
Státní vyznamenání – veto je stále v rukou komunistů – návrhy předložené prezidentu republiky ukazují, že hrdina nesmí být příliš nebezpečný komunistům
TOMÁŠ GUTTMANN
Poslanecká sněmovna předložila 2. června tohoto roku prezidentu republiky návrhy na propůjčení nebo udělení státních vyznamenání (zde). Jde o 141 kandidátů, mnohdy již dávno mrtvých. Lze diskutovat jaký smysl má vyznamenávat mrtvé. Měl by třeba Jan Hus dostat vyznamenání?
Ale Josef Mašín stále žije, je mu 91 let, a v seznamu opět chybí. Stále také žijí četní komunisté, kteří se cítí jeho hrdinstvím poníženi, a bohužel mají stále v Česku moc. Jejich argumentem je, že Josef zabil nevinné lidi, když utíkal. On ale utíkal před jejich terorem. Bývalí komunisté dále opakují své pomluvy typu, že utíkal za lepším životem na Západě, což je v rozporu se známými fakty o něm a celé jeho rodině. Faktem je, že ze skupiny bratří Mašínů, v níž byli Zbyněk Janata, Václav Švéda, Milan Paumer, Ctirad Mašín a Josef Mašín, byli první dva zabiti komunisty, a tři posledně jmenovaní se prostříleli na Západ, kde ihned vstoupili do americké armády, aby bojovali proti komunismu a za svobodu svojí země.
Při zpětném pohledu se mnohým může zdát boj Mašínů proti komunistickému molochu jako donkichotský, ale je jisté, že kdyby bylo v té době více takových hrdinů, nekleslo by Česko tak hluboko. Tisíce lidí udávalo své sousedy komunistům tak jako za války nacistům, desetitisíce lidí žádalo pro údajné nepřátele komunistického režimu tresty ještě vyšší než smrt. V této temné době, kdy asi třetina obyvatel podporovala komunisty, a dvě třetiny čekaly „až to praskne“ v domnění, že komunisté se možná u moci neudrží, jen hrstka lidí se snažila něco dělat. Málokdo v české moderní historii prožil tak dramatický život jako bratři Mašínové.
Jejich otec Josef, za války člen legendární zpravodajsko-sabotážní skupiny nazvané později „Tři králové“, byl v roce 1942 nacisty popraven; oba synové mu jako nezletilí pomáhali, za což byli po válce vyznamenáni. Po komunistickém puči chtěli po vzoru svého otce pokračovat v obraně své země, tentokrát proti nové diktatuře. Založili skupinu a chtěli bojovat. Dělali hospodářské sabotáže. Oba bratři byli náhodou krátce zatčeni, aniž by komunisti věděli, koho přesně mají v rukou, Ctirad byl dokonce za trest v uranovém dole. Když viděli, že v Česku nelze ničeho dosáhnout, rozhodli se přejít k Američanům a bojovat venku. Sehnali si zbraně a v říjnu 1953 se zcela proti vší pravděpodobnosti prostříleli do západního Berlína, přestože proti nim bylo mobilizováno 20 000 východoněmeckých a sovětských vojáků. Zabili toho, kdo se jim postavil na odpor, což je v boji normální. Vždyť to byli komunisté, kteří se oháněli bojem v každé své větě, a u Mašínů narazili na někoho, kdo jejich slova vzal vážně.
Komunisté a levicoví pacifisté jim vyčítají oběti, ale je to nelogické. Vždyť i na straně nacistů padlo mnoho dobrých lidí včetně vojáků a civilistů. V boji se umírá, aniž by to bylo spravedlivé. Nikdo oběti bratří Mašínů nenutil, aby pracovali nebo dokonce bojovali na straně zločinné komunistické strany. Mnozí z těch, kteří za komunismu ochotně spolupracovali nebo se před komunisty třásli, bratry Mašíny odsuzují jako vrahy. Je smutné, že i 34 let po pádu oné zločinné diktatury je hlasům těchto nemorálních lidí pozorně nasloucháno.
České a Slovenské sdružení v Kanadě navrhlo pro tento rok na vyznamenání, již opakovaně, J. Mašína, C. Mašína, M. Paumera, V. Švédu (popraven), Z. Janatu (popraven), Zdenku Mašínovou st. (matka bratří Mašínů, zemřela ve vězení), Ctibora Nováka (strýc, popraven), a Zdenku Mašínovou ml. (sestra). Matka, strýc i sestra byli do seznamu Poslanecké sněmovny z 2. června zařazeni, a kupodivu jeden člen skupiny bratří Mašínů, Zbyněk Janata, je mezi kandidáty na medaili za hrdinství (zde). Není jasné, kdo nakonec bude oceněn, ale žijící Josef Mašín, který je žijící legendou pro všechny svobodně uvažující lidi, mezi nimi opět nebude. Je to velká škoda, vždyť nedávná historie se nechlubí zas až tolika hrdiny, natož dodnes žijícími hrdiny (zde). Josef Mašín se jistě bez takové medaile obejde – stejně jako Jan Hus. Ale nesvědčí o dobrém stavu české společnosti, že v rozsáhlém seznamu 141 kandidátů na ocenění včetně bývalých komunistů nebude ani 34 let po pádu komunismu jeden z největších bojovníků proti tomuto zločinného systému.
- Rajchl: Česko ovládl kult války - 14.3.2025
- Nemocní milionáři: Tragédie za mřížemi - 14.3.2025
- Sudža je „osvobozena“ a zbytky ukrajinských jednotek se stahují zpátky na Ukrajinu - 14.3.2025
Hlavně, že dnes je na hradě PePa. Pokud by Josef Mašín mladší byl na navrženém seznamu a dostal vyznamenání, převzal by ho od PePy? Domnívám se, že by ho z jeho rukou odmítl. To jsou zákruty historie, že paní Mulerová?
lide trpi ve fasistickem protektoratu a nejaci magori porad vytahuji komunisty, pricemz i pres urcite nutne a i zbytecne represe doba komunistickych vlad byla oproti dnesni katastrofe nejhezci dobou nasich dejin…
Represe byly vzdycky a vsude a ty u nas za komancu byly oproti treba Mccartismu v USA, rezimum v Africe, Jiz Americe atd doslova materskou skolkou…
To trtal 1.8.2023 06:48:25
Že by tu lidé trpěli a ještě k tomu v koncentráku?? Moc by mne zajímalo, jak jste na takovou (!) přišel??
Není to tu medu lízání, ani procházka růžovým sadem, ale koncenrtrák?
Zkuste si zjist, jak se žilo lidem za komančů v 50. letech, když prováděli upevnění moci DT, kolektivizaci, zestátňování malých podniků, očištění národa od buržoazních a nepřátelských živlů, zadrátovali a zaminovali hranice tak, aby ani myš ve zdraví z lidodémo republiky nezdrhla. Najděte si třeba osudy herečky Jiřiny Štěpničkové, ať máte konkrétnější představu.
Že trpíte „stařeckým optimismem“ a jako všichni staří hodnotíte dobu svých „třešní nezralých“ jako nejlepší část svého života naprosto nepřekvapuje. Ale na stará kolena byste mohl KONEČNĚ vytěsnit emoce mládí a začít užívat rozum. Dát si proti sobě přínosy a ztráty a pak vynášet závazné spoudy.
Podle mne ztráty zapříčiněné vládou jedné strany mnohonásobně převyšují přínosy, které by znamenalo zachování politické plurality, tehdejšího ekonomického modelu a nerealizaci puče 25.2.48.
..a kdes vzal ten koncentrak magore?
..v 50tych letech bylo mnohem vice nestastniku v mnohem horsich zemich…
..akce komancu casto odrazovali „valecny stav“, ve kterem jsme porad byli…
nic neni idealni, 40let nebylo stejnych, 75-89 byly rajske casy…
..nebudu utracet cas s jasnymi vyhodami minuleho rezimu, o kterych lide dnes mohou jenom snit…
95% veskerychdnesnich svinstev u nas by komanci jednoduse nepripustili…
== OMLUVA trtalovi ==
Přijměte mou UPŘÍMNOU omluvu.
Já jsem trochu chabrus na oči a tak jsem špatně přečetl Váš „fašistický PROTEKTORÁT“ a zaměnil jej za KONCENTRÁK.
Za dalším (mimo tohoto přehmatu v 1.odstavci) si však pevně stojím, tam jsem se nepřehlédl a chyby nedopustil.
– akce tuzemských komančů žádný válečný stav neodrazovaly, ale přesně naopak!! 68. rok nebyl jen „záchrana“ dogmatického soc. v ČSSR, ale PŘEDEVŠÍM doplňkové vojenské zajištění území armádami VS. ÚV KSČ a GŠ ČSLA nesplnily velitelstvím VS zadané úkoly v akci „JAVOR“. Ta zajišťovala paritu sil s NATO, které v NSR aktuálně rozmístilo nosiče JZ Perschingy a tady ještě nebyly dobudovány adekvátní stavby pro ruské nosiče JZ. Proto taové množství tanků a vojsk VS.
Souhlasím s Vaším hodnocením posledního desetiletí socíku. Opravdu to byla celkem pohoda. Režim umíral vysílením a nějak si toho ani nevšiml. Zvláště když mu s. Gorgačov svou „Perestrojkou“ nakukal, že tak je to v pořádku a netřeba se obávat změn. No a když s, Hegenbart s představiteli StB, KGB, CIA, MOSADu a BND si odsouhlasili plány, vybrali Veškrnu, upekli ho a přiopravili scénu, tak jsem plyšově sklouzli ze socíku do tržně výprodejového kapíku.
Já si naopak myslím, že kdyby socík přetrval, tak jsme v období konce, nebo už po 3.SV. Krize systému (kapíku z nadvýroby) se nejlépe řeší válkou a té bylo otevřením hladových trhů Ostblocku v 90. zabráněno.
Ale to je jen spekulace, stejně jako ta Vaše.
komunisticke vlady nemohly rozhodovat o vsem, podlehali vedeni celeho Vych bloku, ale meli jsme mnohem vetsi suverenitu nez ve spravach protektoratu po sionistickem puci ’89…
Moskva“ nam nediktovala ani z 5% v porovnani s dnesni porobe nadnarodnich korporaci, Satanisticko – Fasistickeho systemu Zapadu…
Cela ta doba byla pokracovanim valky a my jsme po ztrate ochrany Ruska – SSSR jednoduse prohrali…a vzhledem k vypatlanosti mladsich generaci jsme totalne v riti…konec…finito..ztratili jsme vsechno, vcetne budoucnosti a dokonce i minulosti…Takova Venezuela, Iran, KLDR – ti jsou jeste porad ve „valce“ a ceka je evidentne odmena, protoze diky Rusku neprohraji…
JIž jsem to tu psal i s příklady a zdůvodněním mnohohrát. Tedy jen krátká rekapitulace:
Po plyši jsme se sametově sklouzli ke svobobodě a dumpingovému výprodeji národního bohatství do zahraničních rukou. ALE měli jsme skutečnou sbvobodu.Ta končila brzy po miléniu, kdy jsme jako národ podlehli jednostranné mediální masáži a při jedinném referendu si odhlasovali vstup do EU. Na vstup do NATO se lidí nikdo neptal, stejně jako na tozdělení republiky a odtržení Slovenska – to si upekly elity sami, bez mandátu lidu, bez zákonného zmocnění i v rozporu s Letenskými a pozdějším slivy Veškrny.
EU vznikla na půdorysu svobodného obchodního propojení 8 států ZE známé jako E společenství uhlí a ocele, které se postupně rozšiřovalo, změnilo název na EHS a následně po 89 na EU. Z někdejšího ekonomického bloku se stal blok ryze politický s legislativním, sociálním, územně správním a také ekonomickým obsahem. Prostě někdejší východní RVHP se najednou objevilo v Bruselu s názvem EU. Oproti RVHP, které bylo skutečně převážně platformou ekonomické spolupráce na základě společných politických cílů se EU převtělila do nového SSSR. Nejen politicky, ale i převzetím formálních znaků sovětského bolševiznu. EP fungje na úplně totožných principech, jako někdejší Nejvyšší sovět SSSR. Tedy poslanci nemají žádnou zákonodárnou iniciativu, pouze mohou vyslovovat své názory, připomínky, navrhovat změny zákonů a hlasovat. O tom, jaké zákony se budou připravovat a předkládat ke schvalování NEROZHODUJÍ, o tom v SSSR rozhodoval ÚV KSSS, který politickými rozhodnutími úkoloval vládu a ministerstva. V Bruselu je tím ÚV sumit předsedů vlád přičleněných zemí a výkonnými orgány EK a jejich jednotlivé výbory. Ty samé pravomoci, ta samá náplň práce, totožné funkční schéma.
Jestli jste si ještě nevšiml, tak politickou ideo EU je neoddiskutovatelně kulturní neomarxismus, který oproti klasickému marxismu zaměnil hnací síly rozvoje. Marxismus měl DT, která se ale neosvědčila a pro svou „lenost“ a výměnu revolučních ideálů za plná břicha a siociální jistoty. Neomarxismu si zvolil za permanentní revolucionáře různosrodé menšiny od těch etnických, náboženských, kulturních až po sexuální, protože menšiny jsou vždy nespokojené a když se z menšiny stane většina, tak je opět nespokojená nová minorita, čili záruka revolučního kvasu = 110%.
Na kdyby se v politice, ani životě nehraje!! Je však jasné, že komunisté jsou ti, kteří chtějí skokem (revolucí) posunovat lidstvo do globalizace a zotročení Gójů pod knutou vyvolených, kteří budou plně konzumovat onen bájný KOMUNISMUS (každému podle jeho potřeb).
mašínová si podala ruku s pepou.to jsou ale paradoxy pane vaněk!
Zajímavý,že nejvíc se tím zločinným systémem ohání ten,jehož etnikum ho na celým světě prosazovalo-a nejvíc na ně doplatil národ,který tyhle židovské svině tak nejvíc vraždili-ten Ruský
S UKRAJINCI NETANČÍM!!! 1.8.2023 03:08:41
Jednou větou a jak výstižně napsáno. Gratuluji!!
Bratry Mašíny vnímám jako skutečné hrdiny
, kteří si státní vyznamenání zaslouží, narozdíl od „bílého lva“ Prymulu
jo holt každý máme své hrdiny někdo kačera donalda někdo hloupýho honzu a někdo vraha
Jak vidno, tak vám jsou blízcí všichni tři
Mašínové si za ukradené peníze koupili motorku a předváděli se s ní. Navíc to vystřelené oko hasiči nebylo nic protikomunistického, ale hajzlovsky zákeřného.
Pokud by se přiznalo. že se v komunistické zemi snažili pro osobní prospěch a že msty vraždit nevinné, tak by to bylo daleko blíže realitě
Kreténe fašistickej usmrkanej.
Tady je dukaz, jak lidí oslavující Mašíny nedokáží argumentovat, ale hrubě urážejí.
To nebylo na tebe ale na toho blba nad tebou. Napřed se zeptej než budeš plakat.
skutečnost je taková,že vraždil obyčejní lidi,ani jednoho jediného komunistu!!!
Vyznamenání Mašínů od stosedmičky by byl opravdový surrealismus, ale při sledování událostí ne úplně nemožný.
Mimochodem, Mašínové neudělali nic, co by mělo nějaký vliv na události. Dobrodružství, které se zvrtlo.
Presne, banda vyrostku, co chteli moci mermo na zapad a prostrileli se tam stuj co stuj. Zadnej antikomunizmus v tom neni. Antikomunizmus se z toho dela az zpetne. Takovejch lidi bylo co chteli ven a zkoncili na dratech a pri tom ani nikomu nezkrivili vlas. Za me jen hajzlici co honili dobrodruzstvi a odvolavali se na svyho tatu, opravdovyho hrdinu.
Vím, že Wikipedie není úplně relevantní zdroj, ale píše se tam například, že v r. 1945 dostal J. Mašín od Beneše medaili Za chrabrost před nepřítelem, což by znamenalo, že ji dostal ve věku 13 let, J. Mašín se totiž narodil v r. 1932. Dále jsou tam vyjmenované 2 akce, které se svým bratrem provedli, obě v podstatě neúspěšné. Obětí té první – přepadení stanice SNB v Chlumci nad Cidlinou dne 13. 9. 1951, za účelem získání zbraní, se stal příslušník SNB Oldřich Kašík. Ctirad Mašín praštil příslušníka SNB železnou tyčí zezadu po zátylku. Otřesený Kašík, ale stále při vědomí, chtěl sáhnout po služebním revolveru, Josef Mašín ho okamžitě dvěma výstřely zastřelil. Zbraně se uloupit nepodařilo, Mašínové museli ve spěchu uprchnout. Obětí té druhé nesmyslné akce se stal ozbrojený pokladník Josef Rošický. Peníze byly sice získány, k původnímu plánu ale nebyly použity…
Za sebe musím napsat, že tady žádné hrdinské činy, které by si zasloužily vyznamenání, nevidím
S clankem plne souhlasim, podepisuji kazde slovo.
Problém bratrů Mašínů byl v tom, že se jednalo o naivní, osamělé idealisty, kteří neměli žádnou vazbu na další odbojové skupiny, na tož na zahraničí. Po zkušenostech s Gestapem se naivně domnívali, že StB nemá jiné prostředky a možnosti a je možné jí úspěšně vzdorovat stejně, jako Gestapu za války. Jejich činnost neměla vůbec žádný dopad na chod komunistického systému a byla od počátku odsouzena k neúspěchu. Naopak režim ji využil ve svůj prospěch zvýšenou aktivitou v odhalování „protistátních“ živlů, zostřenou represí vůči nim, navýšením donucovacího tlaku na společnost a především k propagandistickému upevnění své autority v očích lidu.
Jenže to 20ti letí kluci nemohli vědět. Zkušenost a rozum náleží stáří. Mládí patří síla, akčnost, boj, ale nikoli strategické plánování a vnímání reality v širokých souvislostech. Díky absenci tohoto poznání nemohla mít jejich protirežimní činnost žádný společensky pozitivní dopad a proto byla naprostou většinou spoluobčanou upřímně odsouzena. Lidé chtěli mít „klid na práci“ a co nejmenší kontakt s represivními složkami režimu.
Za jejich odvahu jim jednoznačně náleží obdiv!!! Za výsledek jejich aktivit na kýžený pád kom. režimu, za dopad na život lidu a zostření buzerace společnosti komunistickou diktaturou by zasluhovali špagátl!! Podle mne nejsou ani náhodou vhodnými kandidáty na vysoká státní vyznamenání. Kdyby to bylo na mě, tak je ocením medailí „Za odvahu“.
Ale ani to není pro prezidenta reálné. I přes snahy o rehabilitaci jsou stále pravomocně odsouzeni a v případě zajištění reálně ohroženi hrdelním trestem (dnes doživotním žalářem) za vraždy, těžká ublížení na zdraví, loupeže, žhářství a další mírnější tr.činy – např. nedovolené ozbrojování, opuštění republiky, … .
Kdepak se fláká dloubal, aby Vás zepsul a vysvětlil zásady užívání smajlíků?
Komentář jako by psal sám soudruh důstojník ČSLA a předseda ZO KSČ Pávek, proto ten záchvat smíchu
Tento demagogický článek odmítám.
To co dělali, nebyl žádný odboj. Prachsprostě se chtěli dostat na západ, tak si opatřili zbraně a naloupili peníze. Potud ok.
Ale při tom se dopustili činů, které jsou dle ženevských konvencí trestné i za války a pod hrdelním trestem (jak se kdysi vymlouvali že vlastně byli ve válečném stavu proti komunistům)
Jen odporní lupiči a vrazi – toto je skutečnost a žádná demagogie to na růžovo nepřemaluje.
To Pavel Menik 1.8.2023 10:08:44
Aktivity skupiny bří. Mašínů nelze ani náhodou napasovat do dikce, natož výkladu Ženevských konvencí.
Ty se týkají pravidel vedení války, zajatců, Červeného kříže, ochrany civilů, nedovolených zbraní, válečných zločinů a td.
To jste trefil úplně jiný terč, než jste chtěl.
.. no pochopitelně, že se nejednalo o válečný zločin. Když je člověk nejdříve omámen a až potom podříznut, odpovídá to evropskému pojetí humanismu a evropským hodnotám…
Sám jste demagog…
Kupříkladu český protinacistický odboj zde odstranil 4 české četníky, přičemž minimálně u dvou z nich nebylo
zcela jasné zda vůbec s nacisty kolaborovali…
Budete to našim odbojářům vyčítat, že možná zabili nevinné lidi ?
Když to vyčítáte Mašínům ?
Nebo hrajete hru dvojího metru ?
jakpak by se asi vypořádal stát s Izrael s palestinským bojovníkem za svobodu po vzoru a la mashin?
Sláva Mašínům
Víte vůbec proč šli Mašíni do akce ?
V roce 1945 byli bratři Mašínovi vyznamenáni medailí „Za chrabrost“ za „osobní statečnost v době války“. Ctirad Mašín po roce 1948, když studoval na vysoké škole, absolvoval záškodnický kurz, organizovaný Svazem brannosti a SČM (Svazem české mládeže, předchůdcem ČSM).[3]
V časných ranních hodinách 24. května 1949 byli v Praze komunisty překvapivě popraveni tři studenti právnické fakulty Univerzity Karlovy, stejně jako Mašínové, aktivní účastníci protifašistického odboje v době války, Boris Kovaříček, Josef Hruška a Karel Bacílek. Další student přírodovědecké a právnické fakulty UK, Veleslav Wahl, byl zatčen 12. září 1949 a popraven později (16. června 1950).[4]
Dne 5. listopadu 1949 byly vykonány v Praze na Pankráci tresty smrti oběšením nad představiteli skupin nestraníků Vratislavem Polesným, Vratislavem Jandou, Josefem Charvátem, Emanuelem Čančíkem, Květoslavem Prokešem a Jaroslavem Borkovcem,[5] odsouzenými v souvislosti s přípravou údajného květnového protikomunistického povstání a snahou osvobodit Heliodora Píku z litoměřického vězení. Ten byl náhle popraven v Plzni Na Borech již 21. června 1949 (převoznou šibenici tam přivezli až z Prahy).
Poté bratři Mašínové vytvořili spolu s Milanem Paumerem, Václavem Švédou a Zbyňkem Janatou odbojovou skupinu.
Mašíni začali s odbojem, protože čeští rudí vrazi začali popravovat české protinacistické odbojáře a vzhledem k tomu, že Mašíni byli i v protinacistickém odboji.
Tak to nemohli nechat jen tak…
Mašíni neodstranili žádného civilistu, pouze osoby sloužící vražednému režimu, i u toho pokladníka se našla rudá knížka, a ten zbytek byli fízlové sloužící vražednému režimu a hlediska vyššího principu mravního…
Mašínové jsou hrdiny českého národa, odmítli ohnout hřbet před bestiální totalitou , který tehdy v ČSR panovala, po údajném „osvobození“ ruskou zvěří.
Nehynoucí slávu Mašínům, už se moc těším na film o těchto hrdinech české národa, premiéra v kinech má být už na podzim letošního roku.
Tak u tvého morálního majáku Pávka se v minulosti také vyskytovala rudá knížka a z tvého pohledu to tehdy musel být cituji: „fízl sloužící vražednému režimu“, takže z hlediska vyššího principu mravního měl být i on popraven?
Za prvé, Petr Pavel je liberální demokrat.
A dnešní bolševici ho nemůžou ani vystát…, což je důkaz toho, že to co pan prezident Petr Pavel dělá, dobře dělá…
Za druhé ten pokladník převážel nakradené peníze, byly to peníze, které totalitní bolševický režim řízený z Moskvy ukradl českým podnikatelům ,soukromých zemědělcům a dalším „nepřátelům lidu“ během tzv. „kolektivizace“…
Mašíni ty peníze alespoň využili pro svůj odboj.
Za 3. jste vůbec nereagoval na to, že bolševičtí vrazi tady začali vraždit naše protinacistické odbojáře, což byl impuls pro Mašíny k zahájení odbojové činnosti.
Pokud by český bolševik nevraždil protinacistické odbojáře, Mašíni by nikdy nezaložili odbojovou skupinu.
Mašínové byli lidmi ctící čest, morálku, svobodu a demokracii, považovali za svou morální povinnost bojovat proti totalitě, tak jako to dělal Josef Mašín zavražděný nacisty.
Pokud by Josef Mašín přežil nacistickou okupaci, byl by první, kdo by založil odbojovou skupinu proti českým bolševikům.
Všichni Mašinové jsou hrdinové, Josefa Mašína dostali nacisté, jeho syna naštěstí komunisté nedostali.
„Za prvé, Petr Pavel je liberální demokrat.“ -> PePa107 je to, ce se mu zrovna hodí. Až se to po volbách otočí, bude z něho neochvějný babišovec… To, co jsem napsal, jsi nevyvrátil. Měl PePa rudou knížku? Měl. Byl fízl sloužící vražednému režimu? Podle tvých měřítek určitě ano…
To maly.velky 1.8.2023 14:22:51
Díky za faktografický souhrn, tyhle info jsem dosud neměl.
Ten zbytek s Vaším politickým hodnocením považuji za výhradně Vaše vidění problematiky. Nesouzním, ale neodsuzuji.
Jinak ještě k reálné činnosti bratrů Mašínů, oni nedělali nic jiného než to , co dělal český protinacistický odboj…
Víte vůbec jak fungoval náš protinacistický odboj a činnost partyzánů.
Asi nevíte co…, no to se ani nedivím…
Náš protinacistický odboj např. raboval, tedy kradl jídlo českým civilistům, k tomu se ani Mašíni nesnížili…
Náš protinacistický odboj vraždil české civilisty, které považoval za spojence nacistů…
To bylo asi podle vás v pohodě že… ? Zajímavé…
Český protinacistický odboj je vesměs vnímán pozitivně, přestože to byli „vrazi“
Ale Mašíni, kteří dělali to samé… tak na ty už zdejší proruská košťata a zkostnatělí bolševici házejí špínu…
Důkaz zvraceného myšlení české bolševické mrzké lůzy… viz. nick trtal… .
skupina bratrů Mašínů byli hrdinové ,stejně jako skupiny českých protinacistických odbojářů.
tečka konec
To maly.velky 1.8.2023 16:01:51
Ano, svými argumenty jste řízl do živého!! Bylo to i tak, jak píšete. Jediný zásadní rozdíl byl v tom, že v době války jsou na tytéž činy používána úplně jiná kritéria. Za spolupráci s bandity (partyzány) i v podobě zásobování potravinami, byli viníci a jejich rodiny ohroženy popravou!!!
Např. dokázané násilné rabování partyzánů bylo pro postižené sedláky vyviněním ze spolupráce s bandity a beztrestnost v případě vyšetřování policií a Gestapem. Mnozí při tom dostali partyzánský písemný reglement, který stvrzoval, že je rodina dobrovolně zásobovala. V případě nálezu toho dokumentu úřady to znamenalo automatickou popravu!!!!
Za války bylo největší umění být civilem na okupovaném území. Cokoli člověk udělal bylo hodnoceno velmi přísným okem soudců obou válčících stran. Pomohl jste partyzánům – poprava od Němců. Nepomohl jste – postříleli a stavení vyloupili partyzáni.
Válka je VŮL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Musíte počkat, až vymřou pamětníci. Jako se idealizuje I. republika, kterak to bylo krásné.
Jo jasně… První republika byla „hrůza“
Nejlíp se tady žilo během krvavého teroru v 50.letech že… a pak ještě za Hitlera to bylo nejlepší žití…
Čeští bolševici i němečtí nacisté toho měli hodně společného, chtěli zničit vše prvorepublikové… a zničit vše demokratické v této zemi.
Čeští bolševici byli stejné svině jako němečtí nacisté, vraždili, mučili , a věznili nevinné slušné lidi.
A zničili zde veškeré zbytky demokracie a lidskosti.
Čeští bolševici byli stejné svině jako němečtí nacisté, vraždili, mučili , a věznili nevinné slušné lidi.
A zničili zde veškeré zbytky demokracie a lidskosti.
—- čehož ty jsi exemplárním příkladem
Pokud nevíte. tak za první republiky při hladových bouřích bylo postříleno celkem okolo 200 dělníků. Můžete se podívat na památník v Duchcově, pokud ho nynější režim nedal odstranit.
Což je více, než i dnes uváděný počet obětí „strašlivé okupace“ v roce 68 – tedy té ukrjainské okupace, nařízené Ukrajinci ovládaným předsednictvem UV KSSS a provedené ukrajinskými jednotkami sovětské armády
To jen btw
Bratři Mašínové byli odporní, zbabělí a zákeřní vrazi, kteří si troufli jen na malé obyčejné lidi
Na seznamu jejich „hrdinských činů“ chybí už jen zavraždění trafikantky nebo podřezání promítače v kině
A peníze, co nakradli, utráceli za chlast, oblečení, motorky a děvky
Masini jsou opravdu kontroverzni pripad. Ano bojovali proti komunistum, ale zamordovali pri tom i nevine a bezbrane. jedno neguje druhe. Proto dle meho neni vhodne statni vyznamenani udelovat. Nicemu by to neprospelo. Jen by to napachalo zlou krev v tak uz rozdelene spolecnosti. Dalsi vec je, ze ci nedovedu predsatvit Masina celozivotniho bojovnika s komunisty, jak orijma metal z rukou Pepy, celozivotniho oportunisty sveho casu karierniho komunisty. To by byl pohled pro Bohy.
Nevinné a bezbranné mordoval i český protinacistický odboj.
Viz. můj komentář výše.
Fantomas 1.8.2023 21:19:49 Odpovědět
Masini jsou opravdu kontroverzni pripad. Ano bojovali proti komunistum, ale zamordovali pri tom i nevine a bezbrane.
—-
nikoliv „i nevinné a bezbranné“ ale „JEN nevinné a bezbranné“