Jak dopadne válka na Ukrajině?
JAN BARTOŇ
Generál Jiří Šedivý byl 18.1.2023 večer hostem CNN Prima News a komentoval průběh prezidentské kampaně zejména ve vztahu k válce na Ukrajině. V zásadě doporučil Petru Pavlovi, aby na „zatažení Česka do války“ nereagoval. Nicméně, Pavel už na plakáty Andreje Babiše reagoval a označil je za lživé. Faktem je, že osoba prezidenta i jako vrchního velitele ozbrojených sil nemá na „zatažení země do války“ zásadní vliv. To vyplývá z Ústavy. Nicméně, opět se jen potvrzuje, že přímá volba prezidenta v roli, jakou hraje v českém politickém systému, nemá opodstatnění a vytváří sama o sobě dojem, že jsme státem s prezidentským systémem, ačkoliv tomu tak není.
Vraťme se však k podstatě otázky zatažení války na Ukrajině do předvolební kampaně. Osobně velmi souzním s názory generála Šedivého v médiích o podstatě konfliktu na Ukrajině. Západ se musí připravit na možnost, že válka na Ukrajině neskončí přesně podle jeho představ, varuje bývalý náčelník generálního štábu Jiří Šedivý. Existují podle něj varianty úplného vítězství Ukrajiny, ale i takové, které nebudou odpovídat ideálnímu scénáři. Souhlasí s bývalým americkým ministrem zahraničí Henrym Kissingerem, který varoval před nebezpečím vyplývajícím ze sbližování Ruska s Čínou. Šedivý to řekl v rozhovoru pro ČTK.
Každé řešení, které připouští jiný konec války než vítězství Ukrajiny, je v našem prostředí okamžitě spojováno s „mnichovanstvím“ a konkrétně s britským předválečným premiérem Chamberlainem. Proto také bývá Šedivý často ostrakizován jako „podporovatel Kremlu“. Přitom má za sebou podobný vývoj jako Pavel, je asi o 8 let starší a možná si více uvědomuje, že Rusko je jadernou mocností a spatřuje v tom hlavní nebezpečí ukrajinského konfliktu.
Podle mého soudu řešením situace není rétorika, kterou předvedl ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj na okraj davoského Světového ekonomického fóra. Není jasné, kdo přesně nyní rozhoduje v Kremlu a jestli je ruský prezident Vladimir Putin vůbec naživu, řekl ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Pochyby ohledně ruského vedení vyjádřil při ranním videohovoru s účastníky „ukrajinské snídaně“ na okraj Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu, píše ruskojazyčný server BBC.
Báchorky o Putinových dvojnících slýcháme ostatně z Ukrajiny velmi často. Podle řady zpráv z Ukrajiny už je Putin dávno po smrti a vystupuje za něho dvojník. Nicméně, americké ani britské služby, které o válce na Ukrajině referují, tyto dezinformace zcela ignorují. A jsou to právě britské zdroje, které čas od času potvrdí realitu na ukrajinské frontě – naposledy ztrátu Soledaru.
Šedivý ale upozorňuje na další velmi podstatný faktor ve válce na Ukrajině. Rusko má pětkrát větší zdroje tak zvané „živé síly“ a ani dodávky moderní západní vojenské techniky včetně tanků a obrněných vozidel nemusejí být pro výsledek války rozhodující.
Občas se dokonce i v českých médiích (CNN Prima News) objeví vážná kritika ukrajinské armády. Na ukrajinské frontě bojují desítky Čechů. Většina z nich má podepsanou smlouvu s tamní armádou. Štábu CNN Prima NEWS mimo jiné prozradili, že si z žoldu kupují nejen vybavení, ale i zbraně. Někteří přitom nešetří kritikou na adresu ukrajinské armády, a to včetně jejích velitelů…Vysoké platy vojáků mají snížit korupci v armádě, která je stále velkým problémem. Ze svých žoldů si musejí kupovat vybavení i zbraně. „Nemáme například termovizi, doplňky na zbraně, oblečení. Za to se utrácí zhruba 60 procent platu,“ popsal další z českých vojáků. Podle stejného zdroje je plat českých vojáků na Ukrajině sto tisíc korun, po odečtení výdajů na výzbroj tak činí 40000 Kč. Takže o něco víc, než je český průměrný plat v civilních zaměstnáních. I když jsou Češi v uniformách ukrajinské armády, nešetří k ní kritikou. „Jsou líní, když se má někam jít, tak se nejde, když chcete lepší výzbroj, nemají,“ sdělil český voják.
Taková je tedy odvrácená tvář války na Ukrajině. Proto bych vůbec nepodceňoval slova generála Šedivého o tom, že ukrajinská válka nemusí skončit podle představ Západu. Ruské nebezpečí tak dle mého soudu není radno ignorovat, protože ruský postup na Západ je bezesporu hrozbou. Nelze mu ale zabránit propagandou.
- Válečná mašinérie jede - 30.11.2024
- Když se německý Titanic bude potápět, tak nás jeho vír bude táhnout s sebou - 30.11.2024
- V turecké televizi se diskutuje o útoku na Řecko - 30.11.2024
Co by tak asi u nás Rusové dělali, co by z tohoto státu mohli mít? Je to úplná blbost.
Pavel při poslední prezidentské debatě prohlásil, že by chtěl Ukrajinu v NATO, že bychom pak mohli využít jejich bojových zkušeností. Přeje si tedy porážku Ruska a další boj třeba s Čínou? Je to prostě vymaštěný blázen, hlupák.
„Co by tak asi u nás Rusové dělali, co by z tohoto státu mohli mít?“
vidíte a nikdo to zatím ani při demoškách nevyřvával…. nikdo se na tohle neptá těch fašounů z vládní petiidiocie… proč se nikdo neptá na tuto zásadní otázku? hodně dlouho jsem nevěřil tomu že by ádu stvořila usa že by financovali světové války …no … kromě naprostých loutkových šmejdů ve vládě a na úřadech a v justiční mafii tady v evropě skutečně nic co by stálo za válčení fakt není… resp med mají i jinde strdí a mléko taktéž a o monumetálních pohořích mořích a nerostných surovinách se nám tu může jenom zdát oproti sousedům okolo slavné evropy … je fakt že v takových těžkých kdenic tu nic podmínkách vybudovat vyspělou civilizaci technicky zákonitě šlo jenom s vysoce inteligentní populací, nicméně to se dá levněji a bez válek řešit přeplácením odborníků a chytrých lidí a tím je přesvědči taby se odstěhovali někam za oceán a tam makali … rozbombardovávat ecropu sem tam po nějaém čase aby ti inteligentní šťastnější utekli za oceán je takové no neefektivní a podivné … opravdu to jsou šílenci co to neustále dělají těmqa válkama ….
Jinak tohle všechno může skončit ze dne na den … stačí aby ovce přestali být ovcema uvědomili si jak to bylo před kovidfašismem a teď ukrofašismem a kdo byl kamarád prodával levně nenapadal nikoho neštval se po celém světě se základnama a jak lidé řešili normálně život né jestli budou oni nebo jejich děti obětí civilizačních chorob stáří nebo někde zařvou v uměle rozpoutané válce …
zmetek vůdce je jenom tak silný, jak jej poslouchají poddaní …. sám o sobě nedokáže národ zničit sebezničit nebo přesvědčit k sebezničení ….
https://cz24.news/vzbura-v-polsku-polsti-vojaci-odmitli-jet-s-leopardy-na-ukrajinu-a-podali-hromadne-vypovedi-a-odchazeji-do-civilu-protoze-polska-vlada-chtela-nemecke-tanky-leopard-dodat-na-ukrajinu-spolecne-s-vycvic/
Dnes na svátek prolhané pedofilní šmejdky co klidně pro svoje uspokojení zaútočila na nezletilé děti a kldině krade z daní stotisíce měsíčně Ilony Moučkové, neprávem soudkyně okresního soudu ve ždáře nad sázavou, jejíž zločiny si přebralo podrobně popsaný s důkazním materiálem slavné ministerstvo nespravedlnosti již v roce 2018, poté 2019 2020 2022 …. a stejnojmenná ilonka z ministerstva odmítla její zločiny řešit … je možné řícst dost .. dost netrestání prolhaných zkorumpovaných soudců a soudkyň dost zkorumpovaným nacismus podporujícím státním zástupcům, dost fašistickým fízlům dost fašistické vládě dost podpory nacismu, ….. je to na každé ovečce zvlášť … chce ovečka čekat na toho spasitele vůdce co sejme jiného vůdce nebo se stane vůdcem sama sebe a konečně sama sobě řekne a dost a bude se podle toho řídit a začne řídit svůj život a vychutnávat si odměnu za svoje snažení a nenechá se okrádat ani likvidovat?
takže položím jinou otázku … co má fialka a spol z toho, že tu neplatí zákony pro státní zaměstnance parazity, co má fialka z toho že je zaražen do zadku fašistického zřízení? No přece horu prachů!!! Možná i zápis do dějin že i áda bude blednout v hrobě závistí … a co máte ovce z toho otrčení a mlčení a placení daní poplatků a všeho toho na tohle všechno vy? Nejdřív okrást a pak nabídnout místo na frontě ošatíme vás bezdomovci a nakrmíme ….už to chápete ovce?
„Co by tak asi u nás Rusové dělali, co by z tohoto státu mohli mít? Je to úplná blbost.“
No jasně, proto sem taky v 68 sověti vůbec nepřišli, celý je to jenom propaganda. Rusové vlastně nechtějí ani Ukrajinu, proto zůstali doma a celá ta válka je jenom natáčená v americkým studiu, kde se natáčelo i přistání na Měsíci a příjezd Kryštofa Kolumba do Ameriky.
Spíš bych měl jinou otázku. Co tady vlastně dělají mladí Ukrajinci? Místo opíjení a rvaček v plzeňských a libereckých hospodách by přeci měli bránit demokratickou UA.
kreténe, v 1968 ještě platily postupimské dohody, na které
pražskojaroví agenti cia v KSČ jaksi zapomněli , tak jim to Moskva připomněla
Šmudlíku, nevím proč si mne pletete se svým bratrem.
Jak jsi kreténe dospěl k tomu, že jsi jeho bratr?
Dnes nejsme součástí socialistického tábora jako před 34 lety, nic by z nás neměli. Máte strach z Němců? Ti už tu byli mnohem častěji a zabili nás tisíckrát více.
Přesně tak!
Blbě…..
Podívejme se na ruský film
„Solncepjok“
z roku 2021.
Film ukazuje banderovský fanatismus
a také hromady jimi zabitých včetně mnoha dětí.
Banderovská taktika
v severo-východní Luhaňské gubernii a osud jedné ruské rodiny.
principiálně odpovírá realitě,
tak jak byla od roku 2014
popisována ve filmových dokumentech
do doby nedávné,
kdy u nás nastoupila tvrdá mediální cenzura.
Že by Rusové opustili navždy miliony Rusů v těch čtyřech východních gubeniích (případně až v sedmi,
kde převládá ruské obyvatelstvo,
to může leda napadnout ty
dementy v „pražské kavárně“.
Film „Solncepjok“ je například zde:
https://fastshare.cz/solncepjok/s
(JIŘÍ JE ZATÍM NA UZAVŘENÉM PSYCHIATRICKÉM ODDĚLENÍ)
Máš pravdu 👍🇨🇿🇨🇿🇷🇺🇨🇿
Skvělý příspěvek Pitomia, nebo jeho kopie…..A to je pravda kterou zoufale nechce náš tolik spravedlivý a pravdomluvný Západ ani slyšet….(pštros když něco nechce slyšet, tak taky strčí hlavu do písku)..
Zajímal se někdo o ty mrtvé na Donbase, které ostřelovaly banderovské formace ještě před touto válkou na Ukrajině? Nezajímal….
Jak může Západ dělat nějakýho světovýho moralistu a mravokárce, když má tolik másla na hlavě? A že se pořád divíme, že rozvojový a rozvíjející se svět, nám Západu prakticky nevěří…Protože mají s tím Západem své trpké zkušenosti….Vietnam, Irák, Afganistán, Libye, Jugoslavie a roky drancování přírodního bohatství těchto zemí. To se nezapomíná….
„…. že Rusko je jadernou mocností a spatřuje v tom hlavní nebezpečí ukrajinského konfliktu.“
Za prve, za druhe a za tretie: Rus/Rusko ma pravo si robit doma co chce. Nerastne bohatstvo patri jemu. Bolo a je ich rozhodnutie a pravo predlozit svetu ze gajovia lesby devianti nebudu pozehnani statom a nebudu sa verjene snatkovat predvadzat a nebudu „plodit“ poomkov (akoze si adopotovat a sprznit/znicit dusu toho nevinneho dietata.
Dalej: Rus absolutne nemieni a nema v zaujme masirovat na vytuzeny (zdegenerovany) moralne zdeptany zapad. Rus potrebuje zdravych prosperujucich susedov. Dobre sa pozrite ake nescitatlene straty na zivotoch zapricinil a ako sa vyhybal obydlenym oblastim. Inace – ako jsi vysvetlite ich pomaliclky a systematicky postup – ha?
Rusa hecovali a stourali do neho hyeny,.snad nebudem opisovat ako rozdavali „sandwiches“ !!!!
A keby ste neboli totalni debili a na dratkach mohli ste mat sladucky vonavucky lacinucky plyn.
Nuze, mat hounooo a hounooo mat budete.
BTW – len a len korunovani idioti by sa „dobrovolne“ cpali do vedlajsieho statu s flintickou aby im ustrelili kebulu. Idioti na N-tuu?
Doma ať si Rusák dělá, co chce, ale nesmí napadat cizí státy jako Ukrajinu. V Evropě se už v 21. století vyhlazovací války nevedou. Válka nemusí skončit plným vítězstvím Ukrajiny, nic ale nenasvědčuje tomu, že by měla skončit plným vítězstvím Ruské fašistické federace. Možná udrží kus Donbasu. Krym bude chtít Ukrajina zpět. USA už ji v tom slibily pomoci.
Božíčku…
PLC Programator 20.1.2023 01:31:20
Superior komentar.
1/ veškere nasili na Ukrajině jde na vrub Američanu, kteři v Kyjevu zinscenovali v zajmu svych oligarchu z oblasti zbrojařskeho a těžebniho prumyslu protiustavni, nedemokraticky, nasilny statni převrat, kterym byla nasilim svržena a pod natlakem dosazena nedemokraticka rusofobni chunta. Prvniho pomajdanskeho premiera přimo vybirala naměstkyně ministra zahraniči USA, pani fuck the EU Viktorie Nulandova
2/ cely komflikt Ruska na Ukrajině je analogii konfliktu USA a jejich NATO podržtašek v Jugoslavii. Odtrženi Krymu navazalo na kosovsky precedent, ničeni ukrajinske infrastruktury navazalo na precedent ničeni srbske infrastruktury. Mimochodem přime napadeni Srbska vojsky NATO ukončilo dlouhe povalečne obdobi miru v Evropě a v jejim okoli. Začalo obdobi plnohodnotnych valek, ktere zahajily USA ve svem světovladnim zajmu.
3/ mir na Ukrajině muže nastat pouze tehdy, když o to budou stat a usilovat USA, ktere stoji za rozpoutanim nasili na Ukrajině a snaži se kvuli svym ekonomickym a geopolitickym ziskum valečne běsněni podporovat a udržovat čim dele. Jsou to USA, ktere všemožne přiživuji konflikt na Ukrajině, udržuji u moci kyjevskou chuntu a valku v plnem chiodu (peněžnimi pujčkami, prodeji zbrani, zpravodajskymi informacemi, žoldaky, politickym mezinarodnim krytim režimu, propagandisticky atd.) a mnohostranně na tym benefituji (zbrojni obchod s Ukrajinou i Evropou diky valečne hysterii, prodeji předtim neprodejneho draheho břidličneho plynu, potlačenim evropske konkurence diky antiruskym sankcim, ktere po odstřelu Nordstrimu vystřelily naklady firem i života v Evropě do vesmiru…).
Zavěr: mir na Ukrajině nastane přesně v tu dobu, kdy buďto Rusko vojensky porazi NATO na Ukrajině anebo USA přestanou podporovat kyjevsky režim a usednou s rusy za rokovaci stul. A USA se budou snažit natahovat ukrajinskou valku ve svem vlastnim zajmu čim dele až do posledniho Ukrajince, potažmo Polaka, Čecha nebo Slovaka. Na kolateralnich ztratach jim nikdy moc nezaleželo.
„Nicméně, americké ani britské služby, které o válce na Ukrajině referují, tyto dezinformace zcela ignorují“
To je zajímavý-z mainstreamu naopak vyplývá,že tyto tajné služby tyto lži o Putinově zdravotním stavu rozšiřují snad každý den-asi s autorem čumíme každej na jiné TV(čt,nova,prima) nebo čteme jinej seznam…
mi se v tomto bartoňovem mistrovském publicistském díle líbí to, že autor souzní s generálem Šedivým.
… Osobně velmi souzním s názory generála Šedivého…
Tato věta je opravdu špičkou celého pojednání.
Zase ta “ anexe “ Krymu ! Na Krymu žijí převážně Rusové a v referendu se rozhodli vrátit do RF !
A vesele se ignoruje, že Krym v rámci Ukrajiny měl autonomii, vlastní parlament, a zákonem ukotvené právo na referendum. Prostě jen co se hodí se říká.
Referenda, vůle lidu, demokratická hlasování, pravdivé informace, ochrana před banderovskýma nacistama? To vážně chcete? Nejste vy ten homofob xenofob islamofob dezoál putlerovec fašista desinformátor a třídní nepřítel, teda co to melu čest soudruhu ee zase špatně nepřítel demokracie a svobody jsem chtěl říct … No nic jdu se obléct …co já si moderní metrosexuální demokratický liberál vezmu dneska za kabát?
Bartoň je opět mimo.
Skutečný problém je NATO pod americkou vládou.
To je příčina války, která vznikla násiným převratem na Majdanu za ûčasti americké MZ Nulandové a takřka povinnè účasti zástupců EU (za nás Kocáb s Schwancenbergem). Jako povel k eskalaci násilí považuji Obamovo prohlášení, že za jakékoliv násilí bude zodpovědný Janukovič. Tím demokratické síly dostaly povel k beztrestnému vraždění. Mluví se o polácích, gruzíncích a centru řízení mimo Ukrajinu.
OSN odmítá vyšetřovat biologické laboratoře na Ukrajině s
s americkým vlastnictvím, odmítá vyšetřovat i zabití raketou desítek ukrajinců z Azovstalu s nacistickými znaky, kteří byli zajati a měli svědčit v neprospěch fašistického režimu.
Pokud se Pavel stane prezidentem, tak bude v souznění s pětikolkou v prospěch války s fyzickou účastí. Petr Fiala už přes odpor veřejnosti tvrdí že jsme ve válce a MV propaguje Putina v pytli pro mrtvé. Je naprostá lež, że Pavel nemůže prosadit zatažení občanů ČR do přímé války. Pokud by Rusko vydalo okupované území, tak by tam fašisté vyvraždili tak jak to umí rodiny, které nestály pevně za režimem a oligarchou Zelenským.
Rusko má jedinou možnost, dokázat, že to nedopustí.
Proto je nutné stopnout situaci jak je, zavést mírové rozhovory a ochladit krvelačné NATO, které pro udržení války tam posílá tisíce žoldáků.
Většina světa těmto postupům západu určitě nefandí.
Pod hrozbou sankcí se ale bude držet zpátky.
Jak dopadne válka na Ukrajině?? Tak na to vám odpovím ze 100% přesností! Můžete mě říct.., kdy čivava roztrhala vlčáka?? I když celý západ čivavě brousí zuby a drápy, jenom zbytečně budí vlčáka. Takže tak to dopadne.
Sakra to musí být nějaká chcíplotina, ten vlčák. Že nepřepral čivavu ani za rok.
Tak to není.
Pokud se Rusko bude snažit maximálně omezit civilní oběti, tak bude takto postupovat a nadále se vyhýbat používání zbraní s velkým prostorovým účinkem.
Je to zcela rozdílný způsob boje od západního decimováni obyvatelstva v Líbyii, Íráku, kde se bombardovalo a masakrovali obyvatelstvo. Dodnes ve Falůdži mají těžké následky z jedovatého ochuzeného uranu, který otrávil město tak, že se tam rodí deformované děti. V Afghánistánu 2mil. civilistů uteklo před ofenzívou NATO do Pákistánu, protože je varovali. že nemohou zaručit bezpečí civilistů. K účasti v těchto “ konfliktech“ je ČR dlouhodobě nucena a stejně je to s podporou války na Ukrajině, kde NATO odmítá ukončit válku, kterou přes Ukrajinu vede.
Jak to dopadne na Ukrajině ? Blbě!!! Blb+, ať již vyhraje Ukrajina – NATO s USA, nebo Rusové . Blbě ! Tedy pro obyčejného Ukrajince.