Unavený Čmaňa a plagiátoři bez vkusu a originality aneb Trapné vykrádání minulosti a nuda k nevydržení
ELA NOVÁKOVÁ
Novinky ve světě televizní zábavy se v posledních letech objevují sporadicky. Vypadá to, že v tomto směru přijít s něčím, co by divák dlouhodobě ocenil, je čím dál těžší. Prima totálně pohořela s náhradou za velmi oblíbený soutěžní pořad Máme rádi Česko a Martina Dejdara jako moderátora zábavné soutěže Kdo se ptá? stáhla hned po prvním dílu. Jak dopadne očekávaný trhák v oboru zábavy Zrádci, to je zatím velká neznámá, reality show s prvky detektivky jsme tu ještě neměli. Nyní se o útok na divákovu bránici pokouší Nova, s formátem Možné je všechno! to ale rozhodně nebude mít lehké.
Novácká zábava má svůj specifický projev už od dob, kdy nově zřízené televizi kraloval Petr Novotný. Tehdejší král a pán Novy Vladimír Železný se netajil tím, že jeho cílem je masový divák a nejvyšší sledovanost. Strefil se přesně do vkusu nejširších mas, které od nepaměti milovaly zábavu nekomplikovanou, mírně lechtivou a malinko vulgární, a v tomto duchu jim nabídl potravu.
Nebyly to zdaleka jen estrádní Novoty, ale také třeba značně divoká seznamka Rande a mnoho dalších, na běžícím pásu vznikajících zábavných pořadů. Jak čas devadesátých let ubíhal v tempu přímo zběsilém, přibyla zábavě na Nově konkurence v podobě snaživé Primy a ani Česká televize nezůstávala pozadu. Přišel čas reality show, nicméně v Čechách tolik oblíbení estrádní baviči byli stále žádaní stejně jako model pořadu, v němž se estráda kombinovala se soutěží.
Návrat Kufraře Pavla Zedníčka
Česká televize vystřelila raketu na zářící oběžnou dráhu zábavných soutěží už v roce 1992, Novu tedy předběhla ještě v době, kdy netušila, jak dravě se na ni vrhne komerční konkurence. Pořad Kufr, v němž soutěžící s pomocí celebrit museli projít čtyřmi koly různých hádání slov, předmětů i pantomimického předvádění profesí, se s neklesajícím úspěchem držel na obrazovce do roku 2004. Velkou zásluhu na tom měl bezpochyby Pavel Zedníček, který neúnavně pokřikoval a fandil, vtipně komentoval úspěchy i neúspěchy hráčů a byl pohotově všude, kde bylo zrovna potřeba dodat pořadu spád, vtip tempo.
A hle. Píše se rok 2024 a Pavel Zedníček je znovu na scéně jako moderátor zábavy. Provází a povzbuzuje osm improvizátorů v novém pořadu Novy Možné je všechno! Popravdě, je to trochu smutný pohled. Dříve hbitému a neposednému Čmaňovi je prostě o dvacet let víc, jinak tedy čtyřiasedmdesát, a mírně řečeno mu dochází dech. Co bylo kdysi hnacím motorem Kufru, je dnes jen unaveně působícím průvodním slovem pořadu, který by měl mít strhující tempo.
Autoři mimo jiné pozapomněli, že je improvizace velmi náročná disciplína, kterou rozhodně nezvládne každý. Třeba bezesporu stále krásná a fotogenická zprávařka Lucie Borhyová je zvyklá maximálně na zdvořilou omluvu za technické nedostatky při výpadku spojení s reportérem. A poněkud unavený Pavel Zedníček alias Čmaňa pak zachraňuje situaci marně.
Vykradená Partička
Improvizační show Partička dorazila před pár lety na Primu ze Slovenska, kde byl jejím duchovním otcem Daniel Dangl. Ten se i v české verzi zúčastnil Partičky jako spontánně reagující a řehtající se moderátor a zadavatel úkolů. Předveďte to nebo ono, zahrajte si tichou poštu, vyveďte kolegovi řádnou neplechu, sehrajte scénku atd. atd. Partička měla pomalou cestu k divákům, s přibývajícími sledovateli zábavných videí na sítích ovšem získávala na oblibě. Nakonec se stala populárním pořadem stanice Prima Cool a měla a má i svou podobu živou, divadelní.
Improvizační show je ale hodně těžká herecká zkouška a dát dohromady partičku, která by v Partičce týden co týden dokázala diváky rozesmát, až padají ze židlí, není snadné. Michal Suchánek, Richard Genzer, Ondřej Sokol, Igor Chmela a právě Daniel Dangl to dokázali táhnout celkem dlouho. Nyní přichází Nova s formátem, který Partičku neskrývaně napodobuje. Dokonce se v jednom z prvních dílů objevil i Daniel Dangl, a hlavně se do hry od začátku zapojil i ostřílený partičkář Ondřej Sokol. Jenže dvakrát do jedné řeky nevstoupíš, tady Možné je všechno! prostě neplatí.
Ondřej Sokol, Richard Genzer a Jakub Štáfek – tohle všechno už tady nejméně jednou bylo. Navíc je divák stále častěji spíš uspáván a baví se jen ti na pódiu.
Večer se příliš táhne
Jednou z velkých devíz Partičky bylo, že nic netrvalo příliš dlouho. Zadané úkoly se střídaly po pár minutách, nejdelší scénky měly sedm, osm minut. A jede se dál, skáčeme do jiné oblasti, střídáme protagonisty. Po pětatřiceti minutách byl konec, ani jste se nestihli dosmát. Možné je všechno! má být zábavný pořad na celý večer, trvá hodinu a půl, s prostřihem reklam dvě hodiny.
Nova se tak pokusila okopírovat úspěch primetimové show Primy Máme rádi Česko, jenže to je formát, střídající soutěžní úkoly pro celebrity s hudebními výstupy mistrovské kapely a interpretů, navíc má přesně stanovené herní schéma, které diváci očekávají a těší se na to, jak v něm ten či onen tým známých osobnosti uspěje. Možné je všechno! kopíruje schéma Partičky, na scéně se schází osm herců, zpěváků nebo moderátorů a postupně se hrají nejrůznější hry. Dva týmy proti sobě sbírají body v pantomimickém nebo skřekovém naznačování toho, co je skryto na obrázku, plazí se přes ostré oblázky k tlačítku, jímž oznamují, že poznali písničku podle prvních pár tónů, moderují se Popletené zprávy a podobně.
Každá kapitola ale trvá dlouho, takže diváka začne otravovat. Jistě, finále, v němž několik herců sehraje improvizovanou scénku na klouzavé šikmé ploše, vtipné je, hlavně když se zúčastní ti, kdo si s improvizací vědí rady, což je nesporně Ondřej Sokol, ale také Jakub Štáfek nebo Petra Nesvačilová. Do her jsou ovšem zapojováni i tací, kteří si s tím prostě poradit neumí. Lucie Borhyová, Eva Burešová, Jiří Mádl, Martin Dejdar, ale kupodivu ani výše zmíněný Daniel Dangl dar pohotové slovní reakce ani němé grotesky prostě nemají, jsou tu jen proto, aby se pořad mohl natáhnout do požadované délky.
Jasně se ukazuje, že mnohdy je méně více, protože tohle je prostě k nevydržení dlouhé. V ohlasech na pořad najdeme pár diváků, kteří kvitují s vděkem to, že se párkrát něčemu zasmáli, většina se ale shoduje na tom, že pořad je trapný a zbytečný. K tomu nelze, než se přidat. Formát, nepokrytě vykrádající minulost, to by tu vlastně vůbec nemělo být. To se tvůrci za něco takového nestydí? Nevadí jim, že jsou plagiátoři bez vkusu a originality? Divný začátek televizního podzimu.
Zedníčka si bude člověk pamatovat jako výborného herce a komika.Stejně i Polívku nebo Donutila,na tom se nic nemění,i když s jejich názory dnes již nesouzní a na jejich nové filmy,jestli tedy nějaké vůbec jsou nebo televizi všeobecně se vůbec nedívá.Člověk si dal za úkol,než natáhne ráfek,přečíst tu knihovnu,kterou za života nastřádal(možná i tisíc knížek),ale četl z toho tak pětinu maximálně.Ale k tomu je zase asi 10,nebo už 14 vnoučat,která jsou každé kniha sama o sobě,ale dědek jim má zakázáno říkat jménem,protože se vždycky spletu a děcka to mrzí
Naše „umělecká“ úderka už narazila na intelektuální dno dávno. Velké „hvězdičky“ se naučily nonšalantně otevírat pusinku na údiv a překvapení. Naučily se americké wou. Každý vykřikuje wou, wou, wou a cítí se američtí a světoví Ukazují kolem seba ukazováčkem s nataženou rukou, jako kdyby byli presidentem USA a opět se cítí světoví. Až je mi trapně, jak se kdysi normální herci a baviči dobrovolně pasovali do rolí onuce a šaška. A ještě se tomu všemu křečovitě smějí, aby tím dokázali míru humoru. Děs běs. Proč už nejsou na Ukrajině? Proč vůbec žijí?
Souhlas, Pijacku. Jakmile totiž celebrita začne dělat vlka, (wou, wou) má to u mě pokakáno, i kdyby nakrásně po stropě uměla lézt.
tak mění se periodicky generace zombie tudíž je možno televizní šašky také recyklovat , nic nového a objevného,
pokud nedokážete žít bez každodenního přívalu tv fekálií naskýtá se otázka „proč vlastně žijete ?“
Ano, fekálie, to je ten správný název pro současnou „uměleckou“ úderku.
Tady je to zase samý závistivec. Produkuje se takové umění, jaké si televice nebo jiná média obědnají. ČT samozřejmě za nic nestojí a podobně jako národní divadlo a další státem dotované instituce produkují jen hovadiny, ale máte zde plno soukromých, a tudíž kvalitních médií, které mají samou kvalitní produkci. Můžete si vybírat. Média díky konkurenci musí produkovat to, co lidé chtějí sledovat. Hlavně že tady všichni obdivují jen nějaký vykopávky, co vystudovali a často i vystupovali za komunistů, což je důkaz toho, že nemohou být kvalitní. Od sametové revoluce kvalita zábavy i informací neustále roste, a je to vidět na tom, že neustále roste sledovanost médií a umělců a i jejich zisky. A stejně tak roste i inteligence umělců, což je vidět na tom, že dokáží efektivněji ovlivňovat myšlení většiny lidí.
Mé myšlení rozhodně neovlivní, nejsem většinová ovce těšící se na svou vlastní porážku v levicově-úpadkové dluhové unii.Dotační umjelci by v USA, svém vzoru pochcípali hlady.Tady v Čecháčkově sosají dotace, produkují brak a mistrují ovčany koho volit a co si myslet.
To ano, ale nic to nemění na tom, že soukromé média produkují kvalitní umělce i bez dotací. Takže kvalitního umění, zábavy i zpravodajství neustále přibývá, od té doby, co komunisté skončili. Za komunistů byli placeni státem všichni umělci, ale dnes už ne. Kvalita tedy stoupla. Ale ti, co vstupovali nebo vystupovali za komunistů by se měli zakázat. To oni prosazují ty dotace. Dokud se jich nezbavíme, tak ta pravá pravice nikdy nebude fungovat. Vidíme to v USA. Kdysi tam byla ta pravá pravice, ale lidé už do té doby nic jiného nechtějí a bojují za ni. Poto se tam situace také stále zlepšuje a žádné zhoršení nepřipadá v úvahu. U nás už si to lidé také uvědomují a tak se vše zlepšuje.
Přestal to hulit, nedělá mu to dobře.
Debilní tv soutěže (Máte rádi Česko a Kufr nevyjímaje) mě vůbec nezajímají. Televizi zapínám minimálně. Nechápu, kdo na tyhle stupidity může vůbec čumět. Neznám, díky bohu, ani mladé rádoby herce z ještě debilnějších seriálů Až náš televizní přístroj odejde do věčných lovišť, dám místo něho akvárium – bude to přínosnější.
Nemam televizor. Skusal som normalne jebat,ale vek a ubytok testosteronu urobilo svoje. Gramofon mam,ale chcem mat vecer ticho,tak si citam. Lenze sa mi zhorsuje zrak…Co je particka?
Pokrok nezastavíš……v dřevních dobách tv produkce se umjelci využívali v produktivitě častým kouřením,aby se to po čase nahradilo vkusným hrnečkem s často popíjeným neznámým nápojem,V současných praštěných detektivkách se hojně používají mobily jako debily,bez nichž nemá zločin šanci.Proč je tolik detektivek se dá snadno zdůvodnit,je to nejlepvnějí produkce k oblbování ovčanstva.Za málo peněz hodně muziky…..
Kouřením čeho?
Není jednodušší přepnout program než psát takovou slátaninu?
Donutil, vetchy a dalsi jsou skveli herci, meli dobre role, ale bohuzel jako lidi stoji za pendrek. Prvni cetl detem rasisticky ztvarnenou Snehurku. A druhej co by hrdina druhe svetove ve filmu, tak v realite posila zbrane na UA a podporuje tamni rezim. No a komu to nestaci, pustte si vcerejsi Na lovu a uvidite dalsi mlade svazaky, kteri podporuji valku. 2 ze ctyrech tak to je sila. Tam jsem dycky spis cekal, ze se tam podporuji ruzne ziskovky, ale ze by tam dva herci rekli ze vyhru venuji na zbrane, tak to jsem fakt necekal.