facto stvrzením vazalství a neformální okupace této „členské“ země.
Zde se nabízí krásné srovnání s neohrabaným sovětským svazem v roce 1968 když stvrzovali naše vazalství pomocí tanků a USA v devadesátkách kdy se totéž povedlo pomocí prestitutů, zkorumpovaných politiků a agentů v neziskovkách občanské společnosti.
Základny se staví z různých důvodů a vždy, pokud to vyžadují zájmy USA. Ne vždy jsou ale základny potřeba. Třeba v Polsku, na Ukrajině nebo u nás. V provinciích k tomu určených je potřeba vzbudit nenávist a stvořit zuřivého psa, připraveného kousat. Mimo Ukrajiny jsou ve smečce ještě Polsko, pobaltské státy, připravuje se Gruzie, Turkmenistán a další.
NATO nepotáhne na Moskvu. USA vypustí své psy a spustí barevnou revoluci.
Strach z invaze je Ruský blábol. Stejný, jako když USA tvrdí, že okupační invazí šíří demokracii a lidská práva. O čem je ten článek? O blábolech?
PS: Diplomacie je vždy lepší než válka. A tato válka je obzvlášť špatná a zbytečná. Už aby skončila. A místo ní zůstala jen ta diplomacie a válka obchodní. V té máme my, kolektivní západ už pěknou řádku šrámů a vyhlídky nejsou zrovna růžové.
Hlavním cílem základen NATO je – jak velmi správně (nejen Vy) píšete – kontrola a naprosté podřízení dané země. A že se navíc daří úspěšně „vychovat“ příslušné lokaje, stačí zabrousit do diskuzí na Novinkách. Jinak jsem Mariana až do dnes měl za mnohem inteligentnějšího. Jedinou pravdou v té snůšce mainstreamových blábolů je nedostatečný počet ruských vojáků. Že by nastal přerod podle příkladu p. Čulíka, který z původně zajímavých Blistů udělal proislámský plátek plně sloužící bruselskému záměru výměny obyvatelstva Evropy? Mariane přečtěte si např. M. Belica: Praha na hřbitově metropolí
V případě amíků platí, že i sebemenší základnička znamená, že je země okupovaná a bude poslouchat. A tak kde zatím není, většinou stačí velvyslanectví… Autor jen potvrdil, že je jen obyčejný sériový námezdní dělník.
vy hloupý propagandisto kechlibare, americké základny rozmístěné po celém světě neslouží prvořadově k napadení ruska, ale k udržení vlivu v oblastech
a zemích, kde se nacházejí a k podpoře a udržení u moci tamních, vládnoucích loutek. Viz německo.
Mariane , to si řekneme za 2 měsíce.
Kechlibar už je jako zdroj seriózních informací mrtev.
Odpočívej v pokoji, měl jsem tě rád.
Také hsem na jeho článek hleděla s otevřenou pusou a nechápala!
Normálně mi to mozek nebere, jaké nuly zaměstnává deep state. Při první příležitosti se tito greténi odkopou. Je slabá tahle kobyla v posledním tažení za dobro lidstva.
islám žádné základny nepotřebuje, rozeseje systém nejprve zevnitř, a ti hlupáci a vítači se posekají již navzájem. ekonomické rozkrádací politické gengy to přivedou vše cu grunt, ani nemusí válka být. a to se vyplatí…
https://necenzurovanapravda.cz/2022/08/eu-financovala-vycvik-dzihadistu-islamske-organizace-jejimz-cilem-je-zavedeni-prava-saria-na-celem-svete/
ctrl
Metatron
Takže USA už nepokrytě rozjíždějí třetí světovou, přisunují na jih svoje zbraně a útočí přímo na Krym…no to jsem zvědav, co na to Šalamoun v Kremlu…američtí fašisté útočí maskovaní za ukrajinské nacisty na lázeňská centra na Krymu….tohle podle mě hrozí mobilizací ruské armády….a pak to teprve začne a Rus se zastaví kdo ví až kde na západě……Krym je plný ruských turistů a fašouni tam drze začali útočit….kdo se topí, ten kolem sebe divoce kope a plácá rukama a utopí v amoku i toho, kdo ho chce zachránit….USA tedy přistoupily k tomu teroristickému postupu…..a ten mají rády..je to jejich tradice…
40 OdpovězSrp 20, 2022 19:09
sergej
Návštěvník
sergej
Falze flagisté kádrování brutopýrací a těch teroristů tu mají plné inkluzky a poté darmožrouty plní s.r.o. neziskovek paraleních řízení států sorošek.
0OdpovězUpravSrp 21, 2022 7:34
Je mi jasné že masmédiích ambasády oligaršíků se vám ani nezmíní tak to je pro ty co čumí jak tele na nová vrata nečitelné a dokonce to pro ně není česky.
https://aeronet.news/hra-s-ohnem-na-ukrajine-americky-politolog-se-pripojil-ke-kissingerovi-a-varuje-pred-hrozbou-katastrofalni-eskalace-zastupne-valky-na-ukrajine-ze-se-do-boju-zapoji-americka-armada-naprimo/
Neskutečně idiotský článek, který to zazdil touhle větou: „Už jenom proto měli dát v Kremlu přednost diplomacii před rozpoutáním války.“ Ví hloupý autor něco o tom, že nelze vést diplomacii s někým, kdo o ní nestojí? Než začnu psát bláboly, měl si o tom něco zjistit a nastudovat, jinak to vždy dopadne blbě…jako tento článek.
Prosinec 2021 – Rusko, nejprve diplomatickou cestou a pak veřejně, předává Spojeným státům a NATO, svoje požadavky a návrhy. Nejpodstatnějšími požadavky je to, aby USA ukončily rozšiřování NATO na východ – včetně Ukrajiny – a aby nerozmisťovaly v blízkosti ruských hranic prvky raketových základen. Nebudou-li USA v reálném čase pozitivně na nejdůležitější ruské požadavky reagovat, bude RF nucena přistoupit k nespecifikovaným vojensko- technickým opatřením
Leden 2022 – USA i NATO odmítají tyto nejdůležitější ruské požadavky, a zvyšují stavy vojsk NATO ve východní Evropě a zintenzivňují dodávky zbraní na Ukrajinu. Proti komu?
A odpověď USA a NATO na ruské požadavky byla „Co vám je do toho!“
A odpověď USA a NATO na jejich ruské požadavky byla „Co vám je do toho!“
Dobrý článek autora. Ale je jasné, že se nebude líbit zdejším proruským ulhaným nenávistným kolaborantům, příznivcům našeho nepřítele, oteklého polomongola a bolševika z KGB Putina.
Víš něco o tom ty blbínku, že nás v roce 1968 přijeli osvobodit Ukrajinci? Vrať se do školy oteklý cajzlíku.
Jyrka
Je bukvice, a Rusko nemá rád, jelikož v Rusku bukvicím pšenka nekvete
Pěkné žvásty!
Rusko je prostě obklíčené NATO, za humny mu pořádají Majdany, celá leta tu USA vedou nenávistnou antiruskou kampaň, Bidet si dovolí Němcům zatrhnout Nord Stream 2 (ač je to a s nimi celou EU ekonomicky položí) a panu Kechlibarovi to zřejmě přijde naprosto v pohodě?!
Kdyby si Rusko dovolilo umístit jedinou vojenskou základnu na Kubě, bylo by z toho povyku…
Po nechutných prohlášeních Krvavé Madly, která už se škvaří v pekle, že by se „sobecké Rusko mělo rozdělit o své obrovské nerostné bohatství“ (míněno nechat se tunelovat jako za alkoholika Jelcina), bylo Putinovi asi jasné, oč Američanům jde. Komu to ještě pořád jasné není, musí být absolventem pomocné školy.
Proč lžeš, že je Rusko obklíčené NATO, Putinova děvečko? Viděla jsi někdy mapu světa a na ní území Ruské federace?
Jyrka
a Rusko nemá rád, jelikož v Rusku bukvicím pšenka nekvete
Je bukvice
Tady ale jde přece o to, že ta Putinova děvucha píše blbosti o obklíčení Ruské federace vojsky NATO.
Jyrko
Před nedávnem jednala Čína se Šalamounovými ostrovy o policejní spolupráci, a také o možnosti čínské základny na Šalamounových ostrovech, vzdálených 2000 km!!! od Austrálie.
Zde máš reakci USA –
USA nevylučují vojenskou reakci, pokud Čína zřídí základnu na Šalamounových ostrovech!
USA vyjádřily obavy ohledně návrhu bezpečnostní dohody mezi Pekingem a Honiarou, přičemž mluvčí amerického ministerstva zahraničí poukázal na „širokou povahu bezpečnostní dohody“, která může Číně umožnit rozmístit v zemi své vojenské síly. Dohoda by prý mohla vyvolat nestabilitu a „vytvořit znepokojivý precedens pro širší oblast Tichomoří“.
A tu drzost mají ti, kteří mají vojenské základny po celém světě, v počtu cca 800 základen!!!
A reakce Austrálie proti možné čínské základně na 2000 km vzdálených Šalamounových ostrovech –
Čína kritizovala Austrálii za to, že se postavila proti bezpečnostní smlouvě se Šalamounovými ostrovy, označila to za porušení suverenity motivované koloniálním mýtem a prohlásila, že Canberra nemá právo stanovovat žádnou „červenou čáru“.
Stalo se tak, když australský premiér Scott Morrison řekl, že zřízení čínské vojenské základny v této zemi jižního Tichomoří bude pro jeho vládu „červenou linií“, jen několik dní poté, co Peking a Honiara potvrdily podpis dohody, aniž by prozradily podrobnosti.
Takže, o co tu jde?
Upadající, bývalý hegemon, rozlezlý po celém světě, a zasahující po celém světě do nezávislosti ostatních, suverénních států, musí pochopit, že svět se změnil,
a že jsou tu státy, které už nehodlají snášet anglosaské manýry.
S tím je konec, a čím dřív to v USA pochopí, tím líp pro svět.
Proč se staráte o mou sexorientaci, všímejte si radši vysoké úrovně mých příspěvků, kterými vám otvírám oči, abyste nespadli do hromady proruských onucí!
Já si pořád lámu hlavu nad tím, jestli již Ukrajina není členem NATO. Podle toho, jak plní svěřenou roli proti Rusku, tak členem NATO Ukrajina je… a ne že není, jak nám to propaganda fabuluje. I když ne oficiálně.
Ostatně, pokud jsou u nás vrcholní politici přesvědčeni, že je třeba na Rusko zaútočit jadernými zbraněmi, pak je věc zcela srozumitelná. Prostě nejvyšší ústavní činitelé chtějí válku… a to jadernou. Praštil jsem se do hlavy, nebo ne?
Jo, i Pjakin se zmínil že sem do gutlinky je namířených 15. raket megatunových hlavic a to si jako myslí že když to začne lítat že vezmou kramle? Kam
mě by spíš zajímalo-jestli mělo na Ukrajině USA ty chemický laboratoře na covid a kdoví co tam zkoumali a vyráběli.Jenže to se nedovíme-jedni plácaj a druhý mlčí-takže na tom asi něco bude a v tom případě se Rusákům nedivím.Další věc ,že se neměří stejným metrem-copak podobné prasečiny nedělá a možná ve větším měřítku i USA?Dle mne je to uměle vytvořeno a provokováno-už desítky let a Rusové se chytli,ted jde o Evropu-naprosto Evropu odříznout od energií a prakticky ji zničit.O prachy velkým hráčům už nejde-natisknou si jich co chtěji-ted jde o splnění úkolu a ten diktuje satan-všechno zničit a zbytek zootročit.Na podobné soudy jsem byl vždy raději opatrný-ale ujistil mě covid a očkování-to nebylo vymyšleno člověkem,tento rituál a nebo obřad je vítání antikrista-něco co je skoro stejně nebezpečné jako chřipka-slouží k demolici ekonomiky-k ničení dětí-restrikce byli všechny k hovnu,očkování nefunguje-ale za to je pravděpodobně nebezpečné a pořád se lže i když data a info ze světa ukazují přesný opak než oficiální pravda.Přiblížili jsme se k Biblické apokalypse a jediný způsob jak se ji vyhnout je dobré přátelství s Bohem-bez pokrytectví,bez určování co se nám hodí,co chceme,co bychom chtěli.My jsme už dojeli-prakticky jsme dojeli už při odchodu z Ráje a ted záleží na každém z nás -komu uvěříme-jestli satanovi a jeho loutkám-evoluce,revoluce,vychvalování uchyláků,hraní si na ekologii a nebo Bohu-cesta,pravda,život-Kristus Pán.Jsme vzdáleni od začátku Božího soudu-dle všech událostí-několik měsíců a spíš dní.Jakmile se rozjedou děje ze Zjevení Janova-ono některé už skrytě jedou,tak nebude vyhnutí-svět se společně s každým člověkem ocitne v pasti-tam už nepůjde manévrovat-bud mučednická smrt a nebo peklo.Ještě je chvilka a to pro nás pro všechny.
Satan stvořil člověka. Bůh stvořil kočky a pejsky.
satan nic nestvořil-jen jsme ho poslechli a nasrali si do hnízda,místo Boha jsme poslechli a většina do dnes poslouchá satana a proto se stal bohem světa,ale není-je o něco silnější a chytřejší-než člověk má jiné tělo.A dnes v této fázi už je satan jen udržován-aby dodělal-to co začal,pychá mu zavřela oči a Bůh ho už zablokoval-ten neví co dělá-stejně jako jeho sluhové-sice ho poslouchaji-někteří ani neví co a koho-jen ze strachu jedou-viz naše předchozí a současná vláda,nikdo z nich netuší,že především jim jde o krk-protože jim pýcha zavřela oči
Zbytečně dlouhý článek…..
Zbytečný a hloupý, pro od blbeška pro blbešky
A další prolhaný proruský nenávistný kolaborant zde lže jak cygan z Přivoza. V roce 1968 provedla okupaci ČSSR vojska Varšavské smlouvy, a to pod vedením SSSR. Vojáci SSSR zde zůstala na území ČSSR jako okupanti. Mezi vojáky SSSR byli Rusi, Ukrajinci, Kazaši, Gruzinci, Arméni…..Jinak, když už zde píšeš o té škole, tupounku, tak to podle tvého příspěvku v diskuzi vypadá, že ty jsi chodil do školy někde v RF.
To patří pod nick Pijack, 08:27:02, z neznámého důvodu odpovědi přeskakují na konec diskuze, místo pod nick kterému odpovídám.
Hlášení Pražského (českého) rozhlasu v roce 1969 – „naši matičku měst Prahu osvobodili Ukrajinští přátelé. Ukrajinští kluci nám přivezli svobodu na mírových tancích… Sláva Ukrajinským plukům, nikdy nezapomeneme“
Jiriku jak by ti rekl muj nadrizeny, ty jsi ale vul 🙈
Ano, už jsem si zvykl, že když civilizovaných občan ČR napíše jasná fakta o nějaké události z minulosti (většinou jde o nějakou událost v souvislosti s totalitním nevolnickým státem s názvem SSSR),tak proruští kolaboranti takovou osobu nazývají neslušnými výrazy.
..civilizovaný občan, jehož blábolivé žvásty se hemží zapařenými onucemi, řitěmi a jejich olizováním. Akési čudné toto, Hlučínský
To že jsem civilizovaný občan ČR (který má v oblibě Českou republiku), ještě neznamená, že si v diskuzi nechám všechno líbit směrem od proruských kolaborantských ulhaných poskoků Vladimíra Vladimiroviče.
Jyrka
Je buzík, a Rusko nenávidí, jelikož v Rusku buzíkům pšenka nekvete
Nejsem gay, i když pohlazení od hezkého kluka mě vždy potěší. Např. Frigo minimax, kterého mám obvzlášť v oblibě se umí přitulit, no a co, souzníme politicky, sranda jak c y p!
Ubohé hovado zde opět píše hlouposti pod mým nickem.
Nicméně, že si mě někdo všímá, mě velmi vzrušuje, jistě je to mladý sameček obdivující mou vytrvalost a vysoké QI.
chá chá chá chá chá
….v Rusku mu pšenka nekvete…. on mu stačí zdejší ňunísek, který mu ten květový výtrusní opílý a vypráší pestíky. Pak můžeme jen s údivem očekávat co na něm vyroste. Aby to nebyly opice.
Cygan z Přivoza, to nebylo na tebe malý velký, promiň, hlavně to nikde nehlas.
Kechlibar nezklamal, bambilion argumentů úplně o hovně. Člověk bez konceptuální znalosti o fungování a řízení běhu světa a dějin chce ostatní poučovat.
1968 nás přepadli i Poláci, amícké m*dky!
Jak by autor okomentoval situaci, pokud by se pokusil Putin budovat vojenské základny v těsné blízkost USA? T
Tak shodou okolností takový případ historie zná. Chruščev kdysi chtěl vybudovat základnu na Kubě, dokonce s jadernými zbraněmi. USA reagovaly námořní blokádou Kuby (tedy nikoli vojeským útokem). Z toho plyne, že Rusko, mělo li podobné podezření, mohlo také zareagovat blokádou,která by zabránila případnému dovozu raket na Ukrajinu, místo toho zahájilo bombardování Ukrajiny, a to navíc především její ruskojazyčné části.
osobně si myslím,že nejde o válku-stejně jako před tím nešlo o covid,ale jde o to co to způsobí a co si na základě comedie-která stoji plno životů jak na straně Ukrajiny tak Ruska-mužou „elity“ dovolit udělat s Evropou a potažmo se zbytkem světa.Je to pimprdlové divadlo-šachy-kde zbijí jeden druhého,ale vysledek je předem dán a Rusko jak ho někteří zbožnují-je jen vtaženo a řízeno nějakým klanem zednářů,bankéřů a hraje kompars.elity se snaží ovládnout svět od té doby co stojí a vždy se jim něco posralo,ale dnes mají už obrovskou moc-vlády jsou jen figurky-taky proto mohli spustit covid a vyvraždování ve jménu zdraví a to i v Rusku-dokonce tam byli izolované celá města,cenzuruje se tam skoro jako u nás,že tam jsou nějaké kosmetické rozdíly-to není v konečném efektu rozhodující-to je jen kamufláž a lidi jak na tenise koukají na míček.A my se tady dohadujeme
zatím co nám už řežou větev
Takže na bývalém UV KSČ/ dnes min. dopravy/ vlaje opět správná okupantská vlajka v barvě modrožluté jako připomínka jejích okupačních vojsk v roce 1968.
V recepci této budovy jsou ještě dodnes stopy po výstřelech ze samopalu, kterou provedli ukrajinští okupanti. Na rohu budovy kde zastřelili okupanti jednoho občana jsou opět květiny.
Sláma v kravíně.
paradoxy jsou někdy hodně paradoxní-jak z učenice pro satanisty
„Uklidnilo“ mne autorovo tvrzení že není čeho se bát protože už jen válka v Íráku vyvolala v alianci velký rozkol
To teda měli Íráčani kliku, dokážete si představit kolik obyvatel by v Íráku přežilo kdyby žádný rozkol nebyl?
Pan Kechlibar tady ve výčtu toho, co je pro NATO nereálné, zapomněl na jeden podstatný detail, a to je 8 let trvající vyzbrojování UK armády, čehož nejlepším důkazem je, jak dlouho teďka dokážou vzdorovat přesile. To bylo od NATO „chytré“: formálně je uk nečlen, takže lifrovat tam munici, prachy a cvičit jejich vojáky právě uniklo hledáčku lidi, jako je Kechlibar
hlavní problém aktuálně nespočívá v osmileté dodávce zbraní ukrům, ale v tom, že ukři osum let budovali betonová opevnění na hranici s doněckou oblastí.. a všude kolem jsou lidi…. nicméně prý to má i výhodu v tom, že rusům stačí střílet furt do stejných míst. Ukři tam furt dodávají kanonenfuter a tak se hraje na to, dojdou-li rusům náboje, nebo ukrům vojáci.
Autor očividně nezná a ani neuvažuje logicky. Příběh o Smolíčkovi pacholíčkovi a jezinkách by jej mohl poučit
.. mapky, které zde autor předkládá, stejně jako diskuse v souvislosti s plány s mapkami spojenými, jistě neunikly také pozornosti ruských analytiků. Jedním z cílů „speciální operace na Ukrajině“ může být právě prevence v tomto směru. Tak velká země nemůže s rukama v klíně jen tak sedět a čekat, co jako bude, co udělá protistrana. A že umí problémům vyjít vstříc, to už předvedli několikrát.. zeptejte se třeba v Kazachstánu.
Oblíbenou mantrou greendealových plašanů je princip předběžné opatrnosti. A ten je možno uplatnit i na jiné problematiky.. a dokonce i v Rusku. No považte!!
„I když není jisté, zda hrozící nevratné nebo závažné poškození skutečně nastane, není to důvod pro odklad opatření, jež mu mají zabránit.“
Článek je naprostý blud.
Před ruským zásahem se aktivizovala ukrajinská armáda na dobytí luhanska a doněcka po celé délce fronty s novou technikou dodanou z USA, GB (minomety, protitankové zbraně, radary atd.) a od nás dodanými těžkými pojízdnými houfnicemi Gvozdika.
Ten tlak byl navíc vyvolán odstřelováním těchto oblastí, kde zahynulo velké množství civilistů včetně stovek dětí. Předtím USA zrušilo dohodu o vzájemné reciproční kontrole vojenských oblastí mezi evropskými státy NATO a Ruskem. Zrušili i smlouvu o nešíření zbraní středního doletu. To už jsem tušil, že se něco chystá a že ty cvičení NATO u hranic Ruska něco významného znamená
USA s GB zatlačilo na Ukrajinu a přes podepsání dohody Minsk2 pro ukončení bojů mezi Ukrajinou, Ruskem s ručením Německa a Francie před invazí Zelenskyj prohlásil, že tyto oblasti dobude, navrátí Krym, kam zablokovali říčku pro pitnou vodu a rozbije krymský most a bude usilovat o jaderné zbraně.
V té době již ukrajinská armáda byla díky GB a USA kvalitně vycvičena a zaučena jak mají bojovat.
Pokud by nechali rusové vyvraždit obyvatele luhanska a doněcka sympatizující s rusy Azovem a pravým sektorem, jak se dělo např. za 2 sv války ve Volyni, tak by na tlak občanů v Rusku padla vláda a Rusko by se stala papírová velmoc. Následovalo by dobytí Sýrie a plno dalších převratů v „nedemokratických zemích“ jak je označuje západ.
Každá válka je špatná a tu 8 let trvající odmítla jako tuto Ukrajina (asi díky poradcům) ukončit.
Válka bude evidentně pokračovat, protože jen koukáme, jak ji naši politici podporují.
Jasná věc
Přesně tak. Ale to Kechlibarovi nemá cenu vysvětlovat, protože je zaslepená prorežimní onuce
Doufám, že ho za tyhle bláboly aspoň platí nějaká Sorosova neziskovka nebo jiná firma, přes kterou platí americké tajné služby svoje agenty-*“novináře“.
Protože jestli tohle dělá Kechlibar zadarmo, tak je to konec snad ještě smutnější než konec Emanuela Moravce
Sesmolit takový blábol, to se musel Zanzi-bar zapotit
Je to na úrovni ožraly, kterému hodili stříbrňák do plivátka
Začínám si myslet, že Milouš Jakeš nebyl až takový blbec
Ještě k významu tlaku USA na nákup 24 stíhaček F 35 pro ČR:
Tyto stíhačky jsou na vysoké komunikační schopnosti s různými částmi armády a funguji jako hromadné AWACS které spolu komunikují.
Jejich letecké výkonové parametry a bombardovací schopnosti jsou podprůměrné a nehodí se k vedení boje s méně rozvinutými státy.
Naopak se díky neviditelnosti, komunikačním a sledovacím schopnostem naopak hodí pro válku s vyspělým „nepřítelem“.
Myslím, že každému je jasné, že velké nákupy F 35 u států NATO povedou k většímu zadlužení a vojenské závislosti států NATO na americké vůli vést válku v Evropě. Myslím, že každému soudnému je jasné proti komu.
Válka na Ukrajině ukazuje, jak se toho dá ze zámoří s lidskými zdroji v EU dosáhnout.
Naopak se díky neviditelnosti, komunikačním a sledovacím schopnostem naopak hodí pro válku s vyspělým „nepřítelem“.
Kouká z toho leda sračka a opití rohlíkem, něco jako dostaneš přes držku ale vrátíš mu to kladivem, které ani nemáš.
Tak možná strategicky něco jako obětování pěšáka v šachu.
Na Jejich letecké výkonové parametry sere pes. Tie hračky majú jediný dôvod – dve percentá do kasičky v USA.
Zdá sa, že ovčania ČR (samozrejme aj lováci) sa radi zozbierajú na tie 2%,
Amici tím řeší více věcí:
1) Výborný kšeft pro své zbrojní firmy
2) Zvýšení zadlužení ČR za nevhodná letadla pro nás
3) Zvýšené ovlivňování ČR přes závislost armády na servisu za předražené stroje, předělané letiště a neschopnost vlastní soběstačnosti na obsluze složitých letadel.
Nám by zcela stačilo cca 30 ks vyzbrojených L 159 na zachycení případných narušitelů hranic za asi 1/ 10 ceny. Další peníze by šly na protileteckou ochranu a pozemní vojska.
Zase zde píšeš o speciální vojenské operaci, rudý paragáne, i když jde jednoduše o okupaci a zabrání cizího území ze strany necivilizovaných
zlodějských vandráků Vladimíra Vladimiroviče. Nedivím se, že se s tebou tvoje děcka baví přes obálky dávané do šuplíku, proruský mužiku.
Blábolisto, douč se historii. Malorusko, Bělorusko,Rusko!
.. hloupý Jirko, princip obálek, uložených v šuplíku na obou stranách, s příležitostným otevřením a odškrtnutím další položky, je spolehlivým způsobem, kterak posoudit kdo měl pravdu a kdo se mýlil v určité věci. Chápu, že s ohledem na vaše dva závity se vám to nutně musí jevit jako příliš složité, ale na všichni lidé jsou na tom tak špatně, jako vy. Existuje Gaussův diagram rozložení IQ v populaci, lidé vašich parametrů se v něm nacházejí nalevo od hranice 100 bodů.. tedy abych byl přesnější.. hoóóódně nalevo, těsně vedle limitu, při kterém už je nutno zvažovat použití klecového lůžka..
Trefa!!!
Jiří – ak potrebuješ orgazmus, najdi si nejakú babu. Ale ak ti na toto stačia tie prdy, ……. tak sa radšej obes.
Jiří – ak potrebuješ orgazmus, najdi si nejakú babu. Ale ak ti na toto stačia tie pr-dy, ……. tak sa radšej obes.
Nu dobrá, odkazy na Kechlibara jsem smazal. Asi má už 4 tečky a vrahcína dělá svou práci. Nebo dostal křivonosou výhružku které nelze čelit?
Autor je prostě režimní lokaj. Jen z umírněného křídla.
Má zkušenost je taková, že podobné výrazy jako „režimní lokaj“ použivají většinou proruské lokajské ulhané zbabělé kolaborantské onuce směrem k civilizovaným občanům ČR (kteří mají v oblibě Českou). republiku).
Blb jako ty patří naSeznam. Proč se nás snažíš přesvědčit o svých bludech a hloupostech. Stejně tě nikdo tady nebere vážně a jen tu ztrácíš svůj jistě drahocenný čas. Seznam je oáza pro takové jako jsi ty.
Proruský blbe*ček mne posílá na Seznam. To tu je zase sranda jak cy*p!!!!
Ale přiznávám, byl jsem tam a jsou tam ještě větší vypatlanci, takže žádný sukces se nekonal. Tady je to lepší, mám to tu v oblibě, jsem tu král!
Jyrko
Kdybys měl krapet inteligence, co by se za nehet vešlo, odešel by si sám, tam, kam tě srdce táhne, na Seznam
Tam by si byl mezi svými, sobě rovnými, sklízel by si jen samou chválu
Tady ti všichni jen nadávají, máš to zapotřebí?
Takového talentu je na PP škoda
Já zcela určitě zůstanu zde,na PP, nevadí mi ani uživatel mého nicku, který zde zaplavuje komentáře hloupostmi jako děcko z mateřské školy.
No zahulíme a uvidíme. Pokud by se našel fešák, co by mě vytěžil jinak……
To musí být hnus, ty chlupatý sedáky a roztřepený voko.
opět jsi zmeškal zas to prosáklo měnit častěji ty pemprsky
ty dva závity jak píše p.Boomer nebudou asi z nerezu koroze je sviňa
Autor je prostě režimní lokaj. Jen z umírněného křídla.
Naproti tomu Jiří jako cyp je režimní lokaj z křídla retardovaného
To je ale blbost.
Teď aby nám ještě vysvětlil, jaktože se tak děsně nechápavý Putin udržel tak dlouho u moci.
Autor polemizuje s naprosto nereálnou fikcí, ale skutečnost nebe na vědomí: Luhanská a Doněcká republika vyhlásily nezávislost v souladu s Chartou OSN, podobně jako Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Bangladéš, Alžírsko či Kosovo a požádaly Rusko o uznání a obranu před bombardováním z Ukrajiny. A to bylo před invazí.
Ty jsi správné pako, jebe ti fakt hodně, tupče.
Patří to pod nick Jiří, je to odpověď pro uživatele mého nicku, 14:27:00 (zase to samo přeskočila na konec komentářů).
MARIAN KECHLIBAR je idiot. Jeho lži, absurdity , demagogiu nemá zmysel vyvracať. To jeho počítanie vojakov je prežitok z napoleonských vojen, keď každý muž s mečom určoval silu armády.
Absurdní text. Autorovi by mělo stačit porovnat počty vojáků, výzbroje a ekonomické výkonnosti Nato/Rusko.
U vojáků to je cca 4:1, u výzbroje cc 18:1 u ekonomické výkonnosti cca 30:1. takže Rus tahá za výrazně kratší konec provazu. k tomu je potřeba ještě zmínit, že Nato nbojuje oficiálně vlastními silami, ale použilo již snad všechny občany států, které sousedí s Ruskem na západě, jihu i severu.
..ekonomická výkonnost je prima ukazatel, ovšem závisí na více faktorech, dva z nejdůležitějších jsou energetické zdroje a suroviny.
„Došlo uhlí došla pára, vlak nám umřel mezi poli..“
Keď sa už potrebuješ skrývať za cudzý nick, tak si to aspoň daj preložiť do SK.
Keď sa už potrebuješ skrývať za cudzý nick, tak si to aspoň daj preložiť do SK
Uz toho vola vubec nectu. Marian zblbnul. Nebo byl blby od narozeni a jen to dobre skryval?
Vidlak to vidi asi stejne. A jeho clanky jsou dobre. Nedela ze sebe chytraka, a prizna ze neco nevi.
Nechápem majiteľa tohto webu, prečo ho za_sie_ra takýmito sra-čka-mi.
Dva tschuracu se hledali, az se nasli. Jiri a Marian.
pan Kechlibar ma s poctem vojaku a techniky ktere by bylo potreba koncentrovat pred utokem proti Rusku ze strany NATO zrejme pravdu. Pravdu pokud se jedna o snahu ve valce proti Rusku zvitezit. Nicmene pokud by slo o snahu pouze do valky s Ruskem zatahnout co nejvic evropskych statu, tleskat tomu ze zamori a těžit z toho jak se bude Evropa a Rusko zároveň mydlit, statisíce mrtvejch, průmysl v kopru, 20 let tráva neporoste. Na to bohatě stačí mít pár set tisíc vojáků v Evropě a pěkně vše vyprovokovat a pak se stáhnout a sem tam poslat nějaké zbraně a hromadu propaganda keců. Přesně jako teď na Ukrajině. Tedy nemusí být záměr vyvolat vítěznou válku, ale dlouhou a opotřebovávací válku. A na to ty počty techniky a vojáků v Evropě docela stačí.
..správný postřeh. Amerika už nemá chuť někde v Evropě přímo zasahovat, to si vyzkoušeli dvakrát, a už nemají zájem o nějaké rakve ve vlajce.
Budou jenom dodávat korálky, deky a staré flinty..