Za sebe říkám, že momentálně pro občany České republiky neexistuje nic důležitějšího než INFLACE!!!! Respektive MEGAINFLACE: Která už dosahuje historických hodnot, které stát pamatuje pouze v době Klausovy transformace hospodářského systému. Z toho předlistopadu na kapitalismus. Dodávám, že tenkrát se tomu nešlo vyhnout! Nižádným opatřením. A v podstatě můžeme být rádi, že to za Klause proběhlo jak proběhlo. Míním inflaci a její následné, poměrně rychlé zkrocení. Prosím, abyste si nepletli inflaci a privatizaci. U té Klause hodnotím zcela jinak. Ale inflaci rozhodně zvládl.

Inflace 16% … co byste o ní měli vědět
PETR VLK
Zopakuji to děsivé číslo, které už už všichni znáte:
16% meziročně
2% meziměsíčně
Jsme už možná nejhorší v EU. Kompletní evropská data za květen ještě nejsou k dispozici. Dodávám, že v Rusku, které jede ve válečném režimu a je vystaveno zcela bezprecedentním sankcím ze strany Západu, podle ČTK meziroční míra inflace v květnu klesla na 17,10 procenta z dvacetiletého maxima 17,83 procenta v dubnu. A přidám, že na válčící Ukrajině, se zhrouceným hospodářstvím -HDP -40% je, dle ukrajinských údajů inflační hodnota 18%!!!!!
Je snad ČR ve válce? Uplatnil někdo proti republice těžké, až nevídané sankce? Snadná odpověď, že?
Jak je tedy možné, že nám za rok z našich peněženek a bankovních účtů zmizela každá 7,5 koruna???? A co s tím dělat?
Právě doblábolil Fiala, na ČT. Takže ho velmi stručně zrekapituluji:
-za inflaci je odpovědný svým rozhazováním Babiš
-za inflaci je odpovědný svou válkou Putin
-za inflaci může covid
Jen Fiala a jeho naprosto zoufalé, naprosto neakční a ignorantské obludárium za nic nemůže!!! A Síkela vše vylepšil tím, že vláda s inflací prý bojuje tím, že cíleně pomáhá nejchudším zvládat krizi!!! O tom, jak úžasně, už Kosa psala mnohokrát. Onen všespásný příspěvek na bydlení, prý řešící energetickou drahotu, využilo ve srovnání s počtem těch, co stejnou dávku inkasovali v roce 2021, celých 2,5% žadatelů více!!!! Tohle nepotřebuje dalšího komentáře.
Proč hovořím o energiích? Kvůli zprávě ČNB, která vydala k nové hodnotě inflace komentář.- Rovnou říkám, že mne vůbec neuspokojil, ba těžce zklamal. Od centrální banky bych očekával a asi nejen já, něco úplně jiného! Hodně jiného! Především reakci ve smyslu, co s tím hodlá udělat. Bylo sice naznačeno, že do konce měsíce opět masivně zvedne sazby, mluví se dokonce o nebývalém hike až o 1,75% , což by znamenalo , že základní sazba by se posunula až na hodnotu 7,5% p.a. , ale já osobně bych ještě nejméně 1,5% přidal. To by podle mne odpovídalo situaci.Inflaci se buď povede rychle ochladit nebo nám požere veškeré úspory a znehodnotí veškeré příjmy. Hypotékáři , jimž právě končí fixace nechť se nezlobí. Jestli se s inflací něco rychle nepodnikne, zjistí, že jim je úplně jedno, jestli platí za svoje bydlení 2,5% p.a., 5% nebo 10%. Protože nedosáhnou na provoz bytu a chod rodiny v inflačním prostředí. A jestliže se zastabilizuje, úroky rychle spadnou. Chápu, že oni nechtějí trpět, ale to budou stejně a bez správně nastavené /vysoké/ úrokové sazby utrpí a dlouhodobě – všichni! Nevratně.
Jenže mi je jasné, že nic takového od ČNB nelze čekat. Do jejího složení zasáhl, se svou obvyklou uvážlivostí, elegancí a snahou prospět republice – Zeman. Protože prezident disponuje individuální pravomocí jmenovat guvernéra ČNB a členy rozhodovacího gremia banky – bankovní rady. Je to jeho osobní a výlučné právo, nepodléhající kontrasignaci kohokoliv. A Zeman se zase předvedl v plné kráse a užil si to! S plnou parádou!
Místo odcházejícího guvernéra, dříve kamaráda Rusnoka, instaloval co by nástupce popekonoma Michla. Kdysi jsem se s ním u svého předposledního zaměstnavatele minul. Já odcházel, on šel opačným směrem. Potkali jsme se. A můj názor na něj vyjadřuje termín popekonom. Paralela termínu popzpěvák.. Necítím potřebu to blíže vysvětlovat. Prostě takový další Kovanda.
Proč ho Zeman vybral? Protože soustavně v bankovní radě hlasoval proti zvyšování sazeb.Inflace prý je dovezená, krátká a pomine. Rozhodlo právě ono hlasování proti sazbám. Dlouho se jako favorit jevil viceguvernér Nidetzký, Jenže jde o úrokového jestřába a ty Zeman evidentně nesnáší. Geniální šachista je názoru, že na úroky se šahat nemá! Takže utřel. Nejen, že guvernérem je správně orientovaný Michl, ale Nidetzký nedostal od prezidenta ani druhý mandát!!!! Stejně tak další člen bankovní rady a také příznivec zvyšování sazeb – Benda.
Než se posunu dál, upozorním ještě na skvělý rozbor inflace od Nideztkého:
ČNB: Tomáš Nidetzký – Jako země můžeme prosperovat, jen pokud budeme mít nízkou a stabilní inflaci
Za sebe podpisuji každé slovo! Vypíchnu jednu jedinou věc:
Růst inflace jsme indikovali už v roce 2020. Už v té době jsme věděli, že začneme měnovou politiku zpřísňovat.
To byl covid teprve na začátku. Anticovidové programy ještě nenajely a o válce na Ukrajině nikdo nic netušil!
Píši to pro případ , že by Fiala nebo někdo z obludária nakoukl.
Ale zpět k ČNB – končí i třetí člen bankovní rady, viceguvernér Dědek. Tentokráte jde o bývalého Michlova spojence.
Zeman učinil nikoliv měnově finanční rozhodnutí, ve snaze prospět měně. Nýbrž klasicky prospět jmenováním sobě. Politická galérie, jedno zda Babišova či současná, ale přeci jen daleko více ta aktuální, která nezná, neví, neumí a všechno chce jen okecat a vysedět, bytostně nesnáší zvyšování úrokových sazeb. Jak by ne – prodražuje se masivně státní dluh a klesá hospodářská aktivita. Se všemi důsledky. Jež jsou zřetelné hned. V politikářských krátkodobých cílech inflace zas až tak moc nevadí. Reálně požírá nejen úspory občanů, ale i státní dluh. Zvyšuje okamžité příjmy státu. O tom už Kosa psala několikrát, když se zaměřila na explozi cen PHM.
Takže Zeman, se svými nominacemi nových centrální bankéřů doslova vtíral do Fialova pozadí. Prostě proto, aby nezůstal opominut v konci své kariery, až se v Praze budou houfovat evropští papaláši a papalášky. A on tak moc s nimi chce vřele podiskutovat, předvést jim svou neskonalou sečtělost a moudrost a hlavně mít s nimi fotečky,jak si potřásá rukama nohama, aby si je následně vystavil ve svém domečku ve zlatém rámečku. Až už bud epolitická nula. Definitivně.
Takže se nám do rady vrátila Zamrazilová, onehdá kandidující , marně , do Senátu, za ODS, Jan Frait z ČNB, který patří k umírněným, ale ví oč běží a jakási Karina Kubelková. To poslední jméno mne hodně zaujalo – jde o analytičku Hospodářské komory /její šéf Dlouhý nebyl dost dobrý, analytička ano…/ . Tahle dáma, co bude nyní přijímat klíčová měnová rozhodnutí, se s reálnou ekonomikou nikdy nepotkala. Vždycky jen teorie. Ale tipnu si, že její největším kvalifikačním předpoklad reprezentuje post poradkyně u Fialy! Pokud jí křivdím, omlouvám se. Ale vidím to takhle.
Tahle sestava u mne, přiznávám, žádnou důvěru v rychlé zvládnutí inflace nebudí. A vysloveně mne zdisgustovala i ta tisková zpráva ČNB k inflaci:
Inflace v květnu 2022 nad prognózou ČNB, v příštím roce bude zpomalovat k 2% cíli
Už ten titulek je jak z Blesku! Navozuje dojem, že někdy příští rok se dočkáme opět zdražování jen kolem 2%. Ročně.
Zanechte marných nadějí, jde o blábol! O snahu vyvolat příznivý dojem, ovšem bez věcného obsahu. Inflace v roce 2023 žádné hodnoty 2% p.a. nedosáhne ani náhodou a dle mého názoru ani o rok později. Když bude mít ČR kliku pak někdy v roce 2026… Ale rád prohádám a veřejně přiznám svůj omyl a nekompetenci!
Ti , kteří se o materii zajímají více nechť si oba nalinkované texty prostudují. pro ostatní vyberu z toho tiskového výstupu ČNB to podstatné:
V jádrové inflaci se projevuje nadále vysoká dynamika produkčních cen v zahraničí, jež je ovlivněna složitou situací v dodávkách materiálů a komponent a rostoucími cenami ropy, stejně jako kulminací mimořádně silných domácích nákladových i poptávkových tlaků. Ty jsou zřetelné zejména u cen spotřebního zboží v rámci jádrové inflace, a to zejména v oblasti oděvů, obuvi, bytového vybavení a vybavení pro volný čas. V rámci cenového jádra se blíží k vrcholu příspěvek nákladů vlastnického bydlení v podobě tzv. imputovaného nájemného. Značně rychlý růst regulovaných cen odráží podle očekávání pokračující zvyšování účtů za plyn a elektřinu pro domácnosti. K vzestupu burzovních cen energií na rekordní hodnoty přitom přispěla i ruská invaze na Ukrajinu. Válečný konflikt se promítá i ve zdražování potravin v důsledku výrazného růstu cen agrárních komodit, neboť Ukrajina je jedním z předních světových vývozců pšenice. Výrazné zdražování ropy vlivem pokračujícího válečného konfliktu a sankcí na vývoz ruské ropy do EU se nadále odráží i v mimořádně vysokém meziročním růstu cen pohonných hmot.
Přidám ještě tohle:
A než budu pokračovat, tak ještě část mailu od jednoho z kosířů, který mi přišel než se začal rodit tenhle text:
- Smlouva na 1 rok dle současného ceníku platného do 1.7.2022 vychází na 200 601 Kč
- Smlouva na 2 roky dle současného ceníku platného do 1.7.2022 vychází na 185 168 Kč
- Smlouva na 3 roky dle současného ceníku platného do 1.7.2022 vychází na 172 972 Kč
- Smlouva na 1 rok dle ceníku platného od 1.7.2022 vychází na 187 160 Kč
- Smlouva na 2 roky dle ceníku platného od 1.7.2022 vychází na 158 292 Kč
- Smlouva na 3 roky dle ceníku platného od 1.7.2022 vychází na 150 570 Kč
Na stránkách ČEZu jsou dnes již nedostupné ceníky k 1.4.2022:
- Smlouva na 1 rok dle ceníku platného od 1.4.2022 vycházelo na 115 036 Kč
- Smlouva na 2 roky dle ceníku platného od 1.7.2022 vycházelo na 114 539 Kč
- Smlouva na 3 roky dle ceníku platného od 1.7.2022 vycházelo na 112 796 Kč
Tady je naprosto bezezbytku popsáno, proč zažíváme inflaci jak někde v Zimbabwe!!!
Zkrátka a dobře – supersuperdrahé energie, superdrahé potraviny!!! Tady je jádro pudla!
Proč jsou potraviny , třeba mouka, dražší už nikoliv o 36% jak říká ta tabulka Novy, nýbrž asi 110% , jak vidím při pravidelných týdenních nákupech já /věřte, že ceny mnoha věcí mám v merku/ by mi měli vysvětlit členové obludária. Když co do produkce pšenice prý nejen že republika je soběstačná, ale dokonce se jedná o nadprodukci!!!Podobně mi jaksi neštymuje ten opět o 100% zdražený cukr. Tohle je z domácí produkce, cukr uvařený loni, za ještě levné energie.
Vše ostatní je ovlivněno buď drahou naftou a zemním plynem, k výrobě nutných doprovodných produktů /typu chemikálie, obaly a pod./ ,obrovským zdražením technologického tepla nebo řekněme energií! Naprosté většině z nás nejpozději příští rok doběhnou fixace elektřiny a plynu. Přečtete si ve vlastním zájmu ten čtenářský mail!! Abyste věděli, na co se připravit! Elektrika za DVOJNÁSOBEK? Zapomeňte! Jistota trojnásobku /jak by řekl jistý Kožený/!!! Nejméně. Když budeme mít kliku!
Plyn totéž. Ne li hůře: Protože stát v panice před Putinem nechal plnit zásobníky. Za doslova jakoukoliv cenu. Nakupuje se prý i za 6x dráže než dříve. Netuším, jestli je to pravda. Ale prostě neslýchaně draho. A hádejte, kdo to nakonec zaplatí??? A přidám další čerstvou zprávu – prý podle jistých rozborů by cena kWh mohla stát až 20Kč… Prodávám, jak jsem včera odpoledne od jednoho ze svých dřívějších kolegů z práce koupil. Jen doufám, že se mýlí.
Aby mi bylo správně rozuměno – nehodlám vytvářet paniku, natož šířit poplašné zprávy. I když dnes poplašná zpráva se sazbou natvrdo se zítra klidně může ukázat jako správná informace, co jen předběhla trochu čas. Ale nechme hříček! A jděme k věci. Co s tím?
Podle mne ČNB prostě zvedne sazby .Ať to stojí, co to stojí! Ochrání tím vkladatele a vedle toho potlačí inflační excesy.
Ale jádro problému je jinde!!! V cenách energií!!! S těmi inflace stojí a padá a je nutné rychle zatočit. Nejen na české, nýbrž mezinárodní úrovni. Což bez nějakého rychlého a zásadního aranžmá s Putinem je nemyslitelné. Jestliže nechceme zničit naše měny, ekonomiku jako celek a úspory lidí. Přiznávám, že v současné politické konstelaci a protiruské hysterii je to v podstatě nemyslitelné!!! Tedy myslitelné ano, ale neproveditelné. Protože by západní politikáři přiznali svou totální mimoňovitost. Což nikdy neudělají.
OK. Co dál? Co takhle začít zkoumat, proč zrovna Česko je Best in Inflation v Evropě?
Jednoduše proto, že má nejneschopnější vládu v té Evropě. Už je celkem otrava to psát, ale jestliže stát kontroluje ČEZ ze 70%, pak je nepochopitelné, že kWh tenhle ČEZ vyrobí za 0,50Kč, aby ji prodal za x na burze v Lipsku a tam ji následně nakoupil zpět, pro nás uživatele v ČR a prodal nám ji už ne za 4Kč, nýbrž za 8/12/ nebo možná těch 20.
Stačí, aby vydal příkaz majoritního akcionáře, direktivu , co vedení ČEZu musí udělat. Prostě přes burzu prodávat jen exportní přebytky. A doma za ceny se slušnou ziskovou marží, aby se minoritní akcionáři nemohli oprávněně bouřit. Takhle to nastavil Macron ve Francii EdF – tamnímu ČEZ. A funguje to. Proto také jeho země je na opačném konci inflačního žebříčku co Česko!
Podobně zastropování PHM.
U energií všechno začíná a končí. Jestliže jejich ceny stále porostou, či se budou udržovat na současných bláznivých úrovních, inflace nepoleví.
Ceny plynu? … S Fialou? Neřešitelné!!!! Daly by se srazit . Naprosto radikálně. Ale jen v případě, že republika, tak jako loni Maďarsko, podepíše s Ruskem dlouhodobé odběrní kontrakty! Otázkou je, jestli by nám je dnes Putin nabídl. Ale ono to stejně nehraje roli – tohle ani Fiala, ani nikdo jiný neudělá. My si ten plyn od Putina radši koupíme od Němců s jejich marží 300%. Ale budem předstírat, že nevíme, odkud je.
Ta inflace je průšvih skoro jako válka.A horší než covid. Roušky ani očkování proti ní nefungují. A doma se izolujte jak chcete a stejně vás doběhne. Ale postupně, bez radikálního omezení, rozvrátí stát. Protože ten přestane ekonomicky stíhat inflaci ,v tomto rozsahu, co tu máme, nějak dorovnávat. Bude trvat jen krátkou chvíli, než nemocnice, školy, úřady a celý veřejný sektor zkolabuje na cenách za teplo a světlo, dopravu a podobně.
Je mi naprostou záhadou, jak to, že nejsme svědky začínajícího kolapsu průmyslu. Protože ten ty ceny energetických a surovinových vstupů také nedá!!! A stejně tak to mám s reakcí, nás, obyčejných lidí!!! Tak ropušky a zavřené hospody vadily? Kvůli těm se demonstrovalo? Ano? A faktury za elektriku a plyn, účty při nákupu v hypermáku nebo platby na pumpách – nic??, Vážně – NIC????
Dokud se radikálně neozveme, nic , absolutně nic se nezmění!!!! Na Letné se kvůli Babišovi sešlo hned několikrát přes 100 000 lidí. Teď ni noha!!!!
Vždyť ten Fiala se nám vysmívá!!! Proč by on a to jeho obludárium cokoliv dělalo, když nám ani 16% inflace nevadí!
Tohle je to, co jste ,alespoň podle mne, potřebovali o inflaci vědět!
Tak a teď se všichni zase přivedeme do hybernace, aby na nás obludárium se svým náčelníkem zase v klidu začali dříví štípat!
- V Německu žije cca pět a půl miliónu muslimů s úzkými vazbami na Turecko, kteří se postupně radikalizují, organizují a cvičí v guerillovém boji. Co nám hrozí? - 12.3.2025
- Do posledního Ukrajince. Západ zešílel, chce ruský majetek - 12.3.2025
- Nový strategický obchodní plán pošty. Zhoršovat své služby - 12.3.2025
Lidi mají zatím peněz dost, v pátek jsem si zašel na oběd do jedné z brněnských restaurací úplně plno, dal jsem si česnečku, panenku z pepřovou omáčkou a hranolkami, jedno pivo a café, nechal jsem tam 420 kč.
Jak jsem řekl restaurace úplně plná, často tisícové útraty.
Zatím je to v klídečku ,a až se to uklidní takhle hysterie kterou vyvolávají místní proruští švábi.
Lidé teprve docení kvalitu této vlády a že jsme před Putlerem neohnuli hřbet.
Ty jdi do prdele trolle z neziskovky s těmito primitivními keci! Nech toho provokování, přijde doba, kdy si tě lidé najdou šmejde!
A oni si ho najdou! Extra v Brně. Rád bych ty hospody plný viděl, v okolí sou prázdný jak je den dlouhej a jedou jen ty co sice roky žádný hosty nemají zato perou peníze ve velkým! Ty jely i na cocotavidu i když v nich nebyl VUBEC nikdo!
A vyjímečně jedou ty kam se chodí na obědy ale jen v době oběda a ten musí stát tak pod 130korun všecko se vším! Tím, že se zrušiiy stravenky návštěvnost ještě více klesla.
Normální člověk má tak na chleba se sádlem (zatím teda…sádlo nebude a na chleba taky nebude něco velkýho bude někde brzy viset za malýho.. ) a vodovodní vodu.
Jo.. nesmite si tu vodovodní vodu dat v hospodě. Pul litru 25korun… bez ledu.
Zahada. Jak muže idio*t, ktery nic netvoři pouze parazituje, rozhazovat penize, ktere si nemuže dovolit utracet těžce pracujici občan tvořici svoji praci hodnoty? Nejni něco špatneho ve statě ukrajinskem?
Jaká záhada Jonasi? Však je to tu tuna takhle ideologicky nastavený, co nejvíce škodit. Peněz je spousta jen je zvednout, ale my co máme zničený hřbety, tak my se ohnout nemůžeme, tak proto oni mají a my co dřeme musíme být rádi, co nám pošlou na povinné účty. A ještě abychom se moc nerozšoupli.
Tak prrr Pavle, myslím, kdybys na vycházce potkal dvoulitr na zemi, ohnul by ses jak dvacetiletej! A teď pravdu.
ty jsi nezvratny dukaz k jakemu vysledku vede prehnana sourozenecka laska, nebo kdyz decko vyroste v prostredi homosexualniho/transgender paru….
Ano, to vznikne kdyz buzik da svemu hovnu umele dychani.
Jasně ti zodpovědní nějaké úspory mají ale nemysleli na svou budoucnost proto, aby je odevzdali ve jménu zcestné ideologie fanatických politiků, kteří jsou schopni obětovat vlastní občany ve prospěch cizáků kteří pokud půjde do tuhého, tyto naše politické slouhy hodí přes palubu
jen tak odbočím-expert tošovský byl guvernérem za jaké vlády???Byl to ten soudruh,který prodrbal veškeré republikové zlato,které komunisti dolovali z demokratické VB asi 50 let
Klaunova anabáze je o skořápkáři nikoliv běžném … a vídaném.
tyjoretici
Jinak někde jsem četl že specifičtí své „citadely si prostě natisknou, komunisté své „grupy sociopatizace tvůrčích, lumeni.
Asi to jsou podnikatelé s dobrotou svých srdcí, měl jsem takového profesora na základní škole. Co si ho pletl s pedagogem hovado a jmenoval se hromádko a potom jsem slyšel že bylo celé hnutí „hromádkovci na radiu – paměti národa co řičeli nácci z terorizování okolí jednotlivců, taky 17% agresivních psychopatů podle jednoho průzkumu ankety univerzity v londýně na vzorku zemí comonweltu na 1 a půl miliardě lidí. A řičeli s kryplem nadšením.
Výborný komentář od pana Vlka, výborný. Jako jeden z mála je schopen přesně analyzovat situaci s inflací a umí trefně určit jejího viníka. Tentokrát „slavní“ ekonomové jako Klaus a zaznělo to i od Šichtařové to pořád směrují na přílišnou emisí financí od centrálních bank, ale to je totální hloupost! Ano, ten malý dílčí vliv tam je, ale vzedmutí cen energií se ihned promítnul a promítá do všeho, do cen služeb, výrobků všeho druhu. Příjmy lidí a vůbec i podnikatelského segmentu v zemi se moc nezměnily, ale o hodně vzrostly náklady a hlavně energií! A pan Vlk tuto jednoduchou příčinu lehce určil, ostatní chytráci co si říkají ekonomové jen mlží…….
Je jasné, že pokud tato vláda neschopných lemplů s drahými energiemi rázně nezatočí a možnosti tady jsou, přijde do Česka ohromný krach ekonomiky! Díky své profesi se dostanu do spousty podniků a organizací u nás a vidím u značné části z nich značné potíže, jdoucí právě od energií…..plyn, elektřina, ropné deriváty…… šílený stav! Některé menší firmy jedou na doraz, další už krachují!
Přitom řešení a rychlé, tady je! Ihned u elektřiny nastavit prodej elektřiny jako zmínění Francouzi, kde jejich EdF na burzu dává jen přebytky z výroby elektřiny, ale to by musela přijít výměna a rázná vedení ČEZu a to kompletní!
Do hajzlu s nimi. Stát má v rukách tuto možnost, má 70% akcií. Dále u nákupu plynu pověřit „někoho“ a ví se koho, nákupem a to přímým plynu, rovnou od Rusů. Tak jako to dělají Rakušané nebo Maďaři a vlastně u Němci. Ale zase je tady jistá podmínka. To by musel Fiala a spol. vylézt z prdele EU a hlavně Američanů! Ono totiž reálně hrozí, že Rusko omezí právě Němcům dodávku plynů o 9,5 mld. m3, což je právě částka předávaná z Německa ČR! Už to ruští jistí lidé z vysoké politiky to naznačili, že se tak možná stane. A to by byla katastrofa! Téměř v průměru 60-70% spotřeby plynu jde do hospodářství ČR, zbytek občanům. A potřebné množství plynu odjinud není k dispozici. Zatím se stav Němcům líbí, oni nakupují hlavně od Rusa kubík plynu za 6 korun a nám to přeprodávají za 25 korun. A trouba Síkela, co si říká ministr, nakoupil nedávno plyn do zásobníků, které ani nejsou naše, za 37 Kč kubík! To musel být pro někoho vejvar! Zkušený obchodník Štěpánek s energiemi naznačil, že by ten nákup plynu uměl zprostředkovat a věděl by jak na to.
Ale tahle žlutomodrá vláda hlupáků dělá mrtvého brouka…..na nabídky nereaguje!
Tohle nedopadne dobře! Už jak to vypadá, byl překročen jistý rubikon možného zvrácení tohoto stavu do normálu, myslím stav ohrožení ekonomiky ČR. Základní podmínka je, aby tato vláda hlupáků a zaprodanců rychlé vypadla od exekutivní moci!
Jo a ten blázen na Hradě? Tak to je moc zlé, že tam sedí takové monstrum! Bylo by nutné tomu zlému starci sebrat ventilky od kol kriplkáry nebo mu vypustit kola a sebrat pumpičku a tou ho praštit do té jeho zmatené zlé palice!
Přesně.
Jak můžou, i kdyby to české firmy ustály, konkurovat těm západním za takových podmínek?
Bude to asi tím, že máme min.financí elektrikáře a v této těžké době není ve vládě jediný ekonom, ale učitýlci!
Energetičtí experti vládě neustále nabízejí svou pomoc, jsou schopni sjednat smlouvy přímo s Ruskem (mají v tom praxi), vláda s nimi vůbec nejedná.
Dělá to na mě opravdu dojem, že je Fialenko někým najat jako sabotér k likvidaci české ekonomiky. Kdo asi skoupí krachující české firmy? Komu to prospěje?
Něco pro zasmání, ale vlastně tohle už ani není k smíchu. E-auta nabíjí z diesel agregátu:
https://www.vimo.sk/watch/XcgePVZDp1Asfpm
Jsem zvědavá, jak dlouho to soudruh Fialenko bude svádět na Putina, než mu lidi rozbijou držku.
A jak dlouho si to lidi nechají líbit?
Až bude stát máslo a chleba 100 korun?
Na nás by se fakt dalo dříví štípat.
Díky bohu, že nemám malé děti, protože bych si musela zoufat. Dnes je luxus dopřát jim i kilo jablek, neřkuli půl kila jahod za 90 kč (včera v Bille), anebo kilo třešní za 300 kč. Jsem ale ráda, že na banány nemusíme stát fronty.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Silenci-Po-jednani-v-EU-toho-ma-Okamura-dost-Chce-tyto-vazne-kroky-705131
Volte SPD !!
S Vlkovou analyzou souhlas. Vyborně napsano a vysvětleno.
Ovšem napada mně konktrolni otazka: Co když nejde o neschopnost a ideologickou zabejčenost Fijaloveho obludaria ale ve skutečnosti o ZAMĚR ZBIDAČIT, ZOTROČIT OVČANY A ZAVEST DIKTATURU A VYJIMEČNY STAV? Koneckoncu nadchazejici zimni sezona se časově kryje s dalšim kolem (OPiči) Koroně, tedy s dalšim LOkdawnem a zakazy vychazeni, shlukovani etc. A tehdy uděři zima a lidi se probudi k aktivitě.
Fijalove Obludarium si muže 5x předraženy rusky plyn nakoupeny a narvany do zasobniku od Němcu nabóchat do trencli. Protože lidi na něj nebudou mit penize a firmy se stanou nekonkurenceschopne a jejich zboži neprodejne. Většina ovčanu bude rada ,když poplati najem, energie a potraviny.
Tak to dopada, když se do vlady dostanou naprosti ekonomičti analfabeti, lidově řečeno COUC*TI!
Jsem zvědav co bude obludarium dělat, až se ekonomika kvuli němu položi a bude zaveden přidělovy system a potravinove listky jak po valce.
Tak moc optimistický bych nebyl. Na organizování drábů jsou kati a mají kam sáhnout do velehlubokých sklepení inkvizic likvidací společností, národů, skupin i jednotlivců pro inspirace znuděné smetánky.
Ale služebná nižší pomocná třída jsou v čase užitečnými idioty s posláním mameluků. A mezi sebe si je nepustí, přestože pro ně pracují. Tím důvodem je opovržení že by se parazité měli pohybovat v jejich skupině a vrážet jim kudly do zad a mají je samozřejmě k ovládaní exploatovaných.
Jak můžou, i kdyby to české firmy ustály, konkurovat těm západním za takových podmínek?
Bude to asi tím, že máme min.financí elektrikáře a v této těžké době není ve vládě jediný ekonom, ale učitýlci!
Energetičtí experti vládě neustále nabízejí svou pomoc, jsou schopni sjednat smlouvy přímo s Ruskem (mají v tom praxi), vláda s nimi vůbec nejedná.
Dělá to na mě opravdu dojem, že je Fialenko někým najat jako sabotér k likvidaci české ekonomiky. Kdo asi skoupí krachující české firmy? Komu to prospěje?
Ani ekonomicky nepolíbený žvanivý politolog snad nemůže být až takhle tupý, aby nepochopil základní pravidla fungující ekonomiky.
Jak můžou, i kdyby to české firmy ustály, konkurovat těm západním za takových podmínek?
Bude to asi tím, že máme min.financí elektrikáře a v této těžké době není ve vládě jediný ekonom, ale učitýlci!
Energetičtí experti vládě neustále nabízejí svou pomoc, jsou schopni sjednat smlouvy přímo s Ruskem (mají v tom praxi), vláda s nimi vůbec nejedná.
Dělá to na mě opravdu dojem, že je Fialenko někým najat jako sabotér k likvidaci české ekonomiky. Kdo asi skoupí krachující české firmy? Komu to prospěje?
Ani ekonomicky nepolíbený žvanivý politolog snad nemůže být až takhle tupý, aby nepochopil základní pravidla fungující ekonomiky.
Češi mají ve fondech zhruba 700 miliard korun, tři biliony drží na účtech a desetinu toho ročně prosázejí se ztrátou skoro padesát procent. Penzijní fondy inflaci zase neporazily. dnešní inflace 16%, úroky z vkladů cca 4%, ročně jsou tedy střadatelé okradeni fialovou vládou a samozvanou EU o 12%, čili 444 000 000 000,- kč, tedy je okradou, mimo jiné, o 444 miliard korun českých. a to se vyplatí. „Zdroje jsou.“ https://www.e15.cz/finexpert/investujeme/cesi-maji-ve-fondech-700-miliard-korun-jak-nyni-investuji-1389734
https://www.youtube.com/watch?v=4Bpvthw9L5M&ab_channel=XaverLive
16% ? měsíčně, pak jo, souhlas, a je vám známo, že kopanec do koulí vydá za tisíc analýz ?